Reservhingst

Nya Touchdown hoppade trevligt på sitt 70-dagarsprov. Likaså Quaterback-sonen Quadroneur. Sprehe's hingst Christ har en del hoppblod i sig, tyvärr har inte jag lyckats hitta resultaten från hans 30-dagarstest online så hur han hoppar vet jag ej.
 
@Emiro Jag har ju tagit ett föl e Damino SD på mitt sto e Quite Easy-Tabac (iofs lite multistam, men mest åt hoppning). Han blev väldigt rörlig (8or rakt igenom som föl) och såldes till dressyrryttare. Ser inte riktigt så stora nackdelar med att använda dressyrhingst på ett hoppstammat sto. De flesta hästar fixar ändå att bli trevliga hobbyhästar och gå Msv dressyr och iaf 120 hoppning. Det allra allra viktigaste tycker jag är en bra halsansättning och en bra front och att hästen är harmonist byggd-då blir allt väldigt mycket lättare.
 
Nya Touchdown hoppade trevligt på sitt 70-dagarsprov. Likaså Quaterback-sonen Quadroneur. Sprehe's hingst Christ har en del hoppblod i sig, tyvärr har inte jag lyckats hitta resultaten från hans 30-dagarstest online så hur han hoppar vet jag ej.
Touchdown såg jag på bruksprovet, han såg väldigt trevlig och sansad ut. Jag gillade även den andra QB-sonen som tyvärr inte blev godkänd. De andra två känner jag inte till alls. Får kolla upp dem, tack. :)
 
Touchdown såg jag på bruksprovet, han såg väldigt trevlig och sansad ut. Jag gillade även den andra QB-sonen som tyvärr inte blev godkänd. De andra två känner jag inte till alls. Får kolla upp dem, tack. :)
Jag har valt Touchdown till mitt dressyrsto, gillar stammen väldigt mycket (mormor har lämnat internationellt hopp också vill jag minnas) och sen var jag jätteförtjust i "brorsan" Quinto på bruks, samma som du menar antagligen. Den senare verkade ha väldigt trevlig skalle om än inte de flashigaste och snabbaste gångarterna kanske. Tror den också hoppade bra på bruks.
 
@Emiro Jag har ju tagit ett föl e Damino SD på mitt sto e Quite Easy-Tabac (iofs lite multistam, men mest åt hoppning). Han blev väldigt rörlig (8or rakt igenom som föl) och såldes till dressyrryttare. Ser inte riktigt så stora nackdelar med att använda dressyrhingst på ett hoppstammat sto. De flesta hästar fixar ändå att bli trevliga hobbyhästar och gå Msv dressyr och iaf 120 hoppning. Det allra allra viktigaste tycker jag är en bra halsansättning och en bra front och att hästen är harmonist byggd-då blir allt väldigt mycket lättare.
Min första SWB hade också blandstam, hopp på pappas sida och dressyr på mammas. Han var väl kanske ingen superstjärna i varken dressyr eller hopp men en mycket trevlig allroundhäst som jag tränade hopp, dressyr och terräng med. Plus att han agerade trygg tanthäst åt min mor och moster samt snällt travade runt på ridbanan med min icke ridkunnige syster. Senare i livet såldes han av sin dåvarande ägare till en ridskola där han jobbade resten av sitt liv. Han var mycket omtyckt.
Så absolut att det kan bli trevliga hobbyhästar. :) Jag vet även fler i min närhet som har köpt med blandstam just för att de vill ha allroundhästar. Hmmm... Du får mig att fundera lite i andra banor nu...
 
Jag har valt Touchdown till mitt dressyrsto, gillar stammen väldigt mycket (mormor har lämnat internationellt hopp också vill jag minnas) och sen var jag jätteförtjust i "brorsan" Quinto på bruks, samma som du menar antagligen. Den senare verkade ha väldigt trevlig skalle om än inte de flashigaste och snabbaste gångarterna kanske. Tror den också hoppade bra på bruks.
Kul! Ja precis, det är Quinto jag menar. Trist att han inte blev godkänd.
 

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Avel Jag råkade bli med welsh mountain i november förra året. Stoet heter Twyford Morgana RWM 538 e. Glenwood Drifter u. Twyford Minette ue...
Svar
6
· Visningar
2 924
Senast: Görel
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 713
Senast: Molekyl
·
S
Avel Hej! Jag har ett halvblodssto på foder e. Leuthen I-Cordon Bleu-Utrillo som jag skulle vilja betäcka, inte i år men eventuellt nästa...
Svar
19
· Visningar
2 237
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp