Resor till "den andra" föräldern.

LECH

Trådstartare
Min dotters far har flyttat till en annan stad. Nu vill han att vi ska dela upp färdvägen mellan oss, så vi möts på halva vägen. Ca 4 mil enkel väg. Jag är inte speciellt förtjust i tanken för jag tycker ju att det är han som har flyttat = hans problem. Hon är hos honom varannan helg, varken mer eller mindre, inget extra på sommaren. (För han vill inte.)

Det jag egentligen vill ha svar på är hur ni andra gör?? Finns det några "regler" kring detta?
 
Sv: Resor till "den andra" föräldern.

det ända jag vet är att det finns klara regler för detta, men kommer inte ihåg riktigt hur de var.
 
Sv: Resor till "den andra" föräldern.

Det är umgängesföräldern (alltså pappan i erat fall) som skall stå för umgängesresorna när sträckan är under 10mil enkel väg.
Är sträcken längre än så, så skall boendeföräldern hjälpa till efter ekonomisk förmåga.
Som jag har förstått det så gäller det ekonomiskt men även praktiskt.
 
Sv: Resor till "den andra" föräldern.

Ja det vore ju konstigt om det inte fanns regler kring detta, eftersom det måste vara ett ganska vanligt problem. Frågan blir nu hur jag hittar dem. Får väl googla.

Jag läste också någonstans att man skulle bidra ekonomiskt med resorna, personligen gör jag hellre det än skjutsar halva vägen. Men jag tycker också att de 1273 kr man får i underhållsstöd är lite redan innan jag måste betala bensinen för resorna till pappan. (40 mil/månad x 12.50, som bensinen kostar just nu, = 500. Det blir 773 kronor kvar av underhållsstödet....) Surt!
 
Sv: Resor till "den andra" föräldern.

När sambons son ska till sin mamma får hon hämta honom här hos oss och vi hämtar honom när han ska hem. För hon har svårt att hålla tiden så löste vi det så här.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Crossline
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 315
Senast: MML
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 954
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 108
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp