Restaurang i Linköping

Bukefalos 30 år!

Michellan95

Trådstartare
Jag och min partner är på väg till Linköping i detta nu och vi har ingen aning om vart vi ska äta ikväll 😅 vi kan ingenting om Linköping men min partner vill gärna äta någonstans som bara finns i Linköping så inte typ Mocca Deli eller annan ”kedja”.

Vad har ni för förslag? Typ av mat spelar inte heller så stor roll för vi äter den mesta typ av mat (husman, italienskt, asiatiskt osv) :)

Slår ett slag för Alfama. Mycket vällagad mat. :)
@Michellan95
Instämmer i Alfama-tipset. Mycket bra tips om ni vill ha extra bra.

Stångs masagin brukar vara bra matmässigt, men nu är det bara julbord där (och jag tycker inte lokalen är hundra ljudmässigt när det är mycket folk).

Söker ni något enklare (också prisklass) så är Cioccolata ganska pålitlig (men det är mer "klassisk" kvällsmenyrätter av enklare slag). Gillar ni tapas-stuket så är Aioli tapasbar bra (dock länge sedan besök så inte helt uppdaterad).

Om ni hade sökt något riktigt exklusivt hade Restaurang Jord varit ett alternativ, de kör sista veckorna nu, men det är fullt (endast väntelista resterande datum). Man kan ju alltid ringa och chansa - och har sådär 4 timmar på sig att njuta väl där.

Dahlboms är bäst och garanterat fullbokat. Men man kan ofta få plats om man sitter vid bardisken. Håller med om Alfama, en riktig favorit med portugisiskt kök, och bra viner som ägaren själv importerar. Horse and hound är en trevlig pub med god råbiff.

Dahlboms är bäst och garanterat fullbokat. Men man kan ofta få plats om man sitter vid bardisken. Håller med om Alfama, en riktig favorit med portugisiskt kök, och bra viner som ägaren själv importerar. Horse and hound är en trevlig pub med god råbiff.
Ja, dahlboms är toppen! De har ju också Bar Kusinen som ligger intill. Det kan kännas som det är grannstället men är alltså del av samma men med bara dropin. Mycket gott båda två :d

Gillar man sushi så är Norika stans bästa tycker jag. Merwah har fantastisk libanesisk mat. Le Borgate är gott Italienskt.

Jag tycker Aioli har bra tapas, supergott! Roliga och goda drinkar också!
Flaming Bull har gott kött. Har inte varit på Alfama på länge, men det har varit bra förr iaf. Åt ganska gott tyskt på Bierhaus för ett tag sedan. Tyvärr har den (enligt mig) bästa italienska restaurangen stängt, men också väldigt gott på Bestia (ligger vid universitetet så inte så centralt) och Don Luigi (inte heller i centrum). Pappa Grappa är också bra!

Jag håller inte med övriga om Dahlboms. Visst att det är bra mat men tycker inte det är så mkt bättre än andra ställen utifrån priset..

Jag har alltid gillat Yogi (indiskt), men det var ett tag sedan jag var där nu, så kan inte gå i god för att det är bra fortfarande, samma brasklapp lämnar jag gällande Merwa (libanesiskt)

Ni har säkert redan ätit ;) Men jag äter helst på Thai Buffen i Ikanohuset (som nu tydligen ska byta namn ?) men iaf ligger granne/samma byggnad med IKEA =)

Nej vi har fortfarande inte ätit och inte valt något ställe heller men jag googlar för fullt på restaurangerna. Vi var lite inne på Aioli men de har julbord och det vill vi dock inte äta 😅

@corzette

Jag är kräsen och gnällig, gillar Bierhaus mest 😍
Enkel och god mat!

Dahlbom är dyrt och äckligt 🤮

Fan, nån mer än jag som tycker så om Dahlboms alltså. Fick presentkort där och gick dit full av förväntan. Blev inte mätt, bara besviken på rätterna jag åt. Trångt och hög ljudvolym där inne också. Blä.

Fan, nån mer än jag som tycker så om Dahlboms alltså. Fick presentkort där och gick dit full av förväntan. Blev inte mätt, bara besviken på rätterna jag åt. Trångt och hög ljudvolym där inne också. Blä.

Jag vet 😅
Det har blivit ett inneställe som man bara ska gilla.
Dyrt och dåligt, tack men nej tack.

Liknande trådar

• Att lämna i smyg
  • Bolla ras för skojs skull?
  • Portionsstorlekar på restaurang
  • Semester i Sverige

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur