AraSlei
Trådstartare
I onsdags hade vi en träningsjakt, dvs en jakt vi köpt tillsammans med skyttarna och därmed kunde lägga mycket tid på apporteringen. Passa på att träna i hetluften helt enkelt 
Jag är fortfarande helt varm i kroppen, vi hade en toppendag och M satte knappt en tass fel
det var absolut lite slirigt på vissa signaler som vi fick rätta till, men den generella känslan var bara så jäkla härlig. Vi har en riktigt fin teamkänsla nu, där jag litar på henne och hon på mig. Bara en sådan sak att jag inte behövde rätta till fotgåendet en enda gång på hela dagen, trots 12000 steg över fält och vidder, bakom swishande spaniels och fasaner som både sprang och flög framför oss. Helt cool vid sidan, och full fart under jobb. Fina, fina lilla hund 
L stackaren var jättebesviken som snabbt insåg att vi var där vi brukar apportera, men sedan fick spendera större delen av tiden i bilen
I morgon har vi säsongens sista fasanjakt. En tackjakt, så det blir också möjlighet att träna lite under tiden. Vemodigt att det är sista dagen, men vi brukar alltid ha väldigt roligt!
Jag är fortfarande helt varm i kroppen, vi hade en toppendag och M satte knappt en tass fel
L stackaren var jättebesviken som snabbt insåg att vi var där vi brukar apportera, men sedan fick spendera större delen av tiden i bilen
I morgon har vi säsongens sista fasanjakt. En tackjakt, så det blir också möjlighet att träna lite under tiden. Vemodigt att det är sista dagen, men vi brukar alltid ha väldigt roligt!
Senast ändrad: