E

Enlitenfrisk

Hej allihopa , jag funderar på att skaffa en åsna. Har länge letat efter en häst/ponny som skulle passa mig, men sen såg jag åsnor och blev förälskad:love:. Jag skulle behöva en lite större åsna 135-150 cm Föslag på ras? Den ska kunna ridas också. Skulle vilja ha förslag på vart man kan hitta dom, jag har letat och letat på internet men hitta nästan ingenting:confused: Och vad ungäfär kostar dom?

Tack på förhand. Kram Michelle :D
 
Sv: Ridåsnor

Vad har du fått det i från ?

Åsnan kan användas precis som en häst i ridning och körning. Man kan rida dressyr och hoppa med dem. Åsnan har plattare revben än hästen vilket gör att den orkar bära mer än en häst i samma storlek.
 
Sv: Ridåsnor

I Svenska Åsneföreningens tidning finns flera annonser på små och stora åsnor. De stora kostar dock en hel del.
 
Sv: Ridåsnor

Läs tidningen GT idag söndag. Där är en av mina åsnor med på en bröllopskörning.:love:

Btw vet en åsna som ska ut på foder. Pma om ni har tips på nån bra placering...
 
Sv: Ridåsnor

Ohhhh... jag tror nog att jag misstänker att du kan mena min Brunis som ska ut på foder;)
Jag hoppas det dyker upp något annat potentiellt hem snart- nu när lille Bertil snodde åt sig platsen:laugh: (Skoja bara=)
Hoppas att allt går bra med prins B, och att han och Jakob har mycket kuligt ihop:p

Hoppas vi ses på http://www.åsneportalens.egetforum.se

Kramar Camilla:bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 941
Senast: ylvalill
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 056
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp