Ridbyxor för smala ben.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare glimmie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 874
G

glimmie

Min lillasyster har svårt att hitta ridbyxor, hon har väldigt smala ben och midja.
Om hon tar på sig strl 140 sitter dom rätt bra i midjan men är alldeles för korta i benen, i strl 150 sitter dom som baggy-brallor.
Deras lokala ridsportaffär beställde hem några ridbyxor som skulle passa bra på smala personer, dom hette Cindy eller något tror jag, men dom satt inte bra heller.
Så alla ni med smala ben och midja, hur löser ni det här med ridbyxor? Några tips på märken/butiker?
Mycket tack för svar.

Sv: Ridbyxor för smala ben.

*puttar upp lite*
Nog måste det finnas en jätte smal människa här inne som hittat ridbyxor som passar?

Jag har väldigt smala och långa ben men jag har aldrig hittat ett par ridbyxor som sitter perfekt. de jag rider i just nu är för korta men bra i övrigt...
Skulle oxå vilja veta om någon här har hittat ridbyxor som är smala och långa:bump:

Har inte direkt smala ben (enligt mig) men hittar inga som passar.
I mina vita har jag stlk 152 (är 164 cm och 16 år.) och då sitter de tajt men är rätt korta.

kp ett par pikeur i liten storlek, du kan få extra lång längd på dem. fast jag e ju inte säker på att det gäller i barnstorlekar

ja men Cindy är väl pikeur tror jag? är det någon speciell modell du rekommenderar av dom?
Annars ska jag rekommendera henne att kolla på något tyskt märke, tack

Liknande trådar

Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen... 2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: gulakatten
·
Utrustning Ni som är långa och slanka, vad använder ni för ridbyxor? Jag använder bara, enda jag provat som sitter bra på mig. Har ett antal par...
Svar
16
· Visningar
3 131
Senast: Centaur
·
Utrustning Hej! Jag har ett par ridbyxor som jag köpte precis när jag skulle börja rida, för ett halvår ca. alltså. Nu har dom tänjt ut sig rejält... 2
Svar
36
· Visningar
5 038
Senast: Millz
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 373
Senast: fetange
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ung kille
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur