Ridbyxor på killar?

Salinero

Trådstartare
Hur tycker ni tjejer att ett par ridbyxor på en kille ska sitta?
Själv kan jag bara ha damstorlek 38-40 i mina ridbyxor, då jag köper ridbyxor blir det raka helskodda och tackvare storleken blir ridbyxorna lite kroppstighta :o snyggt eller fult?
(allting syns inte.. bäst att tillägga det så att ingen av er missförstår mig om hur tighta ridbyxorna är :p :d )
exempel på hur ridbyxorna ungefär sitter på mig (bild från Cavallos hemsida) vilket jag tycker är snyggare än då ridbyxorna är lite fladdriga liknande ridbyxorna på denna bild.

Vill nu ha åsikter om hur ett par ridbyxor på en kille ska sitta enligt dig.
(vill bara kolla av vad ni tycker här på buke, kommer ändå fortsätta med det stuket jag har nu).

Sv: Ridbyxor på killar?

Jag tycker killar kan ha båda och...
Om ridbyxorna ska vara tighta eller inte beror ju lite på märke och modell, det finns ju ridbyxor från Pikeur som ska vara lite större på tjejer.
Men det är ju bara stt man använder det man trivs med...

Beror väl på lite hur stor "grej" killen har, inte så snyggt med jättepaket och tighta ridbrallor kanske... :rofl:

Killar skall inte ha tjejmodell på ridbyxor! :eek:
Sen tycker jag iofs att det är väldigt få killar som passar herr modellerna :p

Jeans eller liknande byxor är bäst :D

Kan inte ha ridbyxor av herrstorlek pga. saknad ölmage vilket Euro-Star, Pikeur och Cavallo tar hänsynt till då de gör ridbyxor i herrstorlek. Har en slimmad tränad kropp vilket gör att jag måste ha dam 38-40 i ridbyxorna :p

haha Sweet :D
du läste kanske inte att jag skrev:
(allting syns inte.. bäst att tillägga det så att ingen av er missförstår mig om hur tighta ridbyxorna är :p :d)

Jo, men nu pratade jag allmänt om killars "grejer" inte om just din "grej". ;) Du frågade ju vad vi tyckte var snyggast på killar och då svarade jag att det berodde på hur stor "grej" killen har. Stor "grej" = pösigare ridbrallor.

Diabolical_Kitten skrev:
Jag tycker killar kan ha båda och...
Om ridbyxorna ska vara tighta eller inte beror ju lite på märke och modell, det finns ju ridbyxor från Pikeur som ska vara lite större på tjejer.
Men det är ju bara stt man använder det man trivs med...

Jo, jag kommer att fortsätta med det men ville höra era åsikter vilket ibland kan vara roligt :D
Tack för ditt svar, det var ungefär vad jag ville höra :)

Okej, råkade formellera mig både som om frågan var allmänt ställd och personlig, ber om ursäkt för det :p

Kan du inte sätta in en bild på hur du ser ut i dina damridbyxor?

Damridbyxor är ju sydda för bredare höfter och "mer" rumpa än vad killar vanligtvis har, hur får du det att gå ihop?

Sweet skrev:
Kan du inte sätta in en bild på hur du ser ut i dina damridbyxor?
Damridbyxor är ju sydda för bredare höfter och "mer" rumpa än vad killar vanligtvis har, hur får du det att gå ihop?

Kan väl kanske lägga in en bild någon gång då jag köper en ny digitalkamera (min blev stulen i stallet för två vintrar sedan, har inte orkat köpt en ny ännu).

Jag får det att gå ihop, tycker inte att det sär speciellt mycket bredare höfter och ''mer'' rumpa än vad killar vanligtvis har, beroende på vilken modell och vilka det är som gör ridbyxorna.

Jag tycker inte att byxorna ska vara direkt fladdriga men "gubbveck" och vanliga fickor är snyggt på killar tycker jag. På tjejer också för den delen...

Samma här faktiskt!

Gubbisar är grymt snyggast på båda könen.

Sen tycker jag inte riktigt att man kan säga rätt av att alla killar passar i den eller den modellen. Vissa ska överhuvudtaget inte ha ridbyxor :eek: Och andra ser grymt snygga ut i dem.

Killar ska INTE ha tighta ridbyxor! I och för sig är det väldigt få killar som överhuvudtaget passar i ridbyxor, men de ska inte vara tighta!

Tycker det är snyggast med de ridbyxorna som är som vanliga byxor. Tror det är islandsmodell egentligen men de är helskodda hela vägen ner med "vanliga" byxben och vanlig modell upptill.
Enda nackdelen med dem är att det inte är meningen att man ska ha stövlar men de gånger man rider i ridskor är de klart snygga!
Obs. det är på män jag tycker dessa är snyggast och minst "feminina" :D

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 356
Senast: Silje
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett... 2 3
Svar
55
· Visningar
11 856
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 899
Senast: Fraegd
·
Utrustning (Förra tråden togs bort- misstänker pga lånad bild från butikens hemsida, sorry, nu har jag min egen bild) Suktat efter dessa ljuvliga...
Svar
18
· Visningar
3 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka