Litet tips, Sebos har väldigt bra rea just (extra denna vecka pga inställd GHS). Jag har termotights från FITS sedan tidigare som jag är väldigt nöjd med och köpte ett par till nu. Jag är nöjd med tights och ridbyxor från Olvossa också. Det finns en dansk återförsäljare på FB som säljer till väldigt bra pris lite då och då.

Om man gillar mycket silikon och hög midja så rekommenderar jag Aiver Sport, rejälare material i tyget än tights men lika tunna och smidiga, typ extra hud. Ett par av de nyare modellerna saknar mobilficka dock tyvärr så dubbelkolla det och bortse från de inte så smickrande bilderna på hemsidan tyvärr - de är väldigt snygga!🙈
 
Någon som har tips på ett par svala inte svindyra ridleggings till sommaren? Dottern hatar värme. Brukar det komma fler ljusa färger till sommaren? Vitt känns opraktiskt på ridskola/läger men kanske ljust grå, beige etc.
 
Någon som har tips på ett par svala inte svindyra ridleggings till sommaren? Dottern hatar värme. Brukar det komma fler ljusa färger till sommaren? Vitt känns opraktiskt på ridskola/läger men kanske ljust grå, beige etc.
Maya Delorez! Vet inte vad du menar riktigt med inte svindyra, men de brukar ligga på 799 och har ofta erbjudande om 20 procent rabatt, och det ger ju faktiskt lite på priset. Älskar mina (det är Function som är leggingsmodellen) och kommer typ aldrig vilja ha några andra ridbyxor igen. Finns också i flera olika färger.
 
Maya Delorez! Vet inte vad du menar riktigt med inte svindyra, men de brukar ligga på 799 och har ofta erbjudande om 20 procent rabatt, och det ger ju faktiskt lite på priset. Älskar mina (det är Function som är leggingsmodellen) och kommer typ aldrig vilja ha några andra ridbyxor igen. Finns också i flera olika färger.
Har köpt deres compression tights på extra pris - dom är väldigt sköna och gillar dom har bra klister. Behöver jag :D har även köpt ett par Zaczess på rea dom hade. Maya är skönare tycker jag, men dyrare och sen har mina lite att dom samlar på sig tyg i knävecket? Jag köpte en L och är 171 lång, men tycker dom är lite långa för mig. Bra passform annars.
 
Har köpt deres compression tights på extra pris - dom är väldigt sköna och gillar dom har bra klister. Behöver jag :D har även köpt ett par Zaczess på rea dom hade. Maya är skönare tycker jag, men dyrare och sen har mina lite att dom samlar på sig tyg i knävecket? Jag köpte en L och är 171 lång, men tycker dom är lite långa för mig. Bra passform annars.
Jag har inte provat just Compression, men har både Function och Performance och upplever dem som ganska stora i storlekarna, Performance mer än Function. Är normalt S/M i storlek, har S i mina och för mina Function är det helt lagom men Performance hade jag nog kunnat gå ner till XS. Mina är främst stora i midjan, benen upplever jag som bra (jag är kort så de flesta ridbyxor och jeans blir korviga på mig, det har inte de här blivit).
 
Maya Delorez. Köpte ett par i höstas (compression-modellen) och blev helt kär. Har nu investerat i två par till av samma modell för att kunna variera lite färg och ha en chans att tvätta dem 😅

Är ca 165 cm/ 65 kg och har M.
 
Någon som har tips på ett par svala inte svindyra ridleggings till sommaren? Dottern hatar värme. Brukar det komma fler ljusa färger till sommaren? Vitt känns opraktiskt på ridskola/läger men kanske ljust grå, beige etc.
Jag skulle säga haybums tunnare tights. Inte så dyra, väldigt sköna
 
Någon som har tips på ett par svala inte svindyra ridleggings till sommaren? Dottern hatar värme. Brukar det komma fler ljusa färger till sommaren? Vitt känns opraktiskt på ridskola/läger men kanske ljust grå, beige etc.
Mina favoriter är från Alequi. Gillar även Maya Delorez 😊
 
Snygga! Vet du hur de är i storleken? Hon har typ S i kläder från HM och är 160.
Jag har samma storlek som i "vanliga tights" från tex Björn Borg. Så skulle nog säga att de är normala i storleken. Men ganska stretchiga så om hon är mellan två storlekar så är min amatörmässiga gissning att det är bättre att ta den mindre storleken.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
328
Senast: Badger
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 190
Senast: Oknytt
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp