Sv: Ridbyxor.
Jag har haft lite olika ridbyxor i varierande prisklass som jag varit mer eller mindre nöjd med. De enda jag tycker är riktigt kassa av de som jag har provat är Mountain Horse, dom är dyra och mina MH ridbyxor har oftast gått sönder efter någon vecka :smirk:. Visserligen gav jag upp hoppet för några år sedan och de kanske har blivit bättre nu ?
Nåväl, jag vågar inte ens testa om det blivit bättre..
Sedan har jag haft ett par Roping Country Wear ridbyxor genom åren av lite variernade modeller, t.ex. med och utan gubbveck och de är gudomligt sköna

och fastän att de är så pass billiga så håller de faktiskt helt okej kvalité. Det som brukar hända är att de blir urtvättade, men det kanske dröjer ett halvår tills dess och sedan brukar någon söm spricka efter något års användande (daglig användning). Så dom tycker jag är riktigt prisvärda faktiskt

.
Sedan har jag haft några Victor Hugo också. Jag tycker dom är bra och bekväma och håller bra kvalité i den prisklass de ligger i.

Så jag är nöjd med dom! Fyndade ett par manchester helskodda på Gekås för 299:-, ett par grå, skitsnygga faktiskt

.
Sedan har jag ett par Pikeur också, och dom är de bästa jag testat.
Min modell, tror jag heter Princess - dom är tygskodda. Den helskodda varianten tror jag heter Lugana. De har bra passform etc. och är väldigt snygga

. Jag fyndade dom för 400:- dvs. en tredjedel av priset på Scandinavium förra året, mina är cremefärgade.
Så Pikeur eller Victor Hugo kan vara värda att satsa på.
Själv är jag också nyfiken på Euro-Star ridbyxorna men har tyvärr inte tillräcklig ekonomi för att ha råd att köpa ett par sådana just nu tyvärr..