Sv: Riddare!

Jag är inte svår att missa, jag har en liten JR-hund å min syrra med mig oxå.

Du kan inte fixa in os gratis... :angel:
 
Sv: Riddare!

åå finns det riddargrupper i närheten av Västerås? skulle vara kul att prova på :D
 
Sv: Riddare!

Utterligare en nordicare här! Jag tränar mest för mig själv här nere i Blekinge och gör några små enkla en mana spel i bland. Har varit en riddar vana bi i ca tolv år nu men i år kommer jag att få ridda mitt första tornerspel med flera riddare och det skall bli jätte skoj! :bump: Jag har just nu två hästar som kan gå tornerspel en travre och en korsning ardener/ nordis. Jag tänar tornerspel ca tre gånger i väckan då min kropp orkar med det anars så blir det mindre.Jag sköter mycket teknik tränig i skritt fram och tillbaka väldigt tjatigt och tråkigt. För att stärka min kropp så spelar jag golf :smirk: och styrketränar, sen rider jag som alla andra mycket dresyr och mycket bus i skogen.
 
Sv: Riddare!

jag håller på med lite på hobbynivå än så länge.. min häst ska va med i en riddarfilm här i sommar en filmsnutt på typ 30 sekunder hihi menendå :love:

Dock är min häst 24 år och tiden är väl ute för henne som aktiv i denna gren.. men nästa häst jag skaffar ska jag träna med..Hur sköjsigt som helst ju=)
 
Sv: Riddare!

*hugger knapp*

Oh, jag vill också!

Jag var på skokloster med dåvarande pojkvännen 2004 och förälskade mig i hela alltihopet!
Jag har en liten tös på 2år (4 augusti!!! :love: ) som jag vill testa på lite allt möjligt med och då bland annat tornerspel. det vore ju grymt. Ja det är ett halvblod med mkt fullblod i ska tilläggas.
131_3180andrat.jpg


Nån som vet om det finns nåt gäng i Örebro?
Det var visst en kille i mitt stall som höll på men han flyttade innan jag kom dit och nu bor han visst på Gotland...tyvärr...hade varit skoj att se honom träna o så.
 
Sv: Riddare!

Gruppen jag tillhör är till stor del baserad i Hova och det är ju "bara" 8 mil från dig. Du var väl och kollade på våra spel under Hova Riddarvecka hoppas jag? :p
 
Sv: Riddare!

Aha, honom känner jag. Han är duktig, och jag tror han är duktig lärare på tornerspel också.

Han är dessutom mycket trevlig... :D
 
Sv: Riddare!

Haha, jasså...jag har varit inne på hans hemsida och det är visst redan nån som försöker lägga beslag på honom... :D
Men det är väl bara ett gott tecken.

Är han också Bukefalosare?

Jag har ju ett tag kvar innan sådan träning med min häst men han håller visst på med ledarskapsövningar också och jag har hört att han är väldigt duktig. Så det vore skoj o pröva på.
 
Sv: Riddare!

Det är mycket lättare att få tag på honom på telefon! Han kollar inte mailen särskilt ofta och hemsidan är milt sagt ouppdaterad trots små pikar :angel:
Han har haft planer på att komma upp till er under hösten. "Om det finns intresse" säger han så det är bara att vara på honom!
han är duktig både på allmän hästhantering (så som ledarskapsövningar och unghästar) och tornerspelsträning, han har en bra tanke bakom allt, som jag tycker att han förmedlar på ett bra sätt :bow:
 
Sv: Riddare!

Haha, jo den verkade lite...ehum...tom... :p

Då ska jag prata med mina kära stallkamrater.
Hur känner du honom då? Och att han skulle hit? ´Känner du kanske till o med till stallet??
 
Sv: Riddare!

Ja, den är som sagt lite... tom!
Han är en bra kompis till mig! Jag har varit uppe hos honom en del nu i vår. Är det stallet som han stod i förrut (tror det var Sara som hade det då?) eller som han hade hästarna i nu i vår? om det är det som han stod nu i vår kan jag garantera att jag varit där! Det ligger i fällersta, det gamla hetter sundby någonting?
Prata ihop er bara så kommer han nog mer än gärna upp!
 
Sv: Riddare!

Ja det är v. sundby!

Men Sara har det inte längre utan hannacecilia här på Buke.

Va roligt! :D

Är du också riddare?
 
Sv: Riddare!

:D Nää då, jag har inga såna baktankar. Han är än god vän även till mig. Jag är tillsammans med en av hans vänner :)

Vad jag vet så är han inte Bukefalos'are (i så fall har han inte sagt det till mig) men jag träffar honom om ca 30 min när det är dags för tornerspel här på Gotland. Jag kan hälsa honom att han har en ev. elev som väntar på honom i Örebro
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 225
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 540
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 276
Tjatter Hej Buke, jag håller på och skriver en bok som hobbyprojekt. Har en del funderingar som jag har googlat efter men nu tar jag och ställer...
2
Svar
30
· Visningar
1 910
Senast: Tass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp