Sv: Riddare!

Äh, klant!! :p Det var 9-17 juli. Har sliter vi arslet av oss i 9 dagar och så kommer du inte ens och tittar? :mad: ;)
 
Sv: Riddare!

Nej jag är inte riddare ( jag har "fel" kön :mad: ). Här får man nöja sig med att vara fotfolk! En av mina pållar går däremot spel och han älskar det verkligen!
Vi får väl se till att vi skickar över honom till er, bara ni lovar att lämna tillbaka honom :mad: ;)
 
Sv: Riddare!

jag kommer inte - hästen är inte igång och jag vet inte om vi har råd att åka ner =( Men vi ses väl under veckan någonting?
 
Sv: Riddare!

Ja det gör vi säkerligen. Jag har semester hela veckan. Kommer nui i ner ett gäng och bor i lägret?

Jag håller tummarna att Nordic Knights kommer på SM :bump:
 
Sv: Riddare!

några kommer bo i lägret men vi har lägenhet på st nikolaigatan ;)

Jag är tveksam till att vi har ett lag till SM - verkar inte som om folk är intresserade eller kan. Surt för en gammalräv som mig att inte ha häst till Sm IGEN! *suck* Vet inte om vi (dvs jag och conny) har bestämt oss för om vi skall åka eller inte. Vore ju trevligt att komma ner och träffa allt folk igen... Har inte ni en häst att låna ut? ;)
 
Sv: Riddare!

Hade min häst varit lite äldre hade du gärna fått låna henne! :)

Nelle: "fel" kön?? Men det finns ju kvinnor som är riddare har jag sett...eller? Är inte Scorpan t ex det?
 
Sv: Riddare!

Ja, det är surt om ni inte kan komma med ett lag, jag hade hoppats på det. Eftersom man får info om upplägget så tror jag det är synd att missa detta SM :angel:

Dessvärre har vi ingen extra häst, Mattias håller hårt i Lady och den andra är en gröngöling...

Novelette: Japp, vi är av "fel kön". På Gotland finns endast tornerlag för män. Vill vi vara riddare får vi i så fall åka över till fastlandet och träna eller starta eget på Gotland. Men det skulle inte löna sig alls... Grabbarna är för väl inarbetade :D
 
Sv: Riddare!

mnementh skrev:
Äh, klant!! :p Det var 9-17 juli. Har sliter vi arslet av oss i 9 dagar och så kommer du inte ens och tittar? :mad: ;)


Det var grymt elakt gjort av mig inser jag nu.

Jag kanske kan gottgöra på något sätt?
Har funderingar på att åka till Gotland v 32 men känner ingen som vill hänga på och har dessutom ingenstans att ta vägen när jag väl är där. Och jag har hört att det brukar vara packat med folk.
 
Sv: Riddare!

Ja, det brukar vara packat med folk :D Så man lär alltid känna någon...

Om du vill ha billigt boende, så ta med dig ett tält och bo på Nordestrand. På vissa delar kan det vara lite rörigt då det är många ungdomar som bor där, men det brukar vara helt överkomligt.
 
Sv: Riddare!

Novelette skrev:
Jag kanske kan gottgöra på något sätt?
Har funderingar på att åka till Gotland v 32 men känner ingen som vill hänga på och har dessutom ingenstans att ta vägen när jag väl är där. Och jag har hört att det brukar vara packat med folk.
Ah, jag ska inte till gotland i år. Alldeles för mycket att göra på jobbet. Tänkte satsa på en rejäl gotlandsresa nästa år istället med häst och hela paketet.

Men jag kan varmt rekomendera medeltidsveckan. Nordestrand är ett bra tips på boende. Är du lite mer hardcore och vill bo lite mer medeltida så kolla med Nordrike/Nordmark om du kan bo i deras läger. Tror de ska hålla till på galgberget i år så det är faktiskt ännu närmare än nordestrand.
 
Sv: Riddare!

det kan nog vara svårt att få tag på boende nu - iaf om man vill bo i närheten av visby...


Sweet: Det är trist att husrenovering och SM på gotland skall infalla samma år. Dock måste vi prioritera ett boende före nöje =/ Men tänk possitivt - ni slpper en farlig konkurrent *fniss*
 
Sv: Riddare!

Jag vet också vad jag hade valt :D HUS så klart. Du vet, egen härd är guld värd. Vi letar som små tokar...

Ska hälsa grabbsen att de slipper åt minstone en farlig konkurrent. :p
 
Sv: Riddare!

Får man fråga vad du har för...ehum..."uppgift"?...är du riddare? :D

Nordrike? Hur får man tag på dem?
 
Sv: Riddare!

Jo, jag är riddare. Hade varit skoj att åka på SM. Men resan är alldeles för omständig i år för att jag ska kunna få loss den tid som krävs.

Du hittar nordrike på www.nordrike.org. Kontakta den lokalavdelning som ligger närmast dig geografiskt. De brukar alltid vara glada typer! Hittar du ingen nära dig så kontakta Styringheim som är de som arrangerar lägret.
 
Sv: Riddare!

*Knapplån*

Här kommer lite blandade bilder från medeltidsveckans första dagar.
Jag är lite lat så jag länkar bara direkt till albumet så får ni kolla runt själva! http://groups.msn.com/nellen84/medeltidsveckan.msnw?Page=Last

Ragnar var duktig och gick med på intåget medans Paddy har gått några spel.
Självklart satt jag och SweetSelene och sydde på våra klänningar till kl 01 natten innan intåget och hann ändå inte helt klart även om klänningen blev helt andvändbar.
Utgång på Kapitelhusgården och Clematis har hunnits med och kommer hinnas med ett par gånger till innan veckan är slut...
Jag har tom träffat Scorpan för första gången (även om hon inte vet om det än :D ;) ). Alla ni som inte är här, NI MISSAR NÅGOT!
Nej nu ska det nattas innan nästa dag tar vid!

Hälsningar Nelle (jag tror nog SS hänger på på ett hörn också ;) )
 
Sv: Riddare!

Japp, jag hälsar oxå, nu har man nästan återhämtat sig efter veckan.

Nu hoppas jag att riktigt många hittar ner på SM :banana:
 
Sv: Riddare!

Vart hålls den?

Nu har jag köpt en bil...hihi...så nu ska jag brumma landet runt tänkte jag.

Har du möjligtvis några bilder o visa upp från Gotland? :D
 
Sv: Riddare!

Om det är SM du menar så går det på mix ranch i Stenkyrka på norra gotland. Det är nu den 3-4 september, brumma hit med bilen vet ja :idea:
 
Sv: Riddare!

Såg att Nelle redan svarat. Men jag länkar till sidan för detta.

Riddar SM

Vad vill du se för bilder härifrån??

Här finns lite från platsen det ska vara på:

Mix Ranch

Har du möjlighet tycker jag du ska brumma över, jag kommer vara där, Nelle oxå... Kanske blir mini buketräff? :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 225
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 542
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 276
Tjatter Hej Buke, jag håller på och skriver en bok som hobbyprojekt. Har en del funderingar som jag har googlat efter men nu tar jag och ställer...
2
Svar
30
· Visningar
1 910
Senast: Tass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp