Rider ni med "hjälptygen" Chambon?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Jackie_nova
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 152
Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jackie_nova

Är det någon som emellanåt rider m hjälptygeln chambon? Märker ni då att hästen söker sig bättre nådåt/höjer ryggen eller märker ni ingen skillnad? Någon som kan tipsa om någon mer "snäll" hjälptygel som hjälper till att få en låg eftergiven häst av...

Sv: Rider ni med "hjälptygen" Chambon?

Jo tack det har jag , det är dressyrtränaren som gav mig tipset - bara det att jag inte köpt någon chambon än och provat men ska göra det..
Så min "övre" fråga står kvar.

Sv: Rider ni med "hjälptygen" Chambon?

*kl*
Då jag inte tror att denna tråd kommer att utmynn i någon vettig diskussion så stänger jag denna. Hjälptyglar har diskuterats i ett flertal trådar redan, de finns säkert kvar om man använder sökfunktionen.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett fritidshus långt ute i skogen dit vi hade velat få fiber utdraget men det verkar stört omöjligt. Kan bukes klokskap... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 605
Senast: Inte_Ung
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
993
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
892
Senast: TinyWiny
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka