Ridhandskar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HoppFantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 618
H

HoppFantasten

Igår köpte jag en liten present till mig själv.. ett par ridhandskar för 300:- :angel: . De är ett par Roeckl Athletic Light Grip Handskar som är jättefina :love: .
Skulle bara höra om någon annan har såna och vad ni tycker?
Det står att Meredith M B använder dem och några dressyrryttare också.

Någon som har några åsikter?

Bild-635.jpg

Sv: Ridhandskar

Dom är bra men slits ganska fort, tkr bättre om rsl grand prix handskarna, bättre grepp o snyggare. ja o håller längre då.

Jag fullkomligt HATAR att rida med vantar men jag kan faktiskt i nödfall rida med Roeckl.
Alltså är de bäst enligt mig. :D

Jag var orolig för det, men gjorde du mycket annat med de då?
Jag använder de bara när jag sitter på hästryggen.. :D

Jag har eller har åtminstone Haft två par Roeckl Light Grip, så underbara :love: klart favoriterna hittills!

Mina bruna köpte jag för ca två år sedan men nu har min syrra snott dom, men dom är lika fina nu som när jag köpte dom. Har använts främst vid ridning men även lite stallgöra också (dock relativt sparsamt i stallet).

Dom svarta hade jag kanske en månad sedan var det nån :devil: som snodde dom! :mad: Saken är den att alla har svarta roeckl light grip i mitt stall så man kan knappast anklaga någon sådär på rak hand för att ha tagit dom.. :smirk:

Men jag har köpt mina för ca 360:-/paret så jag undrar var du köpt dina? Då Granngården nu har höjt priset och de kostar över 400:- nu...

åhh :love: älskar roeckl!!!
dom ända handskarna som ja kan rida i. hehe

vilken färg köpte du? själv har ja gråa! :D

Åh, jag fullkomligt älskar mina Roeckl handskar. Passformen är suveren. Tyvärr är dom inte speciellt hållbara. Rider man flera hästar om dagen så får man nog räkna med att kassera dom efter några månader :crazy:

Jag har dom som de står Meredith Michels Beerbaum på :) O ja rider bara dressyr.. Men de "vanliga" Roeckl passade inte o så tyckte ja denna varianten var superskön o fin!! :love:

fick ett par såna där i studentpresent -04 och det är definitivt de bästa handskar jag någonsin provat! (inte för att jag brukar rida i särskilt dyra grejer annars.. :angel:

enda nackdelen är som ngn annan sa att dom slits fort. mina är nötta över knogarna och i fingertopparna, så det är väl inget att ha på tävling längre, men träna går ju alltid.
bra att domär tvättbara, men mina luktar rätt illa även efter tvätt, så det kanske inte spelar nån roll... :D

Där sa du nåt!
Tyvärr luktar dom rätt illa efter ett tag :crazy: och därför behöver man tvätta dom rätt ofta i jämförelse med andra ridhandskar tycker jag det verkar som.. Men mina håller formen osv. bra efter tvätt. :)

ja, dom sitter fortfarande jättebra, trots att mina nästan är 2 år gamla!
och greppet är verkligen suveränt..
men som sagt, luktar illa gör dom, även efter tvätt.. lite svampig känsla sådär också.. hur varmt vågar man tvätta dom?

Mina tvättades nog i ca 40 grader eller så, x-antal gånger dessutom. Står det inget tvättråd på lapparna förresten?

Köpte mina för säkert 2 år sedan, och nu är det snart dags för nya.
Har den vanligaste varianten, "Light Grip" och tror jag betalade 300:- :)
Kan inte tänka mig att använda några andra handskar. När min mamma hade köpt ett par billiga Equipage fick dom blir ogräsrensarhandskar :angel: :o

Njae men när jag haft såna har jag haft 2-3 hästar o rida och då ska dom hålla längre än ett halvår.
rsl grand prix är mkt hållbarare! säkert dyrare, vet inte riktigt, men ack så underbara.

har för mig att det står 30 grader, men har inte vågat tvätta dom i varmare.. ska väl prova det nu när du säger att det går... :D

Har också sånna svarta och älskar dom :love: Har aldrig ridit i bättre, men dom är ju i dyraste laget! jag betalade nog 299 för mina. Men jag använder dom bara när jag tränar eller tävlar. Har billigare när jag bara är ute i skogen eller någe. Funkar lika bra! Annars är det så lätt att man förstör dom, och det har jag inte lust med på ett par handskar som kostar såpass mycket.

Jag köpte mina på My One, 298:- :)
Svarta är det också, ville inte ha nåt som sticker ut :p
Brunt är fult :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 058
Senast: Calmiche
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars... 21 22 23
Svar
456
· Visningar
21 872
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 854
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 768
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka