Ridhästarnas ålder

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare am0r
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 220
Mitt Kallblod är 17år, fyller 18. Med tanke på att hans kropp (han är pigg och kommer nog alltid vara det, men man kan inte fortsätta rida när kroppen inte håller) redan börjar se rätt gammal ut så förstår jag att jag inte kan slita sönder den med ridning, såklart!! Just nu rids han inte, då jag har bestämt mig för att ta en paus med ridningen och istället satsa på trickträning med honom :) det kommer jag nog göra tills Juli ungefär. Det blir väll nån lugn tur däremellan också. Men sen när jag har kommit igång o rider ordentligt så kommer han ridas tills han är ca 23 hade jag tänkt, om inget tråkigt händer. Sedan ska han få gå som sällskap tills det är dags för honom att somna in...hoppas han vill vara kvar hos mig länge :)

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 072
Senast: Badger
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Edla
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka