Ridkavajer för oss med lite längre armar

tiffy

Trådstartare
Är det någon som har tips på ridkavajer som är lite längre i ärmarna?

Ska förhoppningsvis kunna komma ut på någon lite tävling med min ena häst och det hade varit kul att kunna hitta en sådan kavaj.

Efter att ha provat en del så insåg jag att om man har 40-42 i stl så ska man tydligen inte vara nästan 180 cm lång för då räcker inte armarna på kavajen till :(

Hade varit trevligt att hitta någon till ett bra pris då jag inte är ute varannan helg och tävlar och därför inte känner att det är helt befogat att köpa en dyr kavaj ;)

Så in med alla bra tips nu :)
 
Sv: Ridkavajer för oss med lite längre armar

Ja, om du går in på tyska ebay så finns många märken i långstorlekar. Jag har 44 lång, som alltså är storlek 88. Du borde alltså ha storlek 84 eller 80. I Tyskland finns många märken i långstorlekar, här hemma finns de bättre som Pikeur och Cavallo. Så ett köp av långstorlek är absolut möjligt, handlar om tyskkunskaper eller plånbok :). Tror engelska Amira shop har också om du föredrar engelska, med de har de dyrare märkena.
 
Sv: Ridkavajer för oss med lite längre armar

Om du inte kan tyska kan du skriva "reitsakko 84" (eller 80) i sökfältet på ebay.
 
Sv: Ridkavajer för oss med lite längre armar

Tack, ska kolla på ebay och den eng. sidan.
 
Sv: Ridkavajer för oss med lite längre armar

Jag har storlek 36-38 och är precis under 180cm strecket.
Gissa hur lätt jag har det :meh:
Eftersom jag inte har lust att lägga ut en förmögenhet på kavajer så har jag en vit skjorta under och låter manchetterna sticka fram under kavajen.
Det är faktiskt riktigt snyggt :)
 
Sv: Ridkavajer för oss med lite längre armar

pikeur har långstorlekar, alltså en 40 heter då 80. och då är det dessutom så att man kan få ner ärmarna några cm till hos kräddare. de är uppsydda nämligen.
sen trro jag att animo går att beställa med måttjusteringar
 
Sv: Ridkavajer för oss med lite längre armar

Får kolla på det alternativet med. Hade jag faktiskt inte tänkt på att man kan göra så med.

Tack för tipsen allihopa :)
 
Sv: Ridkavajer för oss med lite längre armar

Jag har provat pikeurs långstorlekar och det fattas flera cm trots att jag "bara" är 176. Jag har dessutom turen att vara kurvig och smal så ska det gå att stänga kavajen vid bysten så måste jag gå upp en eller flera storlekar. :meh:
 
Sv: Ridkavajer för oss med lite längre armar

Samma problem för mig. 178cm lång, kort överkropp, 75cm i midjan och F kupa. Skjortor och kavajer är jätte roligt....:(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: WBanna
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 141
Senast: AbCdE
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 812
Senast: lundsbo
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 275
Senast: Sonea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp