Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man inte är mer allergisk än att man inte flyttar sig eller ber hästluktande medpassagerare flytta sig, då har man ju uppenbarligen inte SÅ stora besvär av sin allergi.
Det finns folk som dör om man käkat jordnötter och de är i närheten, ska jordnötsätare inte heller åka buss?
Och blindhundar då, de är ju tillåtna i kollektivtrafiken, ska de blinda också utestängas från kollektivtrafiken?
Jag skulle aldrig sätta mig på en buss med stallkläder!
Så jobbigt är det inte att byta (eller slänga på sig kläder över åtminstonde).
Visst håller jag med om att det till viss del kan jämföras med katt/hundhår/parfym, men just med hästkläder så KAN man ju faktiskt undvika det.
Man MÅSTE inte ha stallkläderna på sig på bussen.
Just i en buss så är luften ganska stilla, i vissa fall måste folk sitta där väldigt länge så jag tycker nog det är lite respektlöst att inte bry sig.
Är det ett långt tåg eller en såndär dragspelsbuss kan jag väl se lite annat på det, för då har de ev. allergiska personerna lite större möjlighet att komma undan. I en vanlig buss så går det inte helt, hur mkt man än vill tro det.
visst dom som åker just då kanske tål hästar men en dag kan det finnas en ny tjej eller kille på bussen som kanske dör av just hästar![]()