Ridlektion med förvänd galopp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var uppsatt på Svarte Petter, och det kändes så där.
Galoppen sitter inte alla gånger på honom och just galopp var en ganska väsentlig del i dagens övning.

Det var dessutom två veckor sen jag red och min rygg började krångla redan på eftermiddagen (har inte ätit de antiinflammatoriska som jag ska sista dagarna)
Jaja, vad är en bal på slottet om jag bara så får sitta på en hästrygg.
Petter är dessutom kanska så mjuk i sina rörelser.

Tittade lite på teorilektionen innan, då vår intruktör red sin superduperfina MSV-dressyrhäst. Kul se sin instruktör rida :D

Så var det då dags för oss, och jag blev väldigt positivt överaskad på både framåtbjudningen och formen redan i skritten. Det trots att han gått lektion med nybörjarvuxan förförra lektionen.
Formen höll i sig hela lektionen och galopparbetet satt som handen i handsken.

Övningen gick ut på att rida in i en båge på långsidan i galopp och hålla samma galopp runt en kon = förvänd galopp på mitten av bågen. Enkelt med svårt.
Petter var superduktig, tänk att vi som inte kunde hålla galoppen i ett halvt varv på volten för ett år sen red förvänd galopp. Fantastiskt

Har ni någon gång hamnat i trans när ni rider, det gjorde jag igår :rofl:
Mot slutet av lektionen när vi skulle trava på volterna gick han så där mjukt, formbart och känsligt för hjälperna att jag bara satt och njöt.
Så jag missade TOTALT att alla gått ner i skritt, och kunde inte fatta varför Hanna helt plötsligt var ivägen :o :rofl:

Sammanfattning är att ridningen går fortfarande jättebra men min rygg är inte bättre. Men who cares, för min ridning går jättebra :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 255
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion igår igen och fick åter den lilla c-ponnyn. I början kändes han rätt slö faktiskt och jag fick driva. Vi började med att...
Svar
15
· Visningar
2 181
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För lite knappt en vecka sedan när jag red på banan så hade jag ett sånt där pass där jag inte kunde rida. Jag kunde typ inte styra och...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp