Ridlektion v36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde tydligen helt bort blogga om förra veckans lektion. Får väl skylla på att jag hade fruktansvärt ont i ryggen efteråt

Uppsatt på Svarte Petter igen (se hur länge det håller i sig) och vi skulle rida bakdelsvändningar både hela och halva i fyrkantshörnen.

Nu är det så att just bakdelsvändningar, jag och petter är inte en höjdarkombination speciellt inte till att vända till vänster. Det blir någon konstig skänkelvikning-snurraruntpåmitten-vändning. Vi kommer in rätt men sen brallar det ur totalt. Att jag var fruktansvärt låst i ländryggen och speciellt i vänster höft gjorde inte saken bättre.

Däremot gick han bättre den här lektionen (mellan vändningarna dårå) mer stadig form och en större del av passet. Galoppen satt också bättre och längre och vi fick till några riktigt snygga halter. Så målet är Nyårsdressyren och gärna då prova LB

Imorgon ska jag till Kiropraktorn, och han kommer få jobba för pengarna det kan jag lova.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Blev ingenting skrivet efter förra lektionen eftersom jag däckade i feber på natten och låg sjuk hela fredagen och halva lördagen...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp