Bukefalos 28 år!

Ridlektion vecka 49 - OnOff

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag favoritskäcken igen och känslan som dominerade idag var funkar, funkar inte, funkar, funkar inte. Ibland kändes det som att yes, det här funkar och i nästa stund gjorde det inte det. Nåväl, polletten kanske trillar ner någon gång så det funkar för det mesta i alla fall.

Hästarna hade fått stå igår p.g.a. ovädret och de hade inte varit ute så mycket så vi fick rida mycket övergångar och tempoväxlingar idag i samtliga gångarter. En ponny verkade inte funka riktigt så ridläraren fick sitta upp och rida den i 5 minuter.

Själv känner jag att jag skulle behöva bli longerad i både trav och galopp för att förbättra min sits. Det känns ju bara bra periodvis och idag kändes vänster galopp bättre än höger och jag vet inte varför. Sitsen är ju prio ett, för hur ska en häst kunna röra sig bra med en ryttare som inte är följsam? Ibland när jag sitter och tittar på videos när duktiga ryttare rider så sitter inte de heller perfekt utan ändan lyfter ur sadeln när den inte borde det :grin: men jag har gett mig den på att jag ska lära mig att sitta bra. Halvbra duger inte men det kanske inte är så lätt när även duktigare ryttare inte får till det? Jag vet vilken känsla jag letar efter, så det gäller bara att få till det mer regelbundet :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 788
Senast: Hoarfrost
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 401
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det sista gången hos psykologen före hennes semester. Kontakten ska återupptas i augusti när hon kommer tillbaka. Det är klart...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 452
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp