Ridponnyhingst på semin

Sv: Ridponnyhingst på semin

Synd bara att han är så liten och inte riktigt har ärft sin fars schvung, men det kanske kommer senare.
 
Sv: Ridponnyhingst på semin

Om du tänker sälja avkomman så tänk på att använda en hingst med prestation, och det tror jag ju Boccacio Arden har, han är väl överhöjdare(?) ponnymåttet. Veronas Bo-gi däremot är ju knappt riden och aldrig tävlad och att sälja en avkomma efter en sådan hingst vars största merit är att han ger *vackra* avkommor lär väl inte vara speciellt lätt i dessa tider då köpare är intresserad av prestation om dom ska vara villiga att betala hyfsat.

Om du bor där du bodde för några år sedan när jag var betydligt mer aktiv på buke, så hade jag valt ngn av phems. Eller mw.s. Hingstar.
Absolut störst chans till dräktighet med semin på hingstens hemmastation, sedan blir det ju billigare också IOM att du slipper skickavgift bl.a.
Bägge de hingsthållarna har mkt bra hingstar.
 
Sv: Ridponnyhingst på semin

Jag har flyttat men stoet bor kvar! Jag äger henne fortfarande men på distans, vi är regelbundna "gäster" hos Phem tack vare seminstationen, och det är där jag har fastnat för B. Arden. Har inte tänkt tanken att kunna "slippa" skicken :o. Som sagt är ny på semin. Är van vid naturligt där stoet betäcks hos hingsten och sen är det bra.

Spinnoff. Anordnas det hingstvisningar inom ASRP? Har sökt men inte hittat något. Än är det tidigt på säsongen men jag vill gärna ha bestämt mig i godtid.
 
Sv: Ridponnyhingst på semin

Jag försökte tipsa om den hingstvisningen häromdagen men tydligen blev nått fel så det inte kom fram. Det är iaf hos Stall Phem :)
Kolla en sväng på Cartier också om du åker dit för jag har en himla fin och trevlig tvååring efter honom. Hon ärvde dessutom hans vackra färg.

Rigoletto har ju nämnts förut och han är nu även godkänd i Danmark. Han rör sig ju riktigt trevligt och hoppar dessutom bra.

Jag har en åring efter Bocaccio som är långbent och snygg och rör sig lätt och trevligt :) Bosse ska ju även ge bra front och med fullblodet i så det kan säkert va en bra kombo med ditt sto.

Ot
Jag ska nog också kolla på hingstvisningen. Kanske se om några fler här ska dit och ha en liten buketräff?
 
Sv: Ridponnyhingst på semin

Claudius kommer inte vara i avel i år tror jag. Jag är ganska säker på att han är i Tyskland redan..

jennyjenny och Nougat ska vi försöka ses där då? Vi kanske ska ta kontakt via pm så vi inte knycker tråden..

Iglatjärn kommer du också?
 
Sv: Ridponnyhingst på semin

Ja då fortsätter vi via pm om träffen. Alla som är sugna på att hänga på kan ju kontakta någon av oss så får vi ihop oss :)
 
Sv: Ridponnyhingst på semin

Uppdaterar mig själv. Vårt förstaval inom welsh cob visade sig hamna på semin i år så då prövade vi självklart med honom. Var dräktig vid koll 16 dygn. Stor glädje. Vi skippade 30 dygn och åkte på 40. Då var hon tom :( :banghead: :arghh:. Vågar inte pröva samma hingst igen utan vi fick vända på en femåring och byta. Valde ovan nämnda Bocaccio Arden. Fick honom visad för oss och han uppfyllde våra krav och kompletterade henne bra. Han har en dräktighet på 90% i år så vi håller ännu hårdare tummar nu att sista försöket gillt fungerar. Seminerad i lördags och igår. Första gången vi tillverkar en oäkting. Känns konstigt :p
 
Sv: Ridponnyhingst på semin

Uppdaterar mig själv. Vårt förstaval inom welsh cob visade sig hamna på semin i år så då prövade vi självklart med honom. Var dräktig vid koll 16 dygn. Stor glädje. Vi skippade 30 dygn och åkte på 40. Då var hon tom :( :banghead: :arghh:. Vågar inte pröva samma hingst igen utan vi fick vända på en femåring och byta. Valde ovan nämnda Bocaccio Arden. Fick honom visad för oss och han uppfyllde våra krav och kompletterade henne bra. Han har en dräktighet på 90% i år så vi håller ännu hårdare tummar nu att sista försöket gillt fungerar. Seminerad i lördags och igår. Första gången vi tillverkar en oäkting. Känns konstigt :p

Oäkting - :rofl:

Håller tummarna för att det går vägen nu för er!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 112
Avel Ska för första gången betäcka genom semin och har lite funderingar!😃 Har koll på hingstkostnaden men kan inte riktigt bestämma mig för...
Svar
9
· Visningar
1 282
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 880
Senast: ginnies
·
Avel I år fick mitt sto en skada vilket gjorde att jag rätt sent på säsongen (mitten av juli) körde henne till hingst. Har aldrig sett brunst...
Svar
18
· Visningar
2 246
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp