Ridskoleryttare 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokade in mig på en extra hoppträning idag, vi skulle hoppa en bana på 8 hinder. Hade den bruna valacken igen och ska ha honom imorrn också och hoppa samma bana igen. Då ridskolan inte kan ha den riktiga påsk-hoppningen så har de fixat så vi som är värdinnor får hoppa en bana med ridskolehästarna, så liten fördel att va värdinna.
Ytterligare en fördel va att den banan vi får hoppa imorrn var samma som vi hoppade på lektionen idag, va rätt bra att få lite feedback från ridläraren.

Han är lite lurig i hoppningen och blir han för pigg så kan han bocka, likaså om man låter honom bli lång då kan det komma bockningar också, så med honom måste man verkligen rida och hålla ihop.

Fick ingen bra känsla i framridningen, det kändes som han hängde på tygeln och ville inte lyssna på förhållningar, försökte så gott jag kunde att gå mer vikt på bakbenen så han inte skulle hänga så på tyglarna/i handen. Va en övning där vi travade på en båge och skulle fatta galopp, han lärde sig den övningen och försökte rusa iväg och fatta galopp innan jag ens gjort galoppskänkeln. Det gillade jag inte, så hade lite att kämpa med.

Framhoppningen kändes helt okej, fokuserade mycket på att han inte skulle rusa iväg eller bli lång.
Tanken är att jag imorgon ska hoppa 60 och 70 (känner mig lite osäker kring 70 om det är en bra idé med tanke på hur han kan va) så jag valde att hoppa 60 idag för där kände jag mig ändå säker, gick rätt bra. Han försökte rusa iväg och vid två tillfällen började han få ner huvudet och jag lyckas hindra honom innan han ens hinner börja en bockning, har börjat lära mig känna igen signalerna, hade jag inte korrigerat honom så hade han bockat.

Tog mig runt banan och det kändes ändå rätt okej, kommer nog gå lika bra imorrn också om det gick så här bra idag, bara tänka på att ha upp huvudet och rida.

Här är en film från lektionen med originalljud, för jag har så kul åt hur jag låter, ser på filmen att vi hade visst korsgalopp mellan hinder 2 och 3, sen är det efter 3:an på väg mot 4:an när jag "harklar" lite, syns inte så väl på filmen, men där körde han ner huvudet och jag säger till honom att inte göra så. Får vi se om jag kan göra om det imorrn och göra det bättre. :)

 
Bokade in mig på en extra hoppträning idag, vi skulle hoppa en bana på 8 hinder. Hade den bruna valacken igen och ska ha honom imorrn också och hoppa samma bana igen. Då ridskolan inte kan ha den riktiga påsk-hoppningen så har de fixat så vi som är värdinnor får hoppa en bana med ridskolehästarna, så liten fördel att va värdinna.
Ytterligare en fördel va att den banan vi får hoppa imorrn var samma som vi hoppade på lektionen idag, va rätt bra att få lite feedback från ridläraren.

Han är lite lurig i hoppningen och blir han för pigg så kan han bocka, likaså om man låter honom bli lång då kan det komma bockningar också, så med honom måste man verkligen rida och hålla ihop.

Fick ingen bra känsla i framridningen, det kändes som han hängde på tygeln och ville inte lyssna på förhållningar, försökte så gott jag kunde att gå mer vikt på bakbenen så han inte skulle hänga så på tyglarna/i handen. Va en övning där vi travade på en båge och skulle fatta galopp, han lärde sig den övningen och försökte rusa iväg och fatta galopp innan jag ens gjort galoppskänkeln. Det gillade jag inte, så hade lite att kämpa med.

Framhoppningen kändes helt okej, fokuserade mycket på att han inte skulle rusa iväg eller bli lång.
Tanken är att jag imorgon ska hoppa 60 och 70 (känner mig lite osäker kring 70 om det är en bra idé med tanke på hur han kan va) så jag valde att hoppa 60 idag för där kände jag mig ändå säker, gick rätt bra. Han försökte rusa iväg och vid två tillfällen började han få ner huvudet och jag lyckas hindra honom innan han ens hinner börja en bockning, har börjat lära mig känna igen signalerna, hade jag inte korrigerat honom så hade han bockat.

Tog mig runt banan och det kändes ändå rätt okej, kommer nog gå lika bra imorrn också om det gick så här bra idag, bara tänka på att ha upp huvudet och rida.

Här är en film från lektionen med originalljud, för jag har så kul åt hur jag låter, ser på filmen att vi hade visst korsgalopp mellan hinder 2 och 3, sen är det efter 3:an på väg mot 4:an när jag "harklar" lite, syns inte så väl på filmen, men där körde han ner huvudet och jag säger till honom att inte göra så. Får vi se om jag kan göra om det imorrn och göra det bättre. :)


Men så fint det ser ut! 😃
Åh, saknar verkligen att hoppa!
 
Baileys.jpg


Då var det dax att hoppa banan, jag hade på ett sätt hoppats att de skulle behålla banan som den såg ut när vi hade haft hoppträningen, men inte riktigt. Det kom fram lite påskpynt, ett dressyrstaket där ridläraren satt bakom i hörnet.Red samma valack som på hoppträningen och framridningen hade han känts lite stel, men ändå hyffsat under kontroll.

Vi rider in på banan, han kändes först normal sen fick han syn på påskpyntet. Det var läskigt. Vet inte om han tyckte det var dressyrstaketet eller ridläraren i hörnet som var läskigt, sen vid ett tillfälle blev han rädd för högtalarna då det skrapade i dom (de körde test för det är bytt ljudanläggning och verkar inte fungera till 100% än, så ridläraren fick gå in mer mot mitten av ridhuset för att kunna prata utan att det skrapade).

60-rundan gick helt okej, han var lite tittig, vi hade fel galopp/korsgalopp men tog oss runt. I och med att det var så lågt så la jag fokus på att få tillbaka honom för att han inte skulle bli för pigg och springa på, tog ner honom till trav ett par gånger och det flöt på fint. Råkade hoppa före honom över hinder 7, därför ja tjoade till lite. Jag trodde han skulle hoppa av, men så tog han ett språng till och då blev det som det blev, men satt kvar och han höll sig på mattan.

Dax för 70-rundan, här var jag lite nervös och började ångra att jag hade valt att hoppa 70 med tanke på hur han kan bli. Visade sig att jag hade inget att oroa mig för, han kändes mycket finare i den rundan än hur han hade varit i 60-rundan. Kändes väldig lugnt och sansat, dock fick jag fortfarande fel galopp/korsgalopp.
Sen råkade jag ta tillbaka honom lite väl mycket, då jag bromsade när vi red an hinder 4 för att samla ihop honom, det fick inte plats ett galoppsprång till. Så han gjorde halt, lydig häst ändå.

Jag tog det med en klackspark och gjorde ingen stor grej av det och red an igen, vi tog oss runt felfria på hinder i alla fall, hade det varit en riktig tävling hade det varit 4 fel pga stoppet. Jag var ändå jättenöjd över att han hade känts så fin och det kändes som jag verkligen hade kontroll. Var lite så jag undrade vad jag hade nojjat/oroat mig över innan jag ens hade hoppat. 😅

 
Red igår för första gången på länge (har inte haft valpvakt de senaste veckorna).
Red en liten skimmel som jag red ett par gånger för några år sen, men ingen jag känner mig supertrygg på.
Självförtroendet har varit i botten ett tag med ridningen (och främst hoppningen då) och vi skulle hoppa bana.

Bad instruktören att få hoppas fram väldigt lågt och sen ta banan två varv innan hon höjde för resten. Visade sig att fler tyckte det var skönt att hoppa lågt, och det var skönt att inte vara ensam om det :)
Fick inte superbra känsla, men är väldigt glad att jag red, att jag red på efter bästa förmåga och hoppade allt jag skulle, om än på väldigt låg höjd :)
 
Varit ute och skrittat i skogen med några av värdinnorna. Jag red på nytillskottet, ett litet grövre (men inte jättegrov) fuxsto. Väldigt trevlig häst, ska bli spännande att få testa henne på lektion senare när hon får börja gå med mer.

Hästarna tyckte det var jätteskönt att få komma ut lite i skogen, några av dom var lite pigga, men de skötte sig super.

Fuxen tyckte vissa saker var lite läskiga och tittade men gick ändå förbi. Hon hade lätt för att flytta åt höger, men vänster var svårare. Passade på att testa lite för att känna.
Lite passande att jag fick nästan samma känsla som den andra fuxen jag red när jag satte mig i sadeln, åtminstone vad gäller hur bred om ryggen hon var. Sen kan jag inte uttala mig så mycket om det andra än.

Ska ändå bli spännande att se va som händer. Vi funderade lite på om hon inte riktigt är färdigväxt, då hennes rumpa är bra mycket högre än hennes rygg och manke, eller så är hon helt enkelt bara byggd så (det sägs att hon är 6 år).
Hur som haver ska det spännande och se hur hon kommer bli när hon får gå med mer på lektionerna.

Får en viss känsla att det kan bli jag på lördagarna som kommer få rida henne det första när hon väl börjar gå med mer.
Bättre för hennes del att skolas in långsamt så hon får de bästa förutsättningarna, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det. ❤️

0523AF65-74B2-46C5-80F2-D4555D5511DD.jpeg
 
Senast ändrad:
Varit ute och skrittat i skogen med några av värdinnorna. Jag red på nytillskottet, ett litet grövre (men inte jättegrov) fuxsto. Väldigt trevlig häst, ska bli spännande att få testa henne på lektion senare när hon får börja gå med mer.

Hästarna tyckte det var jätteskönt att få komma ut lite i skogen, några av dom var lite pigga, men de skötte sig super.

Fuxen tyckte vissa saker var lite läskiga och tittade men gick ändå förbi. Hon hade lätt för att flytta åt höger, men vänster var svårare. Passade på att testa lite för att känna.
Lite passande att jag fick nästan samma känsla som den andra fuxen jag red när jag satte mig i sadeln, åtminstone vad gäller hur bred om ryggen hon var. Sen kan jag inte uttala mig så mycket om det andra än.

Ska ändå bli spännande att se va som händer. Vi funderade lite på om hon inte riktigt är färdigväxt, då hennes rumpa är bra mycket högre än hennes rygg och manke, eller så är hon helt enkelt bara byggd så (det sägs att hon är 6 år).
Hur som haver ska det spännande och se hur hon kommer bli när hon får gå med mer på lektionerna.

Får en viss känsla att det kan bli jag på lördagarna som kommer få rida henne det första när hon väl börjar gå med mer.
Bättre för hennes del att skolas in långsamt så hon får de bästa förutsättningarna, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det. ❤️

Visa bifogad fil 67333
Vilken charmig bläs hon hade, och fyra strumpor! :love:

Själv har jag återigen 1 vecka utan häst nu pga påsklovskurser på ridskolan. :arghh: Men i dag har de full rulle i ridhuset såg jag, vi ska få sprillans nytt underlag, det blir härligt sen nästa måndag :)
 
9033E2E8-95C4-46BA-92A1-0EC096B0FCC7.jpeg

Har varit på banhoppningskurs igår och idag på ridskolan! Det var jag och fem andra från hoppspecialgruppen så jag kände mig verkligen som sämsta ryttaren i ridhuset (rider i helt vanlig grupp och haft uppehåll på 12 år) men vi tog oss runt banan trots läskiga vattenhinder, blåa stora sockerbitar mitt i en oxer och en dogleg-sväng mitt i banan där jag först tänkte att hur är det ens möjligt att rida i 90-grader i full galopp men det gick det med 😂 Svängen gick från den helblåa oxern till orange-vit oxer.

Skulle hemskt gärna vilja rida i hoppgrupp utöver min vanliga grupp, just för att man hoppar så himla sällan annars (vi har hoppning var femte gång) och det är ju väldigt kul ändå 🤓
 
Visa bifogad fil 67344
Har varit på banhoppningskurs igår och idag på ridskolan! Det var jag och fem andra från hoppspecialgruppen så jag kände mig verkligen som sämsta ryttaren i ridhuset (rider i helt vanlig grupp och haft uppehåll på 12 år) men vi tog oss runt banan trots läskiga vattenhinder, blåa stora sockerbitar mitt i en oxer och en dogleg-sväng mitt i banan där jag först tänkte att hur är det ens möjligt att rida i 90-grader i full galopp men det gick det med 😂 Svängen gick från den helblåa oxern till orange-vit oxer.

Skulle hemskt gärna vilja rida i hoppgrupp utöver min vanliga grupp, just för att man hoppar så himla sällan annars (vi har hoppning var femte gång) och det är ju väldigt kul ändå 🤓
Ser ut som ni hade väldigt roligt, hindren ser förvisso rätt höga ut. 🙈 Ser dock ut som en rolig bana. :up:
Jag har själv märkt att hoppning är lite av en "färskvara" hoppade riktigt dåligt tills jag fick plats i hoppgruppen. Kan du ställa dig i kö till hoppgrupp eller är det ekonomin som sätter käppar i hjulen för det?
Hoppning är väldigt kul. :heart
 
Visa bifogad fil 67344
Har varit på banhoppningskurs igår och idag på ridskolan! Det var jag och fem andra från hoppspecialgruppen så jag kände mig verkligen som sämsta ryttaren i ridhuset (rider i helt vanlig grupp och haft uppehåll på 12 år) men vi tog oss runt banan trots läskiga vattenhinder, blåa stora sockerbitar mitt i en oxer och en dogleg-sväng mitt i banan där jag först tänkte att hur är det ens möjligt att rida i 90-grader i full galopp men det gick det med 😂 Svängen gick från den helblåa oxern till orange-vit oxer.

Skulle hemskt gärna vilja rida i hoppgrupp utöver min vanliga grupp, just för att man hoppar så himla sällan annars (vi har hoppning var femte gång) och det är ju väldigt kul ändå 🤓
Åååh vad kul! :love:

Vi har inge hoppning alls i vanliga grupperna, saknar det massor... De har en hoppgrupp, men den är knökfull 😞
 
Varit ute och skrittat i skogen med några av värdinnorna. Jag red på nytillskottet, ett litet grövre (men inte jättegrov) fuxsto. Väldigt trevlig häst, ska bli spännande att få testa henne på lektion senare när hon får börja gå med mer.

Hästarna tyckte det var jätteskönt att få komma ut lite i skogen, några av dom var lite pigga, men de skötte sig super.

Fuxen tyckte vissa saker var lite läskiga och tittade men gick ändå förbi. Hon hade lätt för att flytta åt höger, men vänster var svårare. Passade på att testa lite för att känna.
Lite passande att jag fick nästan samma känsla som den andra fuxen jag red när jag satte mig i sadeln, åtminstone vad gäller hur bred om ryggen hon var. Sen kan jag inte uttala mig så mycket om det andra än.

Ska ändå bli spännande att se va som händer. Vi funderade lite på om hon inte riktigt är färdigväxt, då hennes rumpa är bra mycket högre än hennes rygg och manke, eller så är hon helt enkelt bara byggd så (det sägs att hon är 6 år).
Hur som haver ska det spännande och se hur hon kommer bli när hon får gå med mer på lektionerna.

Får en viss känsla att det kan bli jag på lördagarna som kommer få rida henne det första när hon väl börjar gå med mer.
Bättre för hennes del att skolas in långsamt så hon får de bästa förutsättningarna, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det. ❤️

Visa bifogad fil 67333
Så fina ni är ihop!
 
Ser ut som ni hade väldigt roligt, hindren ser förvisso rätt höga ut. 🙈 Ser dock ut som en rolig bana. :up:
Jag har själv märkt att hoppning är lite av en "färskvara" hoppade riktigt dåligt tills jag fick plats i hoppgruppen. Kan du ställa dig i kö till hoppgrupp eller är det ekonomin som sätter käppar i hjulen för det?
Hoppning är väldigt kul. :heart
Ja det var högt! 😅
Dels är det ekonomi, kostnaden blir mer än dubbelt så stor mot vad jag betalar nu då det är dyrare med hoppgrupp (man rider längre per lektion) men sen är det också högt tryck på hoppgruppen då det bara finns 7 platser per år så svårt att komma med om man inte är extremt duktig på att rida.
 
Ja det var högt! 😅
Dels är det ekonomi, kostnaden blir mer än dubbelt så stor mot vad jag betalar nu då det är dyrare med hoppgrupp (man rider längre per lektion) men sen är det också högt tryck på hoppgruppen då det bara finns 7 platser per år så svårt att komma med om man inte är extremt duktig på att rida.
Va var det för höjd? Lite nyfiken här nu. :)

Ah, de va synd, så det är inte bara att ställa sig i kö (om vi säger att man har ekonomin för det) utan man måste va duktig på att rida först eller går det inte att ställa sig i kö även om man är duktig på att rida? Många frågor här nu, blir lite nyfiken på hur det är på andra anläggningar. 😇
 
Va var det för höjd? Lite nyfiken här nu. :)

Ah, de va synd, så det är inte bara att ställa sig i kö (om vi säger att man har ekonomin för det) utan man måste va duktig på att rida först eller går det inte att ställa sig i kö även om man är duktig på att rida? Många frågor här nu, blir lite nyfiken på hur det är på andra anläggningar. 😇
Jag vet inte vad det var för höjd, jag frågade inte och hon sa inte. Lika bra kanske 😅 Det lägsta hindret var det med vattenmattorna de andra var riktigt höga, har nog inte hoppas så högt tidigare faktiskt (enbart hoppat på ridskola).

Jag har inte pratat med någon på ridskolan gällande specialgrupp men så här står det på hemsidan:


Specialgrupper​

Ridskolan erbjuder grenspecifik träning för elever med intresse och ambition att utvecklas mer inom hoppning och/eller dressyr.

För att få plats i en specialgrupp krävs att man rider minst en gång till i veckan i en ordinarie ridgrupp. Du ska göra minst 4 ideella timmar som funktionär vid tävling per termin som du rider i specialgrupp. Företräde ges till elever som ej har egen häst/ponny. Vissa av specialgrupperna är mer inriktade på tävling.

Uttagning till specialgrupp görs gemensamt av instruktörerna som placerar dig i en lämplig grupp.
Specialgrupp söker man till inför varje hösttermin och man får en plats för ett år i taget. I slutet av vårterminen kommer info om ansökan upp.
 
Hm, det meningen kändes lite luddig för mig. Menar de att man t ex. rider en vanlig gång i veckan så ska man rida två vanliga/ordinarie gånger? I så fall förstår jag att ekonomin kanske inte pallar. :eek:
Hoppas, såg att jag glömde visst skriva allt ja tänkte på, inte bra å va trött när man svarar. Tänkte visst allt men glömde skriva.😅

Det skulle va:
Menar de att man t ex. rider en vanlig gång i veckan så ska man rida två vanliga/ordinarie gånger och sen hoppspecialen ovanpå det?
 
Hm, det meningen kändes lite luddig för mig. Menar de att man t ex. rider en vanlig gång i veckan så ska man rida två vanliga/ordinarie gånger? I så fall förstår jag att ekonomin kanske inte pallar. :eek:
De menar att man inte kan rida enbart i specialgrupp, utan man måste rida i en vanlig grupp också. Dvs totalt två gånger i veckan - en hoppgrupp och en vanlig grupp. Har tyvärr inte råd med det.
Vet dock att en i min ridgrupp också rider i dressyrspecial men då delar hon abonnemanget med en annan så att de rider varannan gång. Dvs två ggr/månad dressyrspecial och 4 ggr/månad vanlig ridgrupp. På så sätt håller man i alla fall nere kostnaden.
 
De menar att man inte kan rida enbart i specialgrupp, utan man måste rida i en vanlig grupp också. Dvs totalt två gånger i veckan - en hoppgrupp och en vanlig grupp. Har tyvärr inte råd med det.
Vet dock att en i min ridgrupp också rider i dressyrspecial men då delar hon abonnemanget med en annan så att de rider varannan gång. Dvs två ggr/månad dressyrspecial och 4 ggr/månad vanlig ridgrupp. På så sätt håller man i alla fall nere kostnaden.
Vet inte om du hann se mitt andra svar, men då var det inte riktigt som jag tänkte ändå. Jag trodde först de menade som att man skulle rida tre gånger i veckan, två vanliga och hoppgruppen.

Smart ändå att man kan dela på det.

Den hoppgruppen jag rider i är varannan vecka och jag tycker man lär sig mycket på det också, så kan man dela med någon och har råd med det är det en väg att gå.
I annat fall får man hålla utkik för när det blir extra gånger och göra som du gjorde och va med på enstaka lektioner här och där.
Hoppas du kan rida det du vill i framtiden. :heart
 
Varit ute och skrittat i skogen idag igen på ridskolehästarna.
Red på den bruna valacken, han hade inte gått något sen jag red honom sist i fredags. Va en annan tjej som sa att han kunde va som en tickande bomb, tänkte inte så mycket på det i och med att jag ridit honom rätt mycket det senaste och kände på mig att jag skulle klara av honom.

När vi ledde ner hästarna till paddocken haglade/snöade det på tvären. Han tyckte en parkerad bil med grindkärra var lite läskig, så jag fick gå på den sidan som var mot bilen för att han skulle våga gå förbi. När jag skulle spänna sadelgjorden det sista, tror jag att vinden fick tag på en presenning som är över en vedhög som ligger bredvid paddocken, vilken fick honom att flyga iväg, men fick kontroll på honom.
En privathäst som var med dansade runt lite också. Det var våra två hästar som verkade vara de mest på tårna.
Kortade ett hål på lädren för att få lite bättre balans.

Jag skulle rida först, men han ville inte gå upp och förbi ett ställe, så en på en annan ridskolehäst fick gå först. Men den hästen traskade på i rask takt, det blev lite avstånd mellan oss, det blåste och ensilageplasten fladdrade i vinden. Vi skrittade förbi en hage där skimmelvalacken hans kompis gick, de var taggade i vinden och det smittade av sig när de kom springandes mot staketet.
Valacken jag satt på stannade och tittade på dom, kände att han var rätt spänd. Sen skulle vi försöka skritta, då kände jag första tendensen, han kröp ihop och försökte minsann bocka med mig. Tur jag ridit honom mycket nu det senaste och kände igen signalerna. Tanken var att jag skulle rida först när vi kom till skogen, men vägen till skogen visade sig bli en utmaning.
När avståndet blev för stort till hästen framför taggade valacken och försökte, vi hade galopp på stället och taktning.

Hon som red framför mig hade svårt att göra halt med sin häst och hon som red privathästen hade också lite problem då avståndet blev för stort mellan hästarna, men vi satt alla kvar och kom in i skogen. Han var lite spänd, men slappade av mer och mer ju längre vi skrittade och hästarna frustade nöjt.

Var nog bra att jag valde att rida honom, så han inte hade varit allt för pigg på tisdags lektionerna. En av tjejerna som var med sa att han är en av dom som brukar va lite pigg på måndags lektionerna när han vilat på söndagen. Så bara bra att han fick rasta av sig lite även om vi bara skrittade. :)

Solen sken när vi var på väg tillbaka så de va najs i alla fall. Verkligen aprilväder, med sol, snö, hagel, blåst, var bara regnet och åskan som saknades.
 
Kom på igen att jag borde skriva åtminstone några rader om förra veckans lektioner, mtp att det nu tydligen är tisdag igen :angel:

Red Frieserkorsningen som vanligt förra veckan, och känslan under första lektionen var magisk :love:
Så mjuk, lyhörd och alldeles... alldeles underbar. Vi börjar äntligen få med bakbenen i skänkelvikningarna, känns så bra med framsteg. Vi hade en övning där vi skulle vända rätt upp i trav, öka några steg, minska och sedan göra halt. Efter det gå ut i valfritt varv och galoppera långsidan upp. Blev väl lite kaos, fokuserade mer på rakriktning (och att få plats) än tempoväxlingar. Det skötte han superfint. Galopperna blev sådär, fina fattningar, men svår att hålla i den. Galopperade även på volt efteråt, då gick det bättre och stundtals riktigt fina, luftiga språng.

Lektionen efter behöll vi samma fina känsla åtminstone första halvan. Sedan var både han och jag lite trötta. Svårt att underhålla galopperna och ganska snubbligt, så vi håll oss till ett par fattningar i varje varv bara. Jag var också trött, så kunde inte riktigt ge honom det stöd han behövde heller.
Märktes även när vi travade av, lite för snabbt tempo och lite för lång. Men härlig energi och fin inställning hela tiden.

Ser fram emot att, antagligen, rida honom idag igen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
46 522
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 284
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 732
Senast: BornAgain
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 865
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp