Ridskoleryttare - vad gör ni under sommaruppehållet?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Flower
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 184
F

Flower

Hur gör ni andra med ridning under riduppehållet på sommaren?

Jag rider på ridskola men saknar hästarna och ridningen under sommaren. Nu har jag i alla fall anmält mig till en dressyrkurs och en uteritt i juli.

Sv: Ridskoleryttare - vad gör ni under sommaruppehållet?

Åker till Skottland på ridresa med mamma och syrran och letar förbrillt efter en medryttarhäst....

Finns ju massa hästgrejer man kan göra under sommaren!

* Ridläger
* Turridning
* Medryttare (en del vill ju faktiskt hålla igång hästarna även under sommaren)
* Hyra häst
* Många ridskolor har kortkurser även på sommaren.

Ja det var lite som jag kom på iallafall. Själv ska jag rida på ett ställe jag brukar hjälpa till lite på, dom har sin högsäsång på sommaren (har mycket körningar till bröllop, turridning osv):bump:

isiodith skrev:
Jag njuter av ledigheten!

Ja, det klart man har ju mer tid till att göra annat istället... men jag får sån hästabstinens bara.

Molle__ skrev:
Åker till Skottland på ridresa med mamma och syrran och letar förbrillt efter en medryttarhäst....

Roligt med ridresa! Ha det så bra i Skottland.

ZorroLouise skrev:
Finns ju massa hästgrejer man kan göra under sommaren!

* Ridläger
* Turridning
* Medryttare (en del vill ju faktiskt hålla igång hästarna även under sommaren)
* Hyra häst
* Många ridskolor har kortkurser även på sommaren.

Ja det var lite som jag kom på iallafall. Själv ska jag rida på ett ställe jag brukar hjälpa till lite på, dom har sin högsäsång på sommaren (har mycket körningar till bröllop, turridning osv):bump:

Ja, det finns ju en hel del man kan hitta på egentligen. Jag funderar på att kanske försöka bli medryttare, eller kanske skötare eftersom jag även saknar pysslet runtomkring ridningen.

Det värsta tycker jag är att man inte vet vad som hänt när man kommer tillbaka efter sommaren. Det är ju inte omöjligt att favorithästen är borta. :cry:
Jag hade tänkt hyra den ridskolehäst jag är kär i över sommaren men då får man inte göra nåt annat än promenadrida och sedan släppa på bete, och det tänker jag inte betala för, det kan jag göra med gamlingen här hemma. :p

Ridläger har funkat bra för mig när jag inte haft tillgång till egen häst.

Japp, sommaren blir faktiskt ett väldigt långt uppehåll.....och visst finns det massor att göra, åka på ridläger, turridning med mera...men det är så försbaskat DYRT......(är student). Hade tänkt att spara mina pengar i sommar och satsa på mer ridlektioner i höst...men jag är redan sugen på att komma upp i sadeln igen.....var inne och kikade på en turidningsida för islandshästar senast idag.....kikade även på ridläger med platser kvar....jaja...drömma kan man ju alltid göra.....

Dessvärre har jag just påbörjat min utbildning så det kommer dröja många lååånga år innan jag kommer ha råd att rida så mycket som jag vill.....Problemet med att vara student är ju att det finns en massa regler för hur mkt man får jobba och så beroende på att man har studiebidrag, bostadsbidrag...annars jobbar jag gärna extra....Suck....blir bara mer och mer frustrerad ju mer jag tänker på det....Visst, jag förstår varför ridning är så dyrt, det är ju ändå ett levande djur inblandat...men ändå...varför måste den bästa själavåradande motionsträningen jag vet vara typ den dyraste? :mad: :

Ja det finns hur mkt man kan göra på sommaren :bump:

jag ska iaf hoppträna men min häst :D
men man saknar ju alla från ridskolan oxå ....
är det ngn som ska på ngn resA ?:idea:

ja, Jag ska bland annat rida turridning, sen kan man ju hälsa på hästarna i hagen såklart(vilket blir cirka 1/vecka)
sen så är det läger i augusti, för va det så att dom hyrde ut hästarna i 2 veckor till dom som klarade det, men det gör dom inte längre.
Men iår blir det läger och en dressyr och en hopp kurs.

Ska åka så ofta så möjligt till en kompis och rida, tur man har en vän med häst ;)
Men kommer saknas alla hästar på ridskolan och alla i gruppen. Ska försöka hitta en "sköthäst" eller liknande också, Ngn som behöver hjälp att pyssla om sin häst, för det är det jag kommer saknas mäst!

Du kan komma hem till mej och hjälpa mej banta min fetknopp till häst. ;) :angel:

jag har hyrt en av ridskolans ponnyer jag :D

förra året cyklade jag 2mil för att komma tilll sommarhagen när man saknadde dom som mest sen vart man så glad när man såg hur glada och fridfulla hästarna var:)...
jag menar tänk vad härligt för dom att bara få va med flocken dygnet runt med gräs överallt...

Jobba på ridlägren på ridskolan, rida dem hästar som inte går på lägren och rida mina egna hästar:)

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 742
Senast: cewe
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 103
Senast: Lady_S
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka