Ridskoleryttare?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare PonnyBus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 091
P

PonnyBus

Hej,

Finns det några ridskoleryttare där ute? Vart rider ni, trivs ni?
Berätta lite om er och eran ridskola :)

Själv rider jag på bollebygdsridklubb, och trivs superduperbra. Vi har 18 hästar och ponnyer som går lektinoer tillsammans. Vi har ett ridhus 20x40 och en paddock 30x80. Stora härliga gräshagar där hästarna går ute hela dagen. Lektionsverksamheten är månd-lörd, söndag vilar hästarna. :D Inget privatstall..
Vi är en ganska liten/stor (?) klubb med ca 500 medlemmar.. Den ligger på landet och är en jättemysig anlägging. Det är en väldigt personlig klubb där alla är glada och trevliga! I grupperna rider det mellan 6-10 st. (det är oftast fler ryttare i nybörjar grupperna och färre i de mer avancerade) .
Jag själv älskar att rida i dressyrspecialen :)
Här är en liten film på några utav hästarna när dom går i hagen...

http://www.youtube.com/watch?v=GT0vNqbIlpk

:D KRam :D

Sv: Ridskoleryttare?

Hmm.. borde inte den här tråden bli låst snart:crazy: Trodde inte det fick finnas sånna här trådar:smirk:

Aja. jag rider iaf vid privatstall som tar dit tränare imellan åt och klubben håller oftast till vid det ridhuset/padock/gräsbana.
Göta ryttarförening rider jag för:D

Får man inte skriva om det här? Oj, då ber jag om ursäkt :o

tror inte det:crazy: Finns ju en nålad tråd där det står att det typ blir gratis reklam eller nått. men så länge inte moderatorn gör nått åt det så är det väl ok;)

Har egen häst men rider fortfarande på ridskolan men i dressyrspecialen. Det är bara tack vare instruktören jag fortfarande rider där, lär mig nått varje gång :bow:

Svarar utan att skriva var då ;)

Har i alla fall ridit i 5-6 år på samma ridskola och stortrivts! Bytte dit från ett annat ställe när vi kom upp mot 16 st i grupperna osv...
Här är det max 6 stycken i en grupp, hästarna är väldigt olika, vissa kommer dit orutinerade andra mer välutbildade, man lär sig något nytt hela tiden. Underbara instruktörer, litet stall med "alla känner alla-känsla". Står väl 9 ponnyer och 10 hästar där skulle jag tro (oj! Det lät mycket :P Får kolla upp...)

Har slutat nu eftersom jag flyttade, letar medryttarhäst för tillfället.

Jag rider på två ridskolor!

Gävle Ryttarsällskap, där började jag rida våren 1990, trivs jättebra där, har gått igenom ett antal av ridlärarna, någon sämre, de flesta bättre :) hästarna är 15 ponnier och 11 storhästar för tillfället.. de går i hage mellan 7 och 12 på dagarna, vilar 3 timmar och går lektioner (max två i rad) fram till 22.. vilar hela söndagarna..

Gävle Fältrittklubb började jag nog rida på hösten 2003 tror jag.. mycket bra hästmaterial om än att vissa är lite oskolade, men det är bra för mig som är i det stadiet av min ridutbildning, att jag lär hästarna något och lär mig själv samtidigt.. hästarna är 10 st ponnier och 10 st storhästar. de går i hage tillsammans mellan 8 och 15, går sedan lektioner direkt på det fram tills 21 ungefär, lediga på söndagar..

på båda anläggningarna rymmer ungefär 50 st hästar och där finns finns även privathästar.. Jag fotograferar lite idéelt för båda klubbarna och gör hästhemsidan åt GRS :)

Jag rider på Varbergs ridskola/klubb (ridskola och ridklubb samarbetar men klubben äger anlägningen)
Lite om hur det ser ut då:)
Det finns 3 st stall.
Ridskolestallet med ca. 35 ridskolehästar. I det stallet står även ridlärarnas och annan personals hästar.
Privatstallet där endast inackorderingarna står och så Hallands ridgymnasium's stall med deras lektions/privat hästar.
Det finns 2 ridhus(kan dock inte måtten), 1 paddock och en gräsbana(endast för tävling).
Vi har även ett litet mysigt kafé med både mat och godis:)

Ridskolan är väldigt stor enligt mig, ibland lite för stor. Det finns ingen riktig "mysighet". Men för övrigt är det en bra ridskola med jätte bra ridlärare. Jag har lärt mig väldigt mycket och lär mig fortfarande:)

Liknande trådar

Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: ridelev
·
Ridning Det har varit rätt tyst från oss ridskoleryttare under förra året, men nu är det nytt år, ny termin och ny tråd. Hur går det för er... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
19 216
Senast: Sirap
·
Gnägg Vi går här hemma i flytt-tankar, kanske om sisådär ett år. Vi diskuterar i alla fall saken, och jag ser det som troligt att det kommer... 2
Svar
22
· Visningar
1 668
Senast: ztsu
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka