Var ska vi bo?

Halland!
Väljer du inlandet har du massor av skog, sjöar och kullar, vackert så man dör. Exempelvis Falkenbergs kommun inåt landet. Du har heller aldrig långt till havet, flera städer i mellanstorlek (Varberg, Halmstad, Falkenberg) och hyfsat nära till Göteborg och Malmö.

Hästar och hästfolk finns det gott om i Halland, så möjligheter till träning och tävling borde vara goda. Finns även mycket jordbruk så det borde finnas jobb för din sambo som mjölkare/djurskötare.

Roligt att höra om Halland! Det är också helt okänt för mig, men det låter intressant! Vackert så man dör, det låter lovande. Och det där med jordbruk låter mycket bra!

*skriver upp på listan*
 
Jag tycker du ska flytta till Hjo! Precis bredvid Vättern, liten stad men nära till Skövde och Jönköping. Mycket skog, i princip överallt. Inte platt någonstans. Mindre ridklubb med ett ridhus som man får använda (finns flera privata också)

Relativt billiga hus men lite svårt med gårdar till salu just nu kanske..

Relativt lite insekter också, och ligger alldeles lagom i landet tycker jag ;) Ja, en av de bästa ställena att bo på anser jag heeelt opartiskt :angel:
 
Jag håller med @HotrodKitten men säger Skaraborg i stort. Det är lite plattare i söder (men vi har finfin skog att rida i) och mer kuperat i andra änden. Prisbilden är fantastisk sålänge du håller dig på landet så att säga. Du har nära till Göteborg, Jönköping, Trollhättan, Borås. Dessutom är det ett jordbruksmecka, så din man lär inte ha några problem att få jobb, och det finns ett flertal lite större ridklubbar.

Säger jag, som i höstas flyttade hit från Göteborg och inte har ångrat mig en sekund.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 036
Senast: Acto
·
Samhälle Finns det någon här som bor/har bott/har hyfsat bra koll på Hälsingland (och/eller norra Gästrikland)? Svarade för ett tag sen i en...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: MiaMia
·
Äldre Inspirerad av tråden om varför man bor där man bor. Hur skulle ni VILJA bo, om ni fick drömma? Stort hus på landet? Våning i stan...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 346
Senast: myzzan
·
Äldre I slutet av nästa sommar går kontraktet på min lägenhet ut och likaså mitt uppdrag/jobb och har därför egentligen ingen "anledning" till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp