Ridstövel stl 43+

Luff

Trådstartare
Maken ska köpa ridstövlar.
Han rider minst 5 ggr i veckan och har hittills klarat sig med stadiga jodphurs och shortchaps av stadigare modell (gainers?).

Men nu vill han ha stövlar - och då startar letandet. Han är lite kvalitetsmedveten och tror att dyrast är bäst - MEN jag säger att han ska prova massor - för modellerna är så olika och vad den ena trivs i avskyr den andre.

Han behöver ha dragkedja och stöd för vristen (reumatiker). Han rider lektion 2 ggr i veckan både dressyr o hoppning. Ingen tävling alls och vill det inte heller. Han tror att snörning kommer att gå sönder så det vill han inte ha men kan nog tänka sig att prova i affären.
Övrig ridning är uteritter på 1-2 timmar här hemma där han jobbar hästen mycket - men kallt kan det ju bli så det behövs utrymme för strumpor.
I övrigt har han "normalsmala" ben/vader.


Så kom med provtips.
 
Sv: Ridstövel stl 43+

Och det blev ett par Bocaj - med snörning - fniss. Han var helt såld när han provat dom. Imorgon blir det premiärtur.
 
Sv: Ridstövel stl 43+

Köpte mountain horse Venice field boot storlek 45 för 1999kr på XXL. Riktigt bra pris. Så att han redan köpt men prova det om han inte blir nöjd :)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Står nu inför val av stall/lösdrift och hur jag än vänder och vrider på detta så blir jag inte klokare. Först, lite saker ni behöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 556
Senast: spinxx
·
Utrustning Har precis köpt mig mina första riktiga ridstövlar, ett par Mountain horse Firenze High Rider, jag har stl 39 men det fanns inte så...
Svar
5
· Visningar
8 480
Senast: Jojo
·
Utrustning Jag har tänkt önska mig ett par helt nya ridstövlar i julklapp av pappa. Vi skulle egentligen till Sthlm HS där hela resan (med inträde...
Svar
6
· Visningar
2 314
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp