Ridstövelinköp

Marty

Trådstartare
Jag ska köpa ett par nya ridstövlar har jag tänkt, men kan inte riktigt bestämma mig för vilka jag ska köpa. Tanken från början var att köpa ett par mer dressyrinriktade stövlar, men kommer det kännas ovant om man endast ridit i ett par hopp/allroundstövlar från MH sista åren?

Jag har kikat på MH Serenade, MH Soveregin high rider eller ett par från Ergo7. Någon som har någon input kring någon av dessa, eller har tips på några andra? De måste gå att få i en vidd upp till ca 38 cm.
 
Det kommer ju kännas annorlunda men jag tror du vänjer dig snabbt. Jag har MH Serenade och de är mjuka för att vara dressyrstövlar 😊
 
Jag har Sovereign och älskar dem. Men om jag red mer dressyr skulle jag vilja testa "riktiga" styva dressyrstövlar.
 
Det kommer ju kännas annorlunda men jag tror du vänjer dig snabbt. Jag har MH Serenade och de är mjuka för att vara dressyrstövlar 😊
Kanske ska våga mig på ett par sådana då 😊. Har ett par andra som egentligen inte är något fel på, mer än att de blivit för vida. De duger ju gott för skogsridning och troligen även hoppning.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Andromedae
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 674
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 543
Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 910
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp