Ridstövlar med smala skaft

Bri

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett par läderridstövlar i bra kvalité till hyfsat pris (max 3000?). Problemet är att jag har så smala vader, de flesta märken jag provat att alldeles för breda i skaften! Är det någon som har tips på något märke som har smal vidd i vaden?
 
Mina Sergio Grasso har smala skaft (33 vidd,46 längd),
men de kostar över 5000kr.. :crazy:
 
du kan annars köpa ett par Samr Hippique..de kostar 3000kr..och är hyfsat smala..jag har också skit smala vader och de är ungefär 33-34cm breda och längden vet jag inte riktigt..men de passar mig och jag har 39 i sko storlek.
och de är mjuka och riktigt goa stövlar!
 
Det låter bra, vart hittar man såna?
Jag har ridit i en X år och aldrig haft ett par ordentliga ridstövlar, nu är det dags att unna sig... :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 320
Senast: Squie
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
681
Senast: MiniLi
·
Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Elendil
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 262
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp