Bukefalos 28 år!

Ridstövlar, skillnad på olika märken?

K

Kajo

Är det någon större skillnad mellan olika märken på de grövre ridstövlarna som Graninge, Hööks "Höga kusten", och Carlskrona Rider? Är det någon som är sämre kvalitetsmässigt? Att priset skiljer sig åt lite vet jag, men är de dyrare Graninge bättere än de andra?

Är det någon som har någon erfarenhet de vill dela med sig om sina stövlar av denna typ?

// K
 
Men det lär väl finnas nån här som har någon av dessa stövlar? Finns det inget att säga om dem?

Kom igen nu :)

// K
 
Jag har bara haft Graninge (och har inte haft någon bekant som haft nåt annat) men de stövlarna är iaf bra! Jag trivs inte i dom nå mer för jag har fått för mig att de är klumpiga. Men tåliga och hållbara är de! :)
 
Menar du typ Graninge på Börjes för 1000 kr, och Graninge i en annan affär för 1600 kr? Om det är någon skillnad?

Nej, det är det inte... Det är ju samma stövlar.

Har ett par Graninge Rider i läder från börjes... dom är jättehärliga! Mjuka och smidiga, inte ett dugg klumpiga.
 
Börjes säljer väl inte Graninge?
Sist jag kollade hade de Carlskrona rider, vilket är ett helt annat märke.
Carlskrona rider och Höga kusten är väldigt lika, tror inte det är nog större skillnad. Graninge har lite annan fot, och på de nya modellerna är skaftet annorlunda utformat. Jag föredrar Graninge Rider, men kvalitetsmässigt vet jag inte om det är någon större skillnad.
 
Har ett par Höga Kusten. Gillar dem inte alls. De är så breda att man jätte lätt fastnar i stigbyglarna. (Gjorde det nästan direkt efter att jag köpt dem) På min nya ridskola är de förbjudna p.g.a. denna orsak. Dessutom är mina helt trasiga inuti fodret nu.. har haft dem i kanske 2 år :o . Fast då hade jag iof andvänt dem varje dag jag var i stallet å så..
 
Jag har haft Hööks "Höga Kusten" men har bytt till Graninge.
Sitter bättre, tjockare läder och även bättre kvalitet på lädret. Utförandet känns också bättre. :bow:
 
Tack, det var sådana jämförelser jag var ute efter.
Att Graninge är samma stövel oavsett vem som säljer dem vet jag :smirk: .

// K
 
Jag tror att Graninge är de med bäst kvalitet om jag ska vara ärlig. Har själv bara haft Graninges bruna variant, men min mamma har haft de svarta och de är likvärdiga.
Vet andra som haft de andra sorterna (Carlskrona & höga kusten) men de verkar inte hålla något vidare...

Har själv juniorstigbyglar och graningestövlar stl. 39 och det finns gott om plats, så de är inte alls för breda!!! :D Då tycker jag nog mina "vinterridskor" är bredare och mer fastna-risk på... :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 994
Senast: valy
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 433
Senast: CFrisk
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 293
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp