RIDSTÖVLAR till tunna ben och stora fötter🥲

Solis_

Trådstartare
Halloj! Behover köpa ridstövlar men problemet är att jag har väldigt smala ben men strl 39 i skor.. dem som passar runt smalbenet är för små i skon och dem som passar i skon är för stora upptill!
Någon med samma problem som hittat sina någonstans? TELL ME! 😩
 
Japp! 🙋🏼‍♀️ Jag har storlek 39-40 i skor, långa ben och vader som är ca 32 cm i omkrets.
Mountain Horse har några modeller som funkar för mig. De som finns som "narrow".
Sen finns det säkert att beställa från ännu dyrare märken, men så mycket vill jag inte lägga på ett par stövlar.
 
Hööks Arezzo funkar för mig med stl 40-41 och smala vader. De är förvånansvärt sköna och hållbara för den pengen. Är faktiskt skönare än mina cavallo där dessutom löparen går sönder i tid och otid.
 
Ganska många märken, dyra som billiga, har flera olika skafthöjd och vidd per skostorlek. Hööks har det på några av sina modeller, mountain horse har det på alla modeller (tror jag) och typ alla lite dyrare märken har det. Brukar inte vara så svårt att hitta storlekstabeller på internet så då kan du mäta hemma och jämföra för att få ett hum om vad som kan passa :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej jag har problem med att hitta ridstövlar, jag har nämling det problemet att jag har kortben, stora fötter och stora vader. så alla...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: ellis3210
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 166
Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande...
2
Svar
36
· Visningar
2 684
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp