Ridstövlar

KSF

Trådstartare
Nu har mina kära stövlar gett upp efter år av misshandel... Hängt med sedan ponnytiden och trotts att de inte längre ger det stod jag vill eller sitter så tajt som jag vill har de fått hänga med, mest för att de är sköna och mjuka. Nu letar jag nya stövlar och undrar helt enkelt vilka som är bäst

Har några krav:
  • gå att måttbeställa. Alltså inte Hööks, MH eller liknande utan satsar hellre lite mer pengar för att få dem så tajta och höga det bara går. Ligger mellan normal/smal och normal/extra hög så de sitter aldrig bra efter en längre tid när de sjunker och töjer sig.
  • allround-/hoppmodell, gärna med snörning eftersom jag har brutalt höga vrister. Rider ju mycket dressyr nu för tiden men är ju i grunden hoppryttare och det är det jag tävlar i.
Den lokala butiken har både Petrie och DeNiro som man ska kunna mäta ut. Vet någon hur prisvärda de är och bra kvalité de är på dem?

Vill gärna mäta ut i butik då jag gillar och klämma och känna lite (och lider av kronsik beslutsångest)...
 
Synd tycker deras modeller är snygga och går att få lagom annorlunda.

Jag har också rättså höga vrister. Jag provade de niro när jag skulle köpa och de passade bra. Dock så var det dressyrmodellen. Men de var utan snörning. Så åk och prova ett par innan du utesluter dem helt!
 
Jag har höga smala ben och är jättenöjd med mina stövlar från Ariat. Vet dock inte om de går att måttbeställa eller hur de är i vristen. Mjuka, sköna och snygga är de dock!
 
Jag har dressyrstövlar från De Niro och jag älskar dom! Inte ett endaste skavsår har jag fått under tiden jag gått in dom utan jag har kunnat rida på en gång!
 
De skönaste ridstövlar jag haft är Ariats Volant. De finns som helt svarta med dragkedjan bak eller svarta med dragkedjan fram och en röd söm. De behöver inte ridas in utan är sköna som en gympadojja. Jag använder mina helsvarta till alla grenar. De finns i olika höjder och bredder.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har insett att mina ridstövlar helt enkelt inte passar längre, mina ben är inte alls som de var när jag var tonåring :angel: Så nu...
Svar
13
· Visningar
937
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 270
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 457
Senast: Jeps
·
Utrustning jag hade förälskat mig i ett par deniro stövlar, det var mer än halva priset på dem men var fortfarande lite i top för min budget. satt...
2
Svar
38
· Visningar
21 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp