vad har DU för ridstövlar??

Sv: vad har DU för ridstövlar??

kl

vinter ridstövlarna!
2013-01-15151210_zps8d46b5c2.jpg
2013-01-15151158_zps703f0190.jpg
2013-01-15151431_zps8cfaa76e.jpg

de är för stora i vaden, eller, ja de har en knöl bak på vaden som inte är så fin som synes(så grova vader har jag inte, fanns inte i mindre vad omfång i butiken tyvärr), annars passar dom och de är :love:, varma och sköna och ger ett super grepp mot sadeln, min skänkel har aldrig varit så stilla som med dessa på :o. lite trist att dragkedjan är på utsidan men det är faktiskt väldigt bekvämt att ha den där :p
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Har rätt smala fotleder, är dessutom överrörlig med hög hålfot och smala vader och har Bocaj, är supernöjd men lite stora är dom ändå, men löser problemet med lite tjockare ridstrumpor under, ibland dubbla sockar!
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

kan jag ställa en fråga, det är ju inte vad ts frågar men använder folk mycket ridstövlar ännu?
jag har ridit islänning nåt år och där använder ju ingen stövlar utan det är ridskor som gäller. sen finns ju de där lösskaften.. kommer inte ihåg namnet nu :o

jag har själv breed fot, smal vrist och en vad som inte är den smalaste men inte heller den bredaste, och jag tycker att blodet stannar i vaden då man ens provar riktitga ridstövlar... men de kanske ska " gås in?"
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Bland islandsfolk tycks inte stövlar existera. :p Häromkring har "alla" stövlar.

Stannar blodet i vaden så sitter dom för hårt!
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Jag har normalstora fötter tror jag(ca 37), smala och helt raka vader(tjockaste vidden på vaden är samma som under knäet) plus långa ben.
img_5416_509d703a9606ee05f711c708.jpg

Königs Grandgester Måttade och är mest tävlingsstövlar.
dsc_8944_50f6fb7ae087c359db615a67.jpg

Cavallo Junior. På tok för korta vid det här laget men använder dom hemma. Otroligt mjuka och sköna dock är dom lite stora i vristen.
bjyy_4ff40a78e087c310fb001509.jpg

Tretorn. Dom är nog stora i både fot och vidd men otroligt sköna och älskar att ha dom på sommaren.
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Jag har 4 par olika, men de som används för tillfället är:
* ett par MH Sportive High Rider som jag rider i i princip varje dag, har haft dem i 3-4 år och de är fortfarande hela och i helt ok skick. Däremot något korta för att det ska vara snyggt ;)
* ett par Cavallo Grand Prix Plus till tävling

Har rätt "normala" ben, varken långa eller korta, inte jättesmala eller kraftiga.. inte så jättesmala vrister och relativt bred fot -så det får man ju känna efter så att det inte klämmer.
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

kl

De Niros dressyrstövlar :)
Smala, långa ben :) (34 vidd, 49? baktill, minns inte)

dhihi07_500c5f2f9606ee25e600000f.jpg
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Jag har ett par Cavallo Weltmeister dressyrstövlar :) Har tyvärr inga bilder...
Men dessa stövlarna är de bästa jag någonsin har haft! De sjönk bara knappt 1 cm och man får jättebra stöd av dom :D Har haft dem sen i somras och de ser fortfarande nya ut :rofl: Cavallo är bäst enligt mig haha :bump:
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

kl

De Niros dressyrstövlar :)
Smala, långa ben :) (34 vidd, 49? baktill, minns inte)

dhihi07_500c5f2f9606ee25e600000f.jpg

Verkligen fina! :)

kl

Jag har ett par De niro, kommer inte ihåg vad modellen heter. Riktigt sköna!

deniro_50f3132ee087c35d71a055a7.jpg


de_niro_50f3132e9606ee02bbb8effb.jpg


Å ett par Tretorn. Gillar dom verkligen, bra grepp och dessutom är det praktiskt med snörningen:)

376752_10150364733802730_536857729_8187373_1311720792_n_175124744.jpg
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

knapplån

jag ska måtta ridstövlar (dressyr) då inga stövlar som finns i butik passar.
Vilka märken rekomenderas? har aldrig måttat. Hur gör man det på bästa sätt? Vad anser ni om bågar, hur höga ska dom vara?
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Petrie och Königs har bäst kvalite. Ganska olik passform så är en smaksak. 6 cm tycker jag. Kanske 7 om man är kort.

TS:
Jag har haft många olika märken och modeller, nu har jag svarta Petrie Anky Elegance och bruna Petrie Olympic med fårskinnsfoder (skönt!). Båda är helt måttsydda och jag gillar dem väldigt mkt.
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Jag har ett par Horsehead från Hööks, äldre dressyrmodell med dragkedja, väldigt lika MH Victoria High Rider. De funkar bra, jag har dem enbart pga att de sitter som om de vore måttbeställda på mig. Lyxigt.
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Jag har ett par Carlskronastövlar, såna här:

bloggOrPage_082008783_22952.JPG

(Det är inte mina stövlar på bilden men mina är precis likadana :))

Jag har haft stövlarna i många år så jag måste säga att kvaliteten är sjukt bra! Vid det här laget är de en aning snedgångna, men i övrigt inte farligt slitna. De håller nog ytterligare ett år eller två :)

Jag har små och smala fötter och anklar samt ganska smala vader. Jag har lätt att hitta ridstövlar som passar, men jag tycker ändå att det är svårt att hitta stövlar som både är bekväma och bra att rida i. Ridstövlar har kommit och gått genom åren, men Carlskronastövlarna har bestått :laugh: Utöver dem rider jag helst i skor och chaps, alternativt bara skor.
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Jag kör mest på mina ridskor ihop med chaps (skönt och det är i brunt som hästens läderutrustning). MEN inte det vackraste, har det hemma. Utöver det vinterridstövlar, lite för vida.

Jag äger ett par junior stövlar i läder. Skit snygga med snörning fram och dragkedja bak. Vet inte märke. Stl 37 med sula, går att få större/mindre med sulor.
Tyvärr alldeles för korta! :( 40 cm bak utan klack.

Jag behöver 44-45 så jag letar nya, någon som kan ge förslag för 1000 kr (begagnat går alltså bra) vadmått 30-32, fot 37/38, längd 44-45 (jag vill ha "dressyrbåge")

Har smala normallånga ben (26/32 i jeans om det säger er något)
 
Sv: vad har DU för ridstövlar??

Jag har ett par Hööks stövlar (minns ej vad modellen heter)

Mina fötter är ganska breda och korta, har hög vrist och korta/breda vader på det (storlek 37,5, vadlängd 41 cm och vadbredd 33 cm).
Detta har resulterat i att mina stövlar aldrig går att stänga hela vägen upp, och under ridpasset så åker dragkedjan ner :(
Ska dock få ett par nya när jag fyller år senare under året!

Bild på mina nuvarande stövlar:
539986_170581549731852_1969201813_n.jpg

Så ser dem ut, helt vanliga svarta snörstövlar

578194_323628361093836_504981755_n.jpg

Och så här ser dem ut på mig (innan dragkedjorna åkt ner alldeles för mycket)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Nu är det skriva av sig dags igen... Jag vet inte riktigt hur jag skall lösa en situation på jobbet som jag upplever osund. Eller om jag...
2
Svar
39
· Visningar
6 678
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 679
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp