ridstövlar eller JW hjälm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare glasss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 113
G

glasss

Hej!
jag har beslutsångest. haha :) hoppas någon av er bukare kan hjälpa mig att bestämma mig.

såhär är det:
jag fyller år snart och sen i sommar blir det sommarjobb och för pengarna ska jag antigen köpa ett par ridstövlar eller en JW hjälm. Jag ska snart börja tävla lokalt och ska väl tävla några ggr under året lokalt och även klubbtävlingar och tänkte också på att många kanske tycker att jag är snobbig om jag kommer med e JW hjälm för jag har ingen egen häst ( medryttarhäst) men jag tycker dom är så snygga och har hört att dom är sköna också. hur ska jag göra ?

Hjälp mig snälla, vad skulle du ha gjort ?

en stor kram till alla som vill hjälpa mig och svara till mig. :)

Sv: ridstövlar eller JW hjälm?

varför skulle folk tycka du var snobbig, var och varannan människa har ju JW hjälmar nu för tiden. så köp du en sån och bry dig inte om vad andra tycker.

sen hade jag funderat över vad du har för stövlar nu? är de fortfarande "tävlingsdugliga" ?

okej, vakul att du tycker så, men det känns bara som att folk kan tänka lixom, hon som inte ens har en egen häst har en sån där dyr hjälm, men ungefär så lixom.

sen ridstövlarna, jag har inga nu, har ett par chaps ( mountainhorse ) men vill nu ha stövlar också. och vilka ska jag välja isf, mountanhorse stövlarna med snörning eller hööks stövlarna med snörning? :)

Inte är det mer snobbigt att köpa en sådan hjälm även om man inte har häst. Och en dyr hjälm är inte snobbigt öht, om man inte köper den just för att den är ett visst märke. Jag köpte min endast för att det var den skönaste hjälmen jag ngnsin provat, märket kunde jag inte bry mig mindre om.

Men har du redan en hjälm du gillar kanske du hellre skulle satsa på ett par stövlar? Har ingen erfarenhet av Hööks stövlar, däremot har jag använt mountains horse's skor och stövlar i många år och är än så länge nöjd med dem..

Jag skulle tänka lite präktigt och praktiskt: Hur gammal är den hjälm du har nu?

Är den äldre än 4 år är det läge att byta ut den, så då blir det självklart att du köper hjälmen nu.

Har du en hjälm som är fräsch redan så köper du stövlarna, för det har du ju inga just nu.

jag tänkte oxå om jag skulle köpa nya ridstövlar elr JW, men jag tänkte såhär: mina stövlar håller på att gå sönder så då får jag ändå nya då kan jag köpa en JW.(gick dom sönder några veckor efter jag köpte hjälmen :p)
om du har haft din hjälm länge så kanske det är dags att byta. då säger du det till dina föreldrar och då borde ju dom köpa en ny, och då kan du köpa ridstövlar :D eller så önskar du dig typ en JW i present och sen köper du ett par ridstövlar av jobbpengarna ;)

det är absolut inte snobbigt!
jag vet inte riktigt hur hööks är men dom andra tycker jag ser lite klumpiga ut..

Jag tycker du ska köpa jw hjälmen.:)
Ska själv göra det för mina sommarjobbs pengar.;)

okej .vakul att ni är så många som svarat ! :)
min hjälm är väl, få se.. 2.5 -3 år gammal, men jag tycker att den är lite obekväm om man har på sig den ett tag, och sen har jag väl åkt av i den ett par gånger, inga alvarliga men iaf. Men ska försöka prata med mina föräldrar . :) men då blir det nog att jag köper hjälmen av sommarjobbspengarna och stövlarna i present då mina föräldrar är lite snåla "/ haha.

men om jag får göra om tråden vad ska jag köpa för ridstövlar då?
många säger att mountainhorse har kass kvalité och så har man hört från andra att hööks också har kass kvalité har ni några synpunkter på de?

Treadstone har många olika modeller till ett bra pris tycker jag. Mjuka redan från början är dom också.;)

Jag har faktiskt aldrig råkat ut för ett par dåliga mountainhorsestövlar. Hade mitt första par i ganska många år innan jag köpte ett nytt par som nu börjar gå sönder lite i sulan. Jag sköter inte mina stövlar öht så att de har hållt så länge som de gjort är förvånansvärt. Så i valet mellan deras stövlar eller hööks skulle jag välja deras, förutsatt att de passar och är sköna.

Man ska inte bry sej så mkt om vad folk tycker, om dom tycker du är snobbig bara för att du har en sån hjälm beror det nog på avundsjuka ;) Så kör på du bara :)!

Tipsar om mina stövlar, billiga och jättebrai kvalité+snygga. Men det finns bara i juniorstorlekar med smala vader (vet ju inte om dom passar dej) Equi-comfort heter märket, mina kostade 1500:-, nu kostar dom ännu mindre :banana: PM:ar gärna om affärens namn om du vill ha :)
31116414484.jpg

MH har helt OK stövlar vad jag har hört iaf, har aldrig haft några själv, dock ser de lite väl klumpiga ut för min smak.

Hööks skulle jag inte satsa på, de ser snygga ut i katalogen, men i verkligheten är lädret som tunn plast och det blir fula veck på dom när man har på sig-riktigt kass kvalité. Har sett dom i affär.

Måste man ha riktiga ridstövlar när man tävlar, eller kan man använda jodphur + stövelskaft istället?

nej, man måste inte ha ridstövlar. men man får inte ha fransar om man använder chortchaps.

Tipsar samma som SweetBriar. equi-Comfort har jag med.
Dom är stela i början (som deom flesta kanske) men när man rider i dom, åhh:love: Jättebra kvalité till jättebra pris. Mina kostade 1500:-

Jag rider på ridskola och har en JW. Inte är det pinsamt för det, jag älskar min hjälm.

Har du bara 2500 kr att röra dig med så köp hjälmen eller lägg undan pengar för att köpa ett par dyrare, bättre kvalitétstövlar istället.

ja, ni kanske har rätt allihopa, det kanske bara är jag som är lite feg ;)

ang stövlarna, så tror jag att det blir ett par mountainhorse stövlar, tycker dom med snörning är sjukt snygga! :)

Liknande trådar

Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45... 7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 361
Senast: svea
·
Utrustning Jag ska köpa en samshield hjälm och är orolig på hur dom på min lilla ridskola kommer att reagera. Det brukar inte vara jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 474
Senast: Cambiaso
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 546
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 511
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka