Ridstövlar, tips önskas

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare susekl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 165
S

susekl

Ska köpa ridstövlar på Eurohorse tänkte jag, men vad ska man köpa? Jag minns med viss vånda de ridstövlar i konstläder jag hade som barn/ungdom och såna blir det inte. Men sen är det ju en prisfråga, jag har ca 1000 kronor att lägga på ridstövlar och får man nåt bra för det? Är ridskoleryttare och ska skaffa medis så småningom är tanken, rider islandshäst. Kommer nog att behöva något med vida skaft. Känner att jag har dålig koll på märken o.s.v. numera.

Sv: Ridstövlar, tips önskas

Carlskrona/Höga kusten/Graninge stöveln kankse?

Ser ut så här...

globuscarlscronarider.jpg

JA, det kanske vore något att titta på i alla fall. Det bästa med eurohorse är ju att det kommer att finnas mycket att välja på men samtidigt ökar det ju risken för att man blir förvirrad också.:p

*puttar lite* i hopp om fler tips.:)

Om du har relativt normala storlekar kan du kika på begagnat marknaden annars, finns säkert en del bra kvalitétsstövlar där. De sjunker rätt så rejält i pris nämligen, värt att ta en titt i alla fall! :)

Annars kan du skriva dina mått kan jag försöka leta lite begagnade.

Tack för tipset men jag har redan försökt med begagnatmarknaden ett tag men eftersom jag har strl. 42-43 så har det inte varit jättelätt att hitta något tyvärr.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 151
Senast: cassiopeja
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 250
Senast: EmelieR
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 983
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka