Bukefalos 28 år!

Ringde polisen

Jag ringde polisen nu om mitt ex.
Han la en lapp på min bil igår.
Han bor 2,5 timma bort
Jag har varit tydlig o sagt/skrikit/skrivit FLERA gånger att han ska låta mig vara men han gör ändå såhär.
Har även sagt att slutar han inte ska jag polisanmäla honom.
Hoppades på att han gett upp.

Efter det har han mailat jobbmailen, hans ex har hört av sig o tjatat och han har skrivit på instagram när jag tog bort blocken 2 sek.

Polisen tyckte jag skulle skriva igen, SUPERTYDLIGT att han inte ska kontakta mig igen och att annars polisanmäler jag.
Har nu skickat ett mail fast jag inte alls vill skriva till han alls.

"Hej

Jag vill inte att du hör av dig och jag blev rädd när jag såg lappen på min bil. Tycker det är obehagligt

Jag vill att du låter mig vara annars kommer jag polisanmäla dig.

Jag vill inte ha någon kontakt."


Får se om han respekterar det...
 

Ja det är konstigt att det tagit så lång tid för mig att förstå men han har vänt i både känslor och humör och det har blivit som en manipulation.
Men det är alltid han. Hur synd det är om honom och hur dåligt HAN mår.

Sista telefonsamtalet skrek jag åt honom att JAG vill inte att han hör av sig mer. Men han respekterar inte de.

Ska kolla upp de :) mår bättre nu och det är ett sätt för mig att inte hamna där igen! Tack
Har du testat med att inte svara då han ringer och inte svara på hans meddelanden?
 
Ja det är konstigt att det tagit så lång tid för mig att förstå men han har vänt i både känslor och humör och det har blivit som en manipulation.
Jag tycker inte alls att det är något konstigt med att det tagit lång tid att förstå eller se hur han egentligen beter sig, du har ju levt mitt i det hela och fått det normaliserat med vardagen genom att bli manipulerad till hans fördel.

Att du kom till den punkt där du kunde se vad det gjorde med dig och ditt mående är faktiskt den stora vinsten, oavsett hur lång tid det än tog. Det om något är både modigt och starkt, för det krävs så mycket av båda egenskaperna för att ta sig framåt och bygga upp både sig själv och sitt liv efter ett dåligt förhållande.
 
Jag tycker inte alls att det är något konstigt med att det tagit lång tid att förstå eller se hur han egentligen beter sig, du har ju levt mitt i det hela och fått det normaliserat med vardagen genom att bli manipulerad till hans fördel.

Att du kom till den punkt där du kunde se vad det gjorde med dig och ditt mående är faktiskt den stora vinsten, oavsett hur lång tid det än tog. Det om något är både modigt och starkt, för det krävs så mycket av båda egenskaperna för att ta sig framåt och bygga upp både sig själv och sitt liv efter ett dåligt förhållande.

Tack :heart det har varit väldigt svårt
 
Jag va tvungen att blocka för att se allt han skriver mår jag ännu mer dåligt av.
När jag försökt göra slut förr har han blivit arg när jag säger att jag kommer blocka honom om han inte låter mig vara. Men då har jag mått dåligt av att han inte låter mig vara istället. Jag har börjat skaka o fått panik när jag sett hans bil här runt min lägenhet.
Han skriver saker som att han har nått till mig och "bara" vill ses o lämna det t.ex och sen står vi där o han vägrar låta mig gå.
Det hände innan sommaren 2023 när jag blockade ALLT.
Fått hjälp av psykolog hur jag ska hantera detta.
Jag var rädd att de skulle bli värre när jag blockade men iom att han bor 2,5 timma bort vet jag att han inte kan cirkulera här allt för ofta.
Vet inte om jag vågat annars.

Gången innan denna när jag försökte avsluta jobbade vi på samma jobb och han stod vid mitt skrivbord och grät. Satt o grät hos kollegor öppet på jobbet och tyckte SÅ synd om sig själv.
Då försökte jag genomföra allt utan att blocka.
Då tog det 6månader sen ville han "bara" ses och prata lite.
Och då gick jag tillbaka till honom...

Nu har jag inte mer att ge av mig. Inte ens en droppe.
Han har tagit allt och lite till och stampat och pissat på det.
 
Det spelar ingen roll. Hon ska inte behöva agera mer än hon redan gjort, dvs till och med skrikit åt honom att han inte ska höra av sig.
Såklart ska hon inte behöva agera mera än hon gjort - jag bara frågade.
En del jobbiga/besvärliga/sjuka typer funkar så att alla svar = positivt. Mitt ex var riktigt jobbig efter att han hade gjort slut. I perioder i några år höll han på och skickade en massa meddelanden osv (som tur bodde han långt ifrån mig). Jag skrev flera gånger att jag inte vill ha med honom att göra mera och jag hotade också med polis. Till slut slutade jag reagera på hans meddelanden, och då var det inte lika kul för honom mera då han fick noll respons. Blockade honom på fb givetvis.
 
Såklart ska hon inte behöva agera mera än hon gjort - jag bara frågade.
En del jobbiga/besvärliga/sjuka typer funkar så att alla svar = positivt. Mitt ex var riktigt jobbig efter att han hade gjort slut. I perioder i några år höll han på och skickade en massa meddelanden osv (som tur bodde han långt ifrån mig). Jag skrev flera gånger att jag inte vill ha med honom att göra mera och jag hotade också med polis. Till slut slutade jag reagera på hans meddelanden, och då var det inte lika kul för honom mera då han fick noll respons. Blockade honom på fb givetvis.
Fy fasen vilka förfärliga typer det finns ... Jag reagerade på din fråga eftersom den och liknande frågor i ett sånt här sammanhang har en underton av Är du verkligen säker på att du gjort allt för att han ska sluta? Som om det var hennes ansvar eftersom han inte fattade. Men såklart har han fattat, han bara skiter i hennes gränser.
 
Fy fasen vilka förfärliga typer det finns ... Jag reagerade på din fråga eftersom den och liknande frågor i ett sånt här sammanhang har en underton av Är du verkligen säker på att du gjort allt för att han ska sluta? Som om det var hennes ansvar eftersom han inte fattade. Men såklart har han fattat, han bara skiter i hennes gränser.
Ja det finns sjuka och obehagliga människor, tyvärr.

Ställde frågan baserat på mina erfarenheter, helt utan nån negativ underton.
 
Fy fasen vilka förfärliga typer det finns ... Jag reagerade på din fråga eftersom den och liknande frågor i ett sånt här sammanhang har en underton av Är du verkligen säker på att du gjort allt för att han ska sluta? Som om det var hennes ansvar eftersom han inte fattade. Men såklart har han fattat, han bara skiter i hennes gränser.

Ja och tyvärr blir de triggande för mig.
@tott förstår att inte de var meningen
 
Jag va tvungen att blocka för att se allt han skriver mår jag ännu mer dåligt av.
När jag försökt göra slut förr har han blivit arg när jag säger att jag kommer blocka honom om han inte låter mig vara. Men då har jag mått dåligt av att han inte låter mig vara istället. Jag har börjat skaka o fått panik när jag sett hans bil här runt min lägenhet.
Han skriver saker som att han har nått till mig och "bara" vill ses o lämna det t.ex och sen står vi där o han vägrar låta mig gå.
Det hände innan sommaren 2023 när jag blockade ALLT.
Fått hjälp av psykolog hur jag ska hantera detta.
Jag var rädd att de skulle bli värre när jag blockade men iom att han bor 2,5 timma bort vet jag att han inte kan cirkulera här allt för ofta.
Vet inte om jag vågat annars.

Gången innan denna när jag försökte avsluta jobbade vi på samma jobb och han stod vid mitt skrivbord och grät. Satt o grät hos kollegor öppet på jobbet och tyckte SÅ synd om sig själv.
Då försökte jag genomföra allt utan att blocka.
Då tog det 6månader sen ville han "bara" ses och prata lite.
Och då gick jag tillbaka till honom...

Nu har jag inte mer att ge av mig. Inte ens en droppe.
Han har tagit allt och lite till och stampat och pissat på det.
Förstår det. Det låter vidrigt. Ledsen att läsa hur han beter sig mot dig. Och jag tycker inte hans svar var särskilt mycket att hänga i julgranen nu heller. En sund person hade lovat att sluta, inte bara bett om ursäkt.

Kan du prata med en kvinnojour? Om du inte har möjlighet att lyfta det med den psykolog som hjälpt dig hittills tänker jag. Om de kan hjälpa dig sammanställa allt du skrivit här nu/hela förloppet av övertramp borde det definitivt vara tillräckligt för en polisanmälan. Och de kan ge dig stöd kring att din upplevelse är valid. Det ÄR den. Dina känslor kring det här är sunda och rimliga. Ledsen att du möttes av sådant förminskande hos polisen; de som borde hjälpa dig. Du ska inte behöva orka mer eller bättre nu. Inte själv.
 
Förstår det. Det låter vidrigt. Ledsen att läsa hur han beter sig mot dig. Och jag tycker inte hans svar var särskilt mycket att hänga i julgranen nu heller. En sund person hade lovat att sluta, inte bara bett om ursäkt.

Kan du prata med en kvinnojour? Om du inte har möjlighet att lyfta det med den psykolog som hjälpt dig hittills tänker jag. Om de kan hjälpa dig sammanställa allt du skrivit här nu/hela förloppet av övertramp borde det definitivt vara tillräckligt för en polisanmälan. Och de kan ge dig stöd kring att din upplevelse är valid. Det ÄR den. Dina känslor kring det här är sunda och rimliga. Ledsen att du möttes av sådant förminskande hos polisen; de som borde hjälpa dig. Du ska inte behöva orka mer eller bättre nu. Inte själv.

Jag kan ringa psykologen igen om jag vill ♥️
Nu trodde jag han slutat då det var 5 månader sen ja hört från han sist.
Nu skrev jag ju tydligt igen då så hoppas han låter mig vara nu.

Ja pratar även med vänner o min chef vet med. Som ett skyddsnät att de vet om hans försök.

Funderat på att byta bil med men de är väl lätt för honom att ta reda på?
Flytta vill jag inte.
 
Jag kan ringa psykologen igen om jag vill ♥️
Nu trodde jag han slutat då det var 5 månader sen ja hört från han sist.
Nu skrev jag ju tydligt igen då så hoppas han låter mig vara nu.

Ja pratar även med vänner o min chef vet med. Som ett skyddsnät att de vet om hans försök.

Funderat på att byta bil med men de är väl lätt för honom att ta reda på?
Flytta vill jag inte.

Du ska varken behöva byta bil eller flytta ❤️
Hoppas att han ger sig. Jag har också haft ett gränslöst "ex". Det är så fruktansvärt påfrestande, kommer han stå utanför min dörr när jag kommer hem osv.
 
Du ska varken behöva byta bil eller flytta ❤️
Hoppas att han ger sig. Jag har också haft ett gränslöst "ex". Det är så fruktansvärt påfrestande, kommer han stå utanför min dörr när jag kommer hem osv.

Ja alla de där tankarna.
Det är som ett isberg av alla ord o handlingar över ytan sen under är rädslorna, tankarna ”tänk om”, omvägar, en tror en ser hans bil och får hjärtklappning. Folks kommentarer att en ska ta de som en komplimang. ”Vad gjorde du för han skulle bli såhär?” mm mm
 
Jag kan ringa psykologen igen om jag vill ♥️
Nu trodde jag han slutat då det var 5 månader sen ja hört från han sist.
Nu skrev jag ju tydligt igen då så hoppas han låter mig vara nu.

Ja pratar även med vänner o min chef vet med. Som ett skyddsnät att de vet om hans försök.

Funderat på att byta bil med men de är väl lätt för honom att ta reda på?
Flytta vill jag inte.
Vad skönt att läsa att du har ett gediget skyddsnät. Håller med @pepp klart du inte ska flytta och inte byta bil. Inte för att bilen är lätt att kolla upp utanför att du har rätt att äga din bil, ditt hem och ditt liv alldeles oavsett. :heart
 
Helt sjukt hur korkade svenska polisen kan vara. Det är inte omtänksamt, det är ett hot. Dom är så okunniga inom psykologi och hur psykisk våld. Man blir mörkrädd.
Eller så var just den som svarade inte insatt.

Dock är psykiskt våld i dagsläget tyvärr inte brottsligt i sig. Inte hot som inte når upp till olaga hot heller. Det är korkat - men det är inte polisens fel. Utan lagstiftaren.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 049
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: et_flickan
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 567
Senast: karl_h
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp