Ringorm hos ridskolan härintill

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 787
P

pialotta

Ja, jag vet att det finns ca 100 trådar om ringorm!! men jag måste fråga er i alla fall; jag vill ju inte ha in smittan i mitt stall - kan jag rida där?
Kan en häst från mitt stall gå med i gruppridning med lektionshästarna?
Eller skall vi helt enkelt avstå från att gå till ridskolan öht tills smittan är borta - 8 veckor eller hur länge då?

jag vet att det är många frågor men jag skulle verkligen uppskatta era råd! :bow:

Sv: Ringorm hos ridskolan härintill

Jag skulle hålla mig så långt borta som möjligt från ett stall som hade ringorm!! Smittar väldigt enkelt om jag inte minns helt fel.
//Z

Sv: Ringorm hos ridskolan härintill

Bra länk!
Jag tänker, som zamantha skriver, hålla mig så långt borta som möjligt från det stallet!
Tack för svar
/P

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 407
Senast: Raderad medlem 147980
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 307
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 453
Senast: Jadzia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Pluggtråden
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka