Bukefalos 28 år!

Rinniga ögon

Rosett

Trådstartare
Förut hade jag torra ögon men det blev bättre till slut. Sen någon vecka har de runnit ovanligt mycket. Nån som har några tips, vad det kan bero på och hur jag kan få stopp på det? Det rinner även när jag är inomhus så beror inte på kyla/blåst. Tar allergitabletter så är knappast allergi.
 
Förut hade jag torra ögon men det blev bättre till slut. Sen någon vecka har de runnit ovanligt mycket. Nån som har några tips, vad det kan bero på och hur jag kan få stopp på det? Det rinner även när jag är inomhus så beror inte på kyla/blåst. Tar allergitabletter så är knappast allergi.

Att ögonen rinner beror på att de är just torra men att det har gått så långt att ögonen börjar rinna istället för att bara kännas torra. Det skadar ögonen i längden när de är torra så du måste göra något åt det hela.
Mina ögon är torra pga mediciner och jag fick tips om att havtornsolja i kapslar skulle kunna hjälpa. Det gör det verkligen. Innan droppade jag ögonen med tårersättningsmedel många gånger om dagen för att inte se ut som om jag gick omkring och grät men numera behöver jag inte droppa ögonen alls längre. Skicka gärna ett meddelande om du vill ha tips på billigt inköpsställe :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 471
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 062
Senast: Jojo
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
692
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 895
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp