Risgryn i kruksallad

Isbergssallad är väl grönsakernas tacos - det anses inte "fint" att gilla det. ;)

När jag äter det är det för krispets skull. Fast ska jag ha en så neutral sallad så köper jag hellre en som jag tror heter Cosmopolitan, korsning mellan isberg och roman. Den är krispig och har bra form på bladen. Vill jag ha mer smak äter jag en blandning av babyspenat och ruccola.

För övrigt väntar jag på Aftonbladets bild av @cirkus med ett risgryn i ena handen och en andra hand som pekar anklagande in i munnen mot en trasig tand. Kan bli årets Bukeevent. :up:
 
Ja den sköljs länge och väl kan jag lova... men känns som sallad är svår att få riktigt ren. Lättare att skölja ett äpple liksom.
Det här fick mig att tänka på en person jag gjorde hembesök hos. När jag kom dit skulle hon "bara skölja salladen först" = tappade upp vattenbad med yes diskmedel (mycket bubblor blev det!) och lät salladen ligga där i under den halvtimme jag var där :D
Kanske inte är något att rekommendera dock ;)
 
Det här fick mig att tänka på en person jag gjorde hembesök hos. När jag kom dit skulle hon "bara skölja salladen först" = tappade upp vattenbad med yes diskmedel (mycket bubblor blev det!) och lät salladen ligga där i under den halvtimme jag var där :D
Kanske inte är något att rekommendera dock ;)
:eek: Hade kört den i diskmaskinen om hon hade haft en?
 
Jag är inte så petig med att skölja just kruksallad om jag gjort det hade jag nog sluppit bita sönder tanden
Jord innehåller ofta mag-tam bakterier, kanske inte så mkt i sverige men i vissa länder är man inte så noga med att vattna med färskt vatten) det kan även finnas toxoplasma och echinococcus på sallad o grönsaker. så du bör nog skölja, så slipper du riset på köpet ;)
 
Isbergssallad är väl grönsakernas tacos - det anses inte "fint" att gilla det. ;)

När jag äter det är det för krispets skull. Fast ska jag ha en så neutral sallad så köper jag hellre en som jag tror heter Cosmopolitan, korsning mellan isberg och roman. Den är krispig och har bra form på bladen. Vill jag ha mer smak äter jag en blandning av babyspenat och ruccola.

För övrigt väntar jag på Aftonbladets bild av @cirkus med ett risgryn i ena handen och en andra hand som pekar anklagande in i munnen mot en trasig tand. Kan bli årets Bukeevent. :up:


Ja för tusan - hur jag RASAR mot RISET O_o
 
Inte gott i min mun heller. Men det är ju bra utfyllnad...
Papper. Det är som papper, speciellt om bladen är för stora.

Min svärmor är fantastik på att laga mat, men hon kan inte göra en god sallad. Hon *kan* verkligen inte. Det är alltid typ 80% papper och sen några tomater och ett par gurkbitar - festar hon till det så kan det vara lite fetaost i också
 
Jag äter inte isbergssallad längre i stort, smakar inge vidare och tråkig konsistens, men finns ju massor med andra salladssorter och saker man kan göra sallad av som smakar trevligt och är trevligt att äta :)
Jag uppskattar färdiga påsar med salladsblandningar massor, då slipper man ju köpa en hel bunt olika sorter själv, rekommenderas verkligen! Finns såklart sämre och bättre blandningar, men mina butiker har rätt stora urval av olika kombinationer.
 
Det här fick mig att tänka på en person jag gjorde hembesök hos. När jag kom dit skulle hon "bara skölja salladen först" = tappade upp vattenbad med yes diskmedel (mycket bubblor blev det!) och lät salladen ligga där i under den halvtimme jag var där :D
Kanske inte är något att rekommendera dock ;)

O_o värre än mig! Skulle nog oroa mig mer för diskmedelsrester i salladen än bakterier och virus.
 
Gör det inte? Aldrig hört. Dock vet jag ingen som gillar isbergssallad. Det enda jag kan använda den till är små rullar med fyllning.
Jag :o

Men det är som med allt annat. Man har det inte till vad som helst. Precis som man itne heller har ketchup till allt....:)

E god sallad till mat får inte innehålla för få ingredienser - då blir den trååååkig. Bäst är sommartid när man kan gå ut och fylla på med lite blommor och annat roligt.

Plus en god vinägrette.
 
Jag :o

Men det är som med allt annat. Man har det inte till vad som helst. Precis som man itne heller har ketchup till allt....:)

E god sallad till mat får inte innehålla för få ingredienser - då blir den trååååkig. Bäst är sommartid när man kan gå ut och fylla på med lite blommor och annat roligt.

Plus en god vinägrette.

Ok, nu vet jag en :p

Ketchup är också obegripligt. Inte gott till något.
 
Gör det inte? Aldrig hört. Dock vet jag ingen som gillar isbergssallad. Det enda jag kan använda den till är små rullar med fyllning.

Hemodlad isbergssallad är gott på macka tycker jag. Den köpta kan man vara utan, den smakar just ingenting och är mest ledsam.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 812
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 722
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp