Roa 1 åring när man själv är sjuk

Mirre

Trådstartare
Är dyngförkyld och orkeslös men sonen är tvärpigg.
Hur roar man en vild ettåring när man inte orkar göra något alls själv?
Är glad att jag håller mig vaken öhvt

Sv: Roa 1 åring när man själv är sjuk

Åh det är hemskt jobbigt, man blir ju aldrig frisk heller om man inte får vila!
Spontant skulle jag be pappa ta barnet, så har vi gjort om den ena är sjuk.

Har man ingen möjlighet till avlastning så skulle jag satsa på ett barnsäkrat rum och ta ner en madrass på golvet där man själv kan ligga medan barnet leker omkring. Att leka med byttor och slevar eller kanske ngn playdooh eller bläddra i bilderböcker brukar vara populärt.
Det kan också vara smart att ha en speciell leksak sparad som bara tas fram vid "speciella" tillfällen (som att en förälder är sjuk).

Jag blev riktigt kass när Emil var runt ett år gammal. Jag låg på golvet totalt utslagen och han sprang runt i köket. Där var det rätt barnsäkrat och allt gick bra. Fruktansvärt jobbigt var det men vi tog oss igenom dagarna fram till helgen sen kom sambon och avlastade.

Ah. Jobbigt :(. När jag var dålig med Elina gjorde jag som här ovan - la mig i hennes rum och lät henne röja :). Och slog på Playhouse Disney på TVn och var i vardagsrummet en stund då och då :o

Liknande trådar

Småbarn Min fyraåring har en längre tid upplevts lite trött. Vi har frågat om det hos vårdcentralen när han varit där i andra ärenden men det... 2
Svar
38
· Visningar
1 380
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 681
Senast: Angel
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka