Robinson - love edition

Däremot har jag stört mig de senaste avsnitten på att killarna fördömer utfrysningen av Melissa (som ändå blivit väldigt mycket bättre sen tjejernas första öråd), men gjorde precis samma sak själva med Pontus? Och då var det plötsligt helt okej, för att Pontus "var jobbig"? Vad är det som säger att tjejerna inte uppfattade Melissa likadant? (Sen får man inte mobbas för det, men de vet ju faktiskt inte vad som försiggår hos tjejerna och har bara hört Melissas version genom Richard, och behandlingen av Pontus var inte bättre än det Denice med anhang höll på med.) Jag hade mycket hellre sett att Ali åkte ut förra veckan än Pontus.

Men den här veckan kan nog bli spännande, undrar hur de kommer göra med amuletter nu när det är tjejer och killar på samma lag?

Nu kanske jag övertolkar.. men jag känner igen det från andra delar av arbetslivet, vänner etc. Att om det är en tjej som inte är med i gruppen så heter det "att det är så tjejer är, de kan inte hålla sams etc"
men när killar gör samma sak så är det nästan berättigat för det beror på hur personen är. När jag tex har varit på arbetsplatser med många män och de har pratat illa om andra så har det varit för att personen är jobbig, dum etc. Det heter inte att män är så..
 
Hopp, gårdagens avsnitt var inte vad jag hade väntat mig. Kan nog bli spännande med parbildandet nästa vecka, nu när Melissa helt plötsligt står utan partner. Hon verkar ju vara duktig på tävlingarna, så det är säkert någon av de andra killarna som tar chansen där. Det hade varit svintrist om det hade blivit så här om alla de andra redan hade bokat upp sig med någon, då hade ju Melissa garanterat rykt vid sammanslagningen, men nu är det väl bara Jennifer och Oscar som kör tillsammans?

Vem tror ni blir "över" av tjejerna? Jag tror nog de starkaste kandidaterna till att inte bli ett par med någon är Denice (för att hon är så svag just nu och därför inte är en tillgång för den kille som spelar med henne), Mia (tyvärr, tyvärr, tyvärr för jag gillar Mia, men hon verkar ju inte riktigt ha kommit någon av killarna nära) eller Vera (som inte heller verkar ha kommit någon speciell nära).
 
Jag hade inte tänkt se programmet men fastnade då jag märkte att det är en gammal bekant med. Mia och jag har haft häst i samma stall för många många år sen. Den där känslan av att vad sjutton gör hon i Robinson hon är ju bara 12 år :D

Men efter senaste vet ja inte om jag kommer fortsätta titta. Richard var min favorit och jag blev rätt sur och förvånad när dom röstade ut just honom.
 
Är det bara jag som stör mig på behandlingen av Denice? Okej, hon var inte speciellt trevlig mot Melissa i början. Men det är ju länge sen, och läget i "tjejlägret" har ju varit förändrat ganska länge, med Denice i minoritet. Och Ali blir jag så arg på att jag bara vill klappa till honom. JA, Denice försökte få honom att prata skit om Melissa när han kom till killarna. Men det gjorde ju han med Malin/Vera och Nellie/Den-andra-tjejen-som-kom-med-henne-som-jag-inte-kommer-ihåg-vad-hon-hette också. Varje gång det har kommit en ny tjej har han varit på dem om att de inte får gå ihop med Denice, är inte det exakt samma sak som det Denice gjorde? Det är för farao ett spel, de är inte där för att skaffa bästa vänner ur sitt eget lag/kön och Denice och Melissa kanske inte alls är personer som går ihop? Ärligt talat är väl Melissa och Denice de två, i alla fall från början, tuffaste kandidaterna bland tjejerna, så det är inte så konstigt att just de två hamnade på kollisionskurs. Den enda av killarna jag inte är smått förbannad på just nu är David.

Tror nog, p.g.a. skvallerkärringen Ali, att det blir Denice som åker ut ikväll. Kalle kommer säkert ta Malin istället nu, vilket gör att Filip får ta Vera istället, och så väljer David Mia. Kul för Dan dessutom att mer eller mindre känna sig tvungen att spela med Melissa. Nu är ju Melissa en stark spelare att spela med, men ändå.
 
Är det bara jag som stör mig på behandlingen av Denice? Okej, hon var inte speciellt trevlig mot Melissa i början. Men det är ju länge sen, och läget i "tjejlägret" har ju varit förändrat ganska länge, med Denice i minoritet. Och Ali blir jag så arg på att jag bara vill klappa till honom. JA, Denice försökte få honom att prata skit om Melissa när han kom till killarna. Men det gjorde ju han med Malin/Vera och Nellie/Den-andra-tjejen-som-kom-med-henne-som-jag-inte-kommer-ihåg-vad-hon-hette också. Varje gång det har kommit en ny tjej har han varit på dem om att de inte får gå ihop med Denice, är inte det exakt samma sak som det Denice gjorde? Det är för farao ett spel, de är inte där för att skaffa bästa vänner ur sitt eget lag/kön och Denice och Melissa kanske inte alls är personer som går ihop? Ärligt talat är väl Melissa och Denice de två, i alla fall från början, tuffaste kandidaterna bland tjejerna, så det är inte så konstigt att just de två hamnade på kollisionskurs. Den enda av killarna jag inte är smått förbannad på just nu är David.

Tror nog, p.g.a. skvallerkärringen Ali, att det blir Denice som åker ut ikväll. Kalle kommer säkert ta Malin istället nu, vilket gör att Filip får ta Vera istället, och så väljer David Mia. Kul för Dan dessutom att mer eller mindre känna sig tvungen att spela med Melissa. Nu är ju Melissa en stark spelare att spela med, men ändå.
Håller med! De spelar ju på exakt samma sätt i killägret men då är det ursäktat med att Pontus är så jobbig etc. De tom FÖRLORADE en tävling för att få ut honom.

Hur uppgjord var inte tävlingen mot "Eva och Adam"?

Pontus får 1 göra eld
2 dragkamp m denice?

Kul att de är kvar men så fixat.
 
Jag tyckte förvisso att det var rätt skönt att Oskar åkte, men jag tror nog att de där som tror att få ut Oskar -----> få ut Jennifer, tror lite fel. Ska killarna välja en ny partner kan Filip nog välja Jennifer, för att "slippa" spela med Vera som bara gnällde och klagade efter tävlingen. Jag hoppas verkligen Ali åker nästa vecka, tål inte honom alls.
 
Jag mår illa bara jag ser Kalle:yuck:

Jag också. :yuck:

Jag kände att jag mest bara störde mig på alla deltagarna, så jag försökte komma på om det faktiskt var någon jag inte störde mig på. Gick sådär. :p Av killarna känns David, Filip och Dan som de bästa alternativen, bland tjejerna är det bara Mia och Sara jag inte stör mig på.

Vad tror ni om kvällens utröstning? Kan nog faktiskt bli precis vem som helst (ja, förutom Filip och Vera, samt den personen de vill beskydda, men det kan nog också faktiskt bli nästan vem som helst). Kalle ligger nog risigt till hos tjejerna efter att han skickade hem Malin, Jennifer är väl inte heller superpopulär, eller så kanske Dan är näste man på tur att åka för att han är en stark spelare?
 
Nu kan det nog bli intressant när den där killpakten behöver börja rensa i sina egna led. :devil: Nu utgår jag lite från att Filip blir utröstad vid par-bildandet, och det kanske han inte blir, men undra vem de kommer sikta in sig på när de ska rösta på "sina egna"? Personligen tror jag att varken Dan eller Kalle ser Mia/David som ett hot, och att det nog mer är frågan om vilka av de starka spelarna som ska ut först. De anser nog båda att deras chans att vinna är större om det är David och Mia som står för motståndet i en final. Men Mia och Jennifer kanske får med sig sina partners på att försöka få ut Melissa, vem vet? Dessutom undrar jag lite när de från Edens ska tillbaka in i tävlingen?
 
Men så bra denice och Pontus i final! Grymt jobbat av dem.

Kul med lite rensning av killarnas pakt.

Spännande nästa vecka men InTE Kalle som vinnare tack.

Hoppas, hoppas, hoppas att det blir Kalle som åker ut i parbildningen ikväll, tycker inte han är värd någonstans att vinna. Sen kan det nog bli världens hönsgård med de gamla deltagarna som ska komma dit igen. Det lilla man fick se igår verkade ju Oskar vara sjukt bitter fortfarande. Frågan är vad deras roll i det hela är? Rösta fram ett par som går direkt till final kanske? Då kan nog Mia och David ligga bra till, de har ju inte direkt gjort sig ovän med någon. Mia kanske inte är superpoppis hos de andra tjejerna (typ Melissa och Sara), men jag tror nog hon är mer populär än Denice/Jennifer.

Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
 
Jag hoppas också Kalle ryker, inte ansträngt sig i en tävling och sjukt mansgrisig.

Denice och Pontus vill jag se som vinnare. Jag är svag för underdogs.
 
Jag hoppas också Kalle ryker, inte ansträngt sig i en tävling och sjukt mansgrisig.

Denice och Pontus vill jag se som vinnare. Jag är svag för underdogs.

Jag hoppas också att Pontus och Denice vinner. Faktiskt. Jag brukar inte tycka att någon som varit "ute" ur tävlingen ska vinna i vanliga fall, men i just det här fallet känns de mest värdiga. Pontus är ju i princip Robinson.
 
Blir det en popularitetstävling så då vete katten hur det går. Lojaliteterna spretar

Nej, det här med att det ska bli ett öråd som avgör kändes väldigt trist. Jag har annars gillat hur det har varit upplagt de sista åren, med att även finalen är en tävling. Och vilka ska egentligen ingå i det här örådet? De som var där på ön nu, eller alla som varit med? För vissa av de som var där igår verkar ju mest vara antingen 1) bittra och sura för att de inte fick lika många chanser som Pontus (Oskar...) och 2) bittra och sura över att "fel" tjejer är i final (Melissa...). Det är ju faktiskt inte Pontus fel att Richard tackade nej till sin plats, och att produktionen förmodligen "var tvungna" att få in en kille till eftersom de precis då skulle börja tävla i par.

Blir Mia och David ett av finalparen tror jag det är avgjort där. Mia är minst illa omtyckt av de andra tjejerna, och David har haft en rätt låg profil. Nu tror jag att det ska till ett mindre mirakel för att Mia och David ska ta igen alla de sekunder de ligger efter när båda de andra paren är så pass starka. Jag har inget direkt emot Dan som vinnare egentligen, men jag tycker bättre om Denice än Jennifer och vill allra helst se Pontus som vinnare, han har varit min favorit hela tiden.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 792
Senast: lundsbo
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 117
Senast: Artline
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 279
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hittade bara en gammal tråd om tandläkarhelvetet (inte mitt ordval :p). Visst är det några här som gjort tandreglering i vuxen ålder...
2
Svar
26
· Visningar
3 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp