Robotdammsugare, vilken ska jag köpa?

Unafraid

Trådstartare
Jag har haft två robotdammsugare tidigare. Helt värdelösa modeller 😅 men väldigt billiga också. Jag skulle nog vilja betala runt 4000, men har sett en bra(?) modell med tömningsstation för cirka 6500. Vad är era erfarenheter? Kan man tömma själv eller är det skönt med en station? Ska man ha med funktion att torka golvet också? Jag ska använda den på en våning, finns en del normala trösklar och en del mattor. Vi har inga husdjur. Kom med tips tack! 😁
 
Jag har en Roborock sedan ett par år tillbaka. Är supernöjd. Googlade runt mycket och valde en som ofta låg bra till i tester.
Edit: Tömma själv stör inte mig, är supersnabbt gjort på några sekunder, men har aldrig haft tömningsstation så har inget att jämföra med.
Moppen använder jag dock aldrig. Tycker det är lite bökigt att sätta dit så det blir inte av.
 
Jag har också en Roborock sen ett par år, så himla nöjd med den! Riktigt bra (om än inte perfekt) resultat trots att vi har haft 4-6 hundar + 1 katt under tiden. Man känner verkligen skillnad på golven efter att den kört!

Är supersugen på att köpa senaste generationen av samma märke, med tömmningsststion osv som den äldre inte har, så man kan ha en på varje våning 😁!
 
Jag har precis beställt en roborock q7 med tömningsstation 😁 den kommer i början av oktober! Blev lite för snål för att köpa den senaste generationen, men det här kommer säkert göra skillnad!
Tror att det blir hur bra som helst. Det enda jag inte gillar med våran att att man måste tömma den manuellt helatiden. Så om jag vill dammsuga 3 ggr på raden, vilket jag ofta gör, så måste jag vara hemma och lyssna på eländet... Himla smidigt att bara behöva trycka start och så kör den.
 
Vi har haft en Roomba som vi var väldigt nöjda med, den fick gå nattetid (stort hus och det hördes inte in i sovrummet).
Så det var alltid rent på golvet när vi skulle äta frukost :love:

Den dog efter 4-5 år och nu kanske det är läge att skaffa en ny!
 
Jag är så peppad! Det kommer såklart behöva städas en del, men att det i fortsättningen kommer vara rent på golvet, såå skönt! 😍

Så här knappt en månad senare, är du nöjd med köpet?
Vår Neato gav upp efter nästan sex års trogen tjänst i hund-hushåll. Vi debatterar om vi ska lägga 2500 extra för tömningsstation, men där har vi nog lite olika förutsättningar pga hundhushåll (han säger ja pga måste tömma dammsugaren på Terror-päls dagligen, jag säger att det inte är så illa att tömma varje dag pga snål jävel)
 
Så här knappt en månad senare, är du nöjd med köpet?
Vår Neato gav upp efter nästan sex års trogen tjänst i hund-hushåll. Vi debatterar om vi ska lägga 2500 extra för tömningsstation, men där har vi nog lite olika förutsättningar pga hundhushåll (han säger ja pga måste tömma dammsugaren på Terror-päls dagligen, jag säger att det inte är så illa att tömma varje dag pga snål jävel)
Vi har en självtömmande Roborock S7 och den har tyvärr en del problem med att hantera hundhår. Håren filtas ihop till en boll inne i dammsugaren som sen fastnar halvvägs när dammsugaren tömmer. När hunden fäller mycket måste vi sopa först innan vi kan dammsuga :meh:
 
Vi har en iRobot och att köpa den är bland de bästa vi gjort. Har en schäferhund i en lägenhet och lilla roboten sköter det perfekt. Tömmer gör vi själva och det är verkligen inget stort problem för mig. Tömmer den varannan var tredje dag förutsatt att den går varje dag. Dammsuger själv med vanlig dammsugare och torkar golven 1 gång per vecka och det räcker fint för att det skall kännas rent hela tiden. Tycker inte den missar mycket alls faktiskt, var väldigt kritisk i början men har fått ge mig och nu kan jag inte tänka mig att vara utan den.

Den är programmerad att dammsuga hela lägenheten 1 timma innan jag kommer hem från jobbet och det är otroligt skönt att komma hem till ett rent golv🥰
 
Så här knappt en månad senare, är du nöjd med köpet?
Vår Neato gav upp efter nästan sex års trogen tjänst i hund-hushåll. Vi debatterar om vi ska lägga 2500 extra för tömningsstation, men där har vi nog lite olika förutsättningar pga hundhushåll (han säger ja pga måste tömma dammsugaren på Terror-päls dagligen, jag säger att det inte är så illa att tömma varje dag pga snål jävel)
Har det redan gått så lång tid? Jag har haft leveransproblem och hoppas att den dyker upp i veckan 😂 återkommer!
 
Vi har en självtömmande Roborock S7 och den har tyvärr en del problem med att hantera hundhår. Håren filtas ihop till en boll inne i dammsugaren som sen fastnar halvvägs när dammsugaren tömmer. När hunden fäller mycket måste vi sopa först innan vi kan dammsuga :meh:
Tack för utmärkt argument mot att spendera 2500 kr :D
Terrorns päls är rätt annorlunda än Skrällets var, så numera måste vi tömma varje gång den gått. Men jag hoppas att det bara är att få in vanan (igen)!
 
Så här knappt en månad senare, är du nöjd med köpet?
Vår Neato gav upp efter nästan sex års trogen tjänst i hund-hushåll. Vi debatterar om vi ska lägga 2500 extra för tömningsstation, men där har vi nog lite olika förutsättningar pga hundhushåll (han säger ja pga måste tömma dammsugaren på Terror-päls dagligen, jag säger att det inte är så illa att tömma varje dag pga snål jävel)
Kommer in med förslag på ett annat märke, jag har en dreame d10 plus, kostar ca 4500. Den har tömningsstation, går såklart också att tömma manuellt. Jag tömmer oftast själv för att slippa lägga pengar på påsar, men det är skönt att den kan göra det om jag skulle glömma. Den är också en jäkel på trösklar och har mopptillsats (som jag iofs bara använt en gång 😅). Är helnöjd!
 
Kommer in med förslag på ett annat märke, jag har en dreame d10 plus, kostar ca 4500. Den har tömningsstation, går såklart också att tömma manuellt. Jag tömmer oftast själv för att slippa lägga pengar på påsar, men det är skönt att den kan göra det om jag skulle glömma. Den är också en jäkel på trösklar och har mopptillsats (som jag iofs bara använt en gång 😅). Är helnöjd!
Åh den var Haag och klämde lite på igår och blev sugen 🤩
 
Vår Roborock S5 Vmax har börjar kinka lite med suget och filtret efter drygt 4 års tjänstgöring (620 h städtimmar och 33 000 städade kvadratmeter). Det blir mycket hundhår kvar på golvet tyvärr.

Det får nog bli en ny robot till bottenvåningen framöver så får denna bli pensionär på den mer lättstädade övervången om vi får den att funka hyffsat.

Velar hej vilt mellan Dreame L10 Ultra/L20Ultra och Roborock Q revo/S7Vmax ultra/S8Vmax ultra. Alla dessa har en basstation men tömning av damm/hår och rengöring av moppar.

Någon som har erfarenhet av någon av dessa?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 057
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: anna_panna
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
2 325
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp