Robotdammsugare, vilken ska jag köpa?

Den Ă€r min bĂ€sta kompis 😍 den hade bra resultat i alla tester jag lĂ€ste och jag tycker helt klart den lever upp till förvĂ€ntningarna. Den Ă€r ocksĂ„ grym pĂ„ att hantera trösklar.
Köööp! :D
DÄ kanske den klarar att gÄ in i badrummet och inte bara rymma dÀrifrÄn som vÄr gamla trötta Roomba gör.
Kanske den fÄr pension snart.
Ser nu att den tyvÀrr tillverkas i Kina, sÄ den kommer dÀrför inte att bo hos oss.
 
VÄr Roborock S5 Vmax har börjar kinka lite med suget och filtret efter drygt 4 Ärs tjÀnstgöring (620 h stÀdtimmar och 33 000 stÀdade kvadratmeter). Det blir mycket hundhÄr kvar pÄ golvet tyvÀrr.

Det fÄr nog bli en ny robot till bottenvÄningen framöver sÄ fÄr denna bli pensionÀr pÄ den mer lÀttstÀdade övervÄngen om vi fÄr den att funka hyffsat.

Velar hej vilt mellan Dreame L10 Ultra/L20Ultra och Roborock Q revo/S7Vmax ultra/S8Vmax ultra. Alla dessa har en basstation men tömning av damm/hÄr och rengöring av moppar.

NÄgon som har erfarenhet av nÄgon av dessa?
Hur menar du att filtret kinkar? Filtret ska ju bytas efter x timmars anvÀndningen. Har ocksÄ roborock s5 max men den Àr bara 1,5 Är gammal.
 
Screenshot_2023-10-20-15-53-09-31_5f814e62de3e09f1b6742076ccf191d7.jpg

Nu kör den första varvet hemma, den klarade inte av tröskeln till hallen, sĂ„ dĂ€r fĂ„r vi stĂ€da manuellt tĂ€nker jag 😊
 
DÄ kanske den klarar att gÄ in i badrummet och inte bara rymma dÀrifrÄn som vÄr gamla trötta Roomba gör.
Kanske den fÄr pension snart.
Ser nu att den tyvÀrr tillverkas i Kina, sÄ den kommer dÀrför inte att bo hos oss.
Vi hade som krav att dammsugaren inte fick vara tillverkad i Kina vilket begrÀnsade utbudet vÀldigt mycket. Tillslut körde vi en budgetvariant frÄn England, en VacBot som gör ett ok jobb. Planen Àr att uppgradera om nÄgra Är och hoppas att det finns fler icke-kinesiska att vÀlja pÄ dÄ.
 
Hur menar du att filtret kinkar? Filtret ska ju bytas efter x timmars anvÀndningen. Har ocksÄ roborock s5 max men den Àr bara 1,5 Är gammal.

Den sÀger ofta att filtret behöver stÀdas Àven om filtret Àr helt nytt och behÄllaren tömd. SÄ har den börjar sÀga de senaste veckorna. Troligen pga. damm i motorn.

Tog bort det damm vid motorn som jag kom Ät igÄr och nu Àr den aningen bÀttre men inte som vanligt. Vi ska prova med lite tryckluft ocksÄ.
 
Den sÀger ofta att filtret behöver stÀdas Àven om filtret Àr helt nytt och behÄllaren tömd. SÄ har den börjar sÀga de senaste veckorna. Troligen pga. damm i motorn.

Tog bort det damm vid motorn som jag kom Ät igÄr och nu Àr den aningen bÀttre men inte som vanligt. Vi ska prova med lite tryckluft ocksÄ.
Vad trist!
 
Vi hade som krav att dammsugaren inte fick vara tillverkad i Kina vilket begrÀnsade utbudet vÀldigt mycket. Tillslut körde vi en budgetvariant frÄn England, en VacBot som gör ett ok jobb. Planen Àr att uppgradera om nÄgra Är och hoppas att det finns fler icke-kinesiska att vÀlja pÄ dÄ.
Tack.
 

Liknande trÄdar

Avel Nu vet jag att det finns trÄdar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var frÄn typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 051
Övr. Hund Vi kommer att fĂ„ hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det mĂ€rks att valpprylar Ă€r en industri och det Ă€r...
2
Svar
35
· Visningar
3 676
Senast: anna_panna
·
HÀstmÀnniskan Jag planerar att köpa hÀst förhoppningsvis under nÀsta Är dÄ jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i ansprÄk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
2 325
Hemmet Jag tÀnkte höra lite hÀr hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bÀst. Kanske nÄgon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 284

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp