Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Kvar i leken:

2 Habina
3 Schantana/ fio
4 Snurrfian
6 quarter4ever
9 Malinois/ cirkus
10 bumpo
12 Sookie
14 bollen__/ BSF2

röstfiffflare
bybor
ulv(ar)
Robyn
troligen står det 5-3 och utan ängel så kommer ju käket att lyckas....:(
så imorgon kommer det stå 4-3.... och jag är inte alls säker på att jag kommer vara med då :mad:
så vill redan nu uppmana de som är goda att samla rösterna så inte onda lynchar goda och käkar goda på löpande band ...:cautious:

Jag hade ju en aning om det imorse men ville inte vara för tydligt med det. Tydligen för tydlig för att inte ulvarna skulle snappa det :mad: lilltess ville ju hålla dig som inte så suspekt men snurrfian möjligen.
Jag hade inte en tanke åt det hållet för att vara helt ärlig... :( Jag tyckte inte att du försvarade henne så mycket heller... :cautious:

sedan kan jag inte låta bli at fundera över om inte hemlig varit tjuvad också ? Iom hämndlystnaden på den hon trodde var tjuven - dvs Habina?

Du tänker alltså att hemlig trodde att jag var tjuv och därför röstade på mig? Som hämnd för att hon blivit tjuvad?

Det känns som en rätt konstig anledning till att rösta på någon tre gånger... Jag kan ju inte annat än tjata vidare om att jag inte är tjuv, men även om jag skulle vara det, så är det ju dumt rent lekmässigt att försöka få ut tjuven istället för ulven. Själv är jag inte alls övertygad om att hemlig blivit tjuvad, men så vet jag ju vilken roll jag har och då stämmer inte din tanke. :)

Jag hade inte en tanke åt det hållet för att vara helt ärlig... :( Jag tyckte inte att du försvarade henne så mycket heller... :cautious:

Alltså jag var ganska övertygad om att hemlig var ulv och fastnat i en enkel tanke kring mig. Normalt brukar jag inte bry mig, men tredje gången hon röstar på mig så tröttnade jag. Hade inte en tanke om att hon var ängel och jag tycker också det är lite knepigt att Q plötsligt visste om det. Men varför inte försöka övertyga oss andra så hon inte blev lynchad? :confused:

Alltså jag var ganska övertygad om att hemlig var ulv och fastnat i en enkel tanke kring mig. Normalt brukar jag inte bry mig, men tredje gången hon röstar på mig så tröttnade jag. Hade inte en tanke om att hon var ängel och jag tycker också det är lite knepigt att Q plötsligt visste om det. Men varför inte försöka övertyga oss andra så hon inte blev lynchad? :confused:
därför att jag inte var säker på det förstås!! och jag VAR på väg att ändra men hann inte,,, BSF la sin röst så sen att jag inte hann skick den rösten!

Nä det hann jag inte direkt och jag var heller inte säker på att hon var ängel , hade bara en kort fundering om det imorse och kunde lika gärna varit röstfifflare och ville ju inte trumpeta ut att hon kunde synts i infon, och det enbart för att Lilltess verkade tycka att hemlig inte var skum : Funderar ni på om jag är ond så skulle jag ju inte skrivit det alls i tråden utan bara eldat på mot henne...

Quarter4ever. Tycker jag ångar på i vanlig Q-anda, vilket egentligen inte säger någonting. Hon har vettiga tankar och för verkligen leken framåt, så även OM hon är ond, så vill jag ha kvar henne. :laugh:
HM undrar jag om du med denna kommentaren tycker att jag gräver bra åt onda just nu , så slipper ni ? Jag hajade till lite för den förut men hann inte analysera och tänka på det ordentligt
Sista gången jag är och handlar så jag bara har typ 20 min före DL att komma in med tankar:crazy:

HM undrar jag om du med denna kommentaren tycker att jag gräver bra åt onda just nu , så slipper ni ? Jag hajade till lite för den förut men hann inte analysera och tänka på det ordentligt
Sista gången jag är och handlar så jag bara har typ 20 min före DL att komma in med tankar:crazy:

Eh? Såg du inte ---> :laugh: Det var ett skämt. Hade jag misstänkt att du är ond så skulle jag försökt få ut dig direkt. Du kan förstås ändå vara ond, men hittills har jag inte hittat något som fått mig att reagera (mer än det sista nu om hemlig).

Eh? Såg du inte ---> :laugh: Det var ett skämt. Hade jag misstänkt att du är ond så skulle jag försökt få ut dig direkt. Du kan förstås ändå vara ond, men hittills har jag inte hittat något som fått mig att reagera (mer än det sista nu om hemlig).

Jo då jag såg :p Men kändes som du hade roligt på min bekostnad :cool:

Jag är lite stingslig och förbannad på mig själv just nu helt enkelt, sorry

Du var först ut med att kommentera att det vore bra om inte alla röstar på Ferrari - då får vi det svårare att hitta onda.
Jag tyckte det var en bra idé. Och då Habina var en jag reagerat på och Lilltess var en jag höll som god så tyckte jag att det var ett bra alternativ till Ferrari. Lilltess var noga med att säga att hon skulle byta över ifall det kom för många röster på Habina - fine, nu i efterhand kan vi ju anta att det defenitivt berodde på att hon hade info om Ferrari.

fast jag sa inte att det skulle vara bra att rösta på någon annan än ferrari?? Utan att det skulle funderas och komma vidare i tankarna så inte en dag skulle gå förlorad?

Jag tänkte att istället för att det ska bli en "tråkig" röstning då alla röstar på ferrari, vilket känns rätt givet att det blir- så kunde man iaf fortsätta att fundera över resten av deltagarna. Annars blir det lätt så att det liksom tar en paus i tänkandet och teoriandet och så hinner ulvarna käka någon som kan få fram mera och sedan typ finns det ett gäng bybor mot ulvarna och så kan vad som helst händaO_o
Och det är därför jag gärna vill se mer tankar från många. För det är ett gäng som inte riktigt visat så mycket av sig själva ...

det enda lilla jag hittade om något alls kom innan uppdateringen idag, Hon verkar inte vilja hålla hemlig som så skum? men det kan lika gärna vara utifrån "vanligt" resonerande och inte från info. hade det varit av info borde hon ha förmedlat det ganska tidigt under gårdagen? Hm känns som det inte alls var omöjligt att hon var bestulen faktiskt
Här resonerade jag om hemlig efter att ha gått igenom lilltess inlägg efter hon käkats.

Och jag ifrågasatte faktiskt BSF varför hon helt plötsligt följde habinas röst på hemlig , när hon tidigare varit rätt övertygad om att habina tom kunde vara ulv ... Tyvärr hann jag inte det förrän efter dl då bsf röstade så sent. vilket jag anar var med beräkning !

Saaaa ju att jag var snäll. Men ingen trodde mig :mad:

App, app app!

Jag trodde du var snäll. Jag hoppas att du och andra såg min teori om dig i mitt röstinlägg. Jag trodde INTE att en ulv skulle lägga första rösten på bsf1, eftersom jag trodde och tror fortfarande att ulvarna försökte käka henne natt1.

Ja, jag inväntade DL.
Innan Snurris röst 5 minuter före DL hade ingen mer än 1 röst. Och jag ville rädda mig själv (vilket jag ångrar lite nu...) Iom att röstfifflaren lever och jag inte har någon aning om vem det är så väljer jag ju självklart det "bästa" alternativet.
Och som jag skrev, jag kunde se alla som var uppe till lynch som onda i ett eller annat scenarie.

Osedvanligt klantigt att låta ängeln bli utröstad. en klassisk spridning av röster och enkelt för onda sidan att se till att en god försvann - dessutom ängeln vilket borde göra att det är fest i lyan nu.

Skitsynd att jag inte hade möjlighet att röständra för jag hade gladeligen kunnat ändra till bumpo eller Schantana/fio som väl hade minst en röst.

Ingen av de som röstade på hemlig stärkte sina aktier i min bok.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka