Roeckl handskar

_Peplis_

Trådstartare
dom "tunna" helt vanliga modellen m en metallplupp eller va man ska säga på kardborren. Equipage har en "kopia" på den fast m något grejs för knogarna..

Min fråga är iaf om dom är slitstarka? Alla andra ridhanskar jag haft går ju sönder efter 2-3 månader om inte mindre om man använder dom varje dag.

Vilka ridhanskar rekommenderar ni annars? (vart kan mna köpa o pris?)
 
Har flera par Roeckl, men ett par har jag haft i typ 1,5 år nu och rider i dom nästan varje dag, det yttersta lagret (färgen typ) är bortsliten på insidan av fingarna, vid tyglarna lixom. Men det är inte på väg att bli hål. Så jag vill nog säga att de är ganska slitstarka! Är mkt nöjd med mina iaf... :)
 
Mina höll inte längre än 2½ månad tyvärr. Men har införskaffat mig ett par nya likadana eftersom alla mina vänners handskar har hållt. Så jag hoppas på det bästa. :)
 
Mina har hållt med än ett år nu. På vissa ställen är de lite slitna (dvs en ljusare färg) men det är inga hål på dom.
Har kompisar som haft sina längre och de håller fortfarande bra!
 
Jag är jättenöjd med mina! Skönare handskar får man nog leta efter! :love:
Mitt första par har jag haft i snart 4 år, och trots daglig användning så håller de än! Som sagt färgen slits lite grand, men hansken håller.
 
jag har haft flera stycken alla har hållt jättebra! älskar dom handskarna jättesköna verkligen!
 
Roeckl håller klart bättre än Equipage. Haft båda och tycker att Roeckl är klart bättre och har hållt längre!
 
Regner med at det er Roeckl Light & Grip du tenker på. Jeg er enig.. De er utrolig gode. At jeg ikke oppdaget disse hanskene før.. De finnes igrunn i utrolig mange fine farger.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 017
Utrustning Är ett stort fan av horsewares täcken. Gillar passformen, tycker att dom är typ dom enda jag provat som håller vätan ute och...
2
Svar
37
· Visningar
3 796
Senast: zarmino
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 609
L
Ekonomi & Juridik Har hamnat i en situation som är helt främmande för mig så därför vänder jag mig hit för tips och råd... Jag driver ett mindre...
Svar
10
· Visningar
2 685
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp