Röja och rensa ( lite på skoj, men med allvar bakom)

Saker ska vara älskade och använda.

Det som bara älskas men inte används ska ges bort till nån som både älskar och använder.
Det som bara används men inte älskas ska ges bort till nån som både älskar och använder.

Det som inte är vare sig älskat eller använt - bort bort bort fortast möjligt!
 
Vi ska inom en snar framtid flytta. Som jag ser fram emot att få rensa rejält och kasta saker :love: Det enda gråa molnet här är min sambo, som är en "men det där kan va bra att ha männinska". För att nämna en sak så har jag försökt få honom att kasta resterna av elmotorsågen som gick ordentligt sönder i somras. Kompisen som är mek på Husqvarna har oxå dömt ut sågen. Jag blir fullkomligt skogstokig på hans samlande. Han kan inte ens kasta sina gamla illaluktande, totalt utslitna skor.
Dumpa :rage:



:D
 
Vi pratade om det här i stallet idag. Hela ladan är full med bråte! Det är saker precis överallt, trasiga grejer och gammalt skit.
Det värsta är att det inte är vi som använder gården som äger grejerna.. Det är gamla släktingar, folk som inte är där och gud vet vem som ställt dit en massa saker! Folk verkar se det som någon allmän rättighet att ställa allt de inte vill ha hemma ute hos djuren.. Vi har tänkt rensa (körde bort en hästtransport med grejer i vintras) men så kommer någon och gnäller att vi ska slänga just den prylen. Trots att ingen rört det på femton år.
Gårdsägaren är likadan, det ska sparas och samlas (och gnällas på att det är så ont om plats och saker överallt :meh:). Han bor inte ens där, har inte tänkt att bo där heller vad jag vet.

Rah! Blir vansinnig! Vi ska köra ett röj till våren (kanske redan på fredag) och slänga en massa grejer, två hästtransporter är planen den här gången. Utan att säga något till de andra, nu ska skiten ut!
 
Jag är en hamstrare. Punkt. Jag kan inte slänga grejer. Men jag kämpar tappert. Häromdagen skänkte jag en massa barnkläder till röda korset. Känns bra! I vår ska vi flytta. Jag ska rensa rensa rensa......
 
Vi pratade om det här i stallet idag. Hela ladan är full med bråte! Det är saker precis överallt, trasiga grejer och gammalt skit.
Det värsta är att det inte är vi som använder gården som äger grejerna.. Det är gamla släktingar, folk som inte är där och gud vet vem som ställt dit en massa saker! Folk verkar se det som någon allmän rättighet att ställa allt de inte vill ha hemma ute hos djuren.. Vi har tänkt rensa (körde bort en hästtransport med grejer i vintras) men så kommer någon och gnäller att vi ska slänga just den prylen. Trots att ingen rört det på femton år.
Gårdsägaren är likadan, det ska sparas och samlas (och gnällas på att det är så ont om plats och saker överallt :meh:). Han bor inte ens där, har inte tänkt att bo där heller vad jag vet.

Rah! Blir vansinnig! Vi ska köra ett röj till våren (kanske redan på fredag) och slänga en massa grejer, två hästtransporter är planen den här gången. Utan att säga något till de andra, nu ska skiten ut!
ursäkta men jag fattar inte?

Hyr ni gården, hyr ni uthusen också? Finns det alltså saker där som tillhör ägarens släkt och ni har tänkt att slänga det?

Man får väl inte slänga andra människors egendom hur som helst - oavsett hur sunkiga de än är?
 
ursäkta men jag fattar inte?

Hyr ni gården, hyr ni uthusen också? Finns det alltså saker där som tillhör ägarens släkt och ni har tänkt att slänga det?

Man får väl inte slänga andra människors egendom hur som helst - oavsett hur sunkiga de än är?

Nej, nej jag vet, det är komplicerat :p
Jag bor där inte, är bara kompis till dem som bor där. Hans morfar ägde gården fram tills något år sen, då köpte min kompis pappa den. Morfadern bor kvar. Mina kompisar har bott där i tre år nu, har hästar och får. Släkten (morfaderns sida av släkten) har alltid använt gården som någon slags förråd och lämnat allt från skrotbilar till pappersåtervinning där. Hela släkten är utköpt ur gården, och har för övrigt inte varit där annat än på kaffe på säkert tio år. En ingift släkting, som är väldigt sjuk, vill inte att det ska ändras något på gården. Så trots att det inte är hennes gård eller ens hennes grejer har vi alltid tassat runt för hennes pipa och sparat allt. Jag menar verkligen allt. Trasiga verktyg, murkna trägrejer, allt! Men nu får det vara slut!
Gården ska användas som gård, inte skrotupplag.
 
Nej, nej jag vet, det är komplicerat :p
Jag bor där inte, är bara kompis till dem som bor där. Hans morfar ägde gården fram tills något år sen, då köpte min kompis pappa den. Morfadern bor kvar. Mina kompisar har bott där i tre år nu, har hästar och får. Släkten (morfaderns sida av släkten) har alltid använt gården som någon slags förråd och lämnat allt från skrotbilar till pappersåtervinning där. Hela släkten är utköpt ur gården, och har för övrigt inte varit där annat än på kaffe på säkert tio år. En ingift släkting, som är väldigt sjuk, vill inte att det ska ändras något på gården. Så trots att det inte är hennes gård eller ens hennes grejer har vi alltid tassat runt för hennes pipa och sparat allt. Jag menar verkligen allt. Trasiga verktyg, murkna trägrejer, allt! Men nu får det vara slut!
Gården ska användas som gård, inte skrotupplag.
När vi köpte hus hörde genast ex:ets polare av sig och vill ställa hit en massa grejer och mina kompisar tyckte när de rensade ut hemma att vi tar det till Mia, vill hon inte ha det så kan hon ju slänga sakerna. Varför skulle vi/jag vara skrotupplag åt alla andra? :confused: Nu säger jag nej direkt de frågar så får de åka till tippen själva. :idea: Sen var det ju bara det där lilla med att rensa ut sina egna prylar, men jag ska faktiskt gå igenom skåp, bokhyllor och garderober själv nu och sortera ut vad som ska slängas och vad som ska skänkas bort. :)

Jäklar vilken skillnad det blev bara utav att hiva ut ex prylar förra året! :laugh:
 
Varför skulle vi/jag vara skrotupplag åt alla andra?

Exakt! En del verkar tycka de har någon slags rättighet att vara samlare åt andra när de inte längre vill ha grejerna hemma hos sig själva..
Mutter.. Usch vad irriterad jag är nu. Behöver nog få slänga lite saker :p
 
När vi köpte hus hörde genast ex:ets polare av sig och vill ställa hit en massa grejer och mina kompisar tyckte när de rensade ut hemma att vi tar det till Mia, vill hon inte ha det så kan hon ju slänga sakerna. Varför skulle vi/jag vara skrotupplag åt alla andra? :confused: Nu säger jag nej direkt de frågar så får de åka till tippen själva. :idea: Sen var det ju bara det där lilla med att rensa ut sina egna prylar, men jag ska faktiskt gå igenom skåp, bokhyllor och garderober själv nu och sortera ut vad som ska slängas och vad som ska skänkas bort. :)

Jäklar vilken skillnad det blev bara utav att hiva ut ex prylar förra året! :laugh:

Min ena kusin har gjort tappra försök att få ställa grejor här... det fungerar inte! :sneaky: Han vet att om det skulle hamna något här när jag inte är hemma kommer det en faktura på hyra direkt! :devil:

Kan också tillägga att hyran är DYYYYR! :devil: :devil:
 
1-0 till mig, jag har nu slängt 3 par skor och en lampa. 2 gamla jympadojjor ( de andra är ju bra att ha ;-) ), ena paret vinterkängor ( måste ju ha ett par i reserv), och en lampa som jag haft i 4-5 år utan att sätta upp :-D Känner mig stolt

Heja heja...

Jag kan också känna lite lätthet när man har rensat ut..
som att det blir lättare att andas..
 
en tråd för mig! vi har ett förråd på typ 12kvm som är KAOS! 90% av sakerna som är där har vi inte rört på snart tre år. Maken tar sig inte in där, så det är jag som måste röja förrådet. Men det är ju såååååå tråkigt. Och tänk om vi slänger något och så behöver vi det sen. :nailbiting:
 
en tråd för mig! vi har ett förråd på typ 12kvm som är KAOS! 90% av sakerna som är där har vi inte rört på snart tre år. Maken tar sig inte in där, så det är jag som måste röja förrådet. Men det är ju såååååå tråkigt. Och tänk om vi slänger något och så behöver vi det sen. :nailbiting:
Då finns det nya saker att köpa! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 626
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 468
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp