röka på hästryggen

Sv: röka på hästryggen

Jag röker när jag rider ut på min ponny och när jag kör min andra ponny...:angel: Men är extremt noga med att hoppa av och släcka ciggen..
 
Sv: röka på hästryggen

Har hänt att jag har gjort det nån gång, men långt ifrån varje gång jag rider ut...
 
Sv: röka på hästryggen

rassa skrev:
hur många av er röker vid uteritter?

Vid händelse av icke-planerade skutt...är det inte schysstare att sätta en snusprilla i vrångstrupen än en cigg-halva?
Sen akn det ju vara lite öde att råka elda upp sin skogsplätt som man brukar rida på...eller vänta nu...kom just på att det finns en massa rara växter som bara KAN gro, just i eldhärjade områden...det lilla fröet bara ligger där i en tusen år eller nåt, sen är det nån hygglig typ som har bussigheten att erbjuda lite evolution, och vips...kom en fantastisk liten ny ört upp ur askan, och nationens alla biologer kastar sig ur stugorna för att beskåda underverket!
 
Sv: röka på hästryggen

Nä istallet kan det ju vara ganska hyfsat dumt att röka.. Men på hästryggen eller i en kärra tycker jag inte att det har nån betydelse.
 
Sv: röka på hästryggen

Jag brukar snusa när jag rider (men jag är ju inte rökare öht), det skulle verkligen behöva vara en rejäl kullerbytta eller nåt för att man skulle till att lyckas svälja snusen.:rofl:
 
Sv: röka på hästryggen

rassa skrev:
hur många av er röker vid uteritter?

Jadå det gör jag. Och när jag är ute och cyklar. Eller är ute och går med hunden. Eller lämnar barnen på dagis.

Men naturligvis röker jag inte om jag sitter på en stissig häst som kräver båda händerna och skärpt kontroll. För det går ju inte.
 
Sv: röka på hästryggen

har en bekant som för många år sen rökte när hon satt på sin gamla ridhäst, men även den kunde visst bli rädd..... reste sig oväntat, varpå hästen fick ciggen i mankammen.!
nu gick det ganska bra, men hon funderade på många TÄNK OM efter det ! (det luktade lite bränt i manen)
 
Sv: röka på hästryggen

Men guud så ammatörlikt att sitta o röka på hästryggen.Som om man inte hade bättre för sig. Rätt idiotiskt om något skulle hända me, och sen skulle man få en passiv rökare till häst.^^
 
Sv: röka på hästryggen

Jag gör det inte,
men mamma å hennes kompis gör det på sina isläningar.
 
Sv: röka på hästryggen

nu har jag slutat att roka,men nar jag rokte, rokte jag pa hastryggen pa langritter, inte ett pa ett vanligt ridpass
 
Sv: röka på hästryggen

Ja det så menar jag med, inte när man tex rider "seriösare" på en bana. Då är man ju rätt upptagen.

Allmäna svar: Och jag känner mig tämligen säker på att jag klarar av att röka även om nåt skulle hända, snabba hopp och kast osv. Kan ju lika gärna vingla till när jag är ute och cyklar, fånga in ett barn som går ut i gatan osv osv. Att röka gör mig ju inte handlingsförlamad.
 
Sv: röka på hästryggen

ALDRIG NÅGONSIN, SKULLE ALDRIG FALLA MIG IN :mad: !!!
 
Sv: röka på hästryggen

jag röker både då ja rider å kör
tycker inte de ser hemskare ut då än vid andra tillfällen
lika illa när man än röker :smirk:
 
Sv: röka på hästryggen

Ursh, hatar när folk sitter på hästryggen och röker. När jag red på ridskola förut och vi var på uteritt så börjare ledaren röka och dessutom samtidigt prata i telefon. Himla bra förebild för oss elever....:( :mad:
 
Sv: röka på hästryggen

Tiagirl skrev:
Allmäna svar: Och jag känner mig tämligen säker på att jag klarar av att röka även om nåt skulle hända, snabba hopp och kast osv. Kan ju lika gärna vingla till när jag är ute och cyklar, fånga in ett barn som går ut i gatan osv osv. Att röka gör mig ju inte handlingsförlamad.

Visst kan du vingla på cykeln MEN DÅ FINNS INGEN RISK ATT DU TAPPAR CIGGEN PÅ HÄSTEN:confused:
Vet en som tappade ciggaretten emellan vojlock och pållen ,slutade visserligen bra den gången ..Han sopa ner ciggaretten men kunde bränt hästen innan ryttarn han reagera .

Visst ja du är inte handlingsförlamad ?? Så detta kan ju inte hända dig !
 
Sv: röka på hästryggen

Det ser illa ut att sitta på hästen och röka... Men, det är upp till var och en - det är varken bra för människan eller hästen.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 320
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är inte lätt, att sitta i lugn och ro och få något vettigt gjort på Arcus. Då många av deltagarna helst sitter och snackar med...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Om du är socialkonservativ? Kan en företrädare till KD röka på? Kan en SD gå på swingesclub Om du är emot kaptialet? Kan en...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: Dentaku
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 471
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp