röka på hästryggen

Sv: röka på hästryggen

håller med om att det ser väldigt illa ut!!
o jag gör det ibland, aldrig när jag rider halvblodet då han ofta hittar på lustigheter.. jag är väldigt noga med att hålla ciggen långt ut från hästen så jag snabbt kan släppa den utan att den hamnar på hästen.
sen finns det självklart en risk ändå..

men nu när vi ändå pratar rökare och hästar...
har funderat över vad som är värst för hästen..
*att sitta på och röka
*eller att gå brevid och röka?
(nu finns inte chansen att jag tappar ciggen på hästen, utan mest bara vart röken tar vägen)

känns som att hästen får röken direkt in i sig om jag går brevid
och som om att den försvinner mer bort om jag sitter på

vad tror ni???
 
Sv: röka på hästryggen

KL.

Att inandas rök 4-5 gånger är absolut inget farligt då lungorna rensas och sotet försvinner.
Jag ser inget problem i att röka från hästryggen, även om jag inte röker över huvudtaget.
 
Sv: röka på hästryggen

Usch, jag erkänner att jag röker när jag rider.
Jag har en speciell "rökslinga" i skogen och bara där får jag röka.
Stallet ligger ganska centralt så jag vill inte gärna att folk ser mig röka på häst ryggen. Skit i det då tänker väl dom flesta och jag åxå ibland men som inbiten rökare gör man det i alla fall.
Min häst börjar nästan alltid att skaka på huvudet när jag börjar gräva efter ciggen i fickan... Han gillar det inte och för hans skull ska jag försöka att lägga av med dumheterna. Mors!
 
Sv: röka på hästryggen

Jag röker ju inte, så jag skulle aldrig röka på en uteritt heller… =) Jag tycker att det ser fruktansvärt illa ut när folk röker på hästryggen det känns dessutom som om rökningen förpestar min naturupplevelse. Rökning på stallplanen, eller bredvid uteridbanan har jag ingen emot.
 
Sv: röka på hästryggen

Jag tycker det ser illa, slappt och tråkigt ut att röka när du rider...
 
Sv: röka på hästryggen

jag har rökt någon gång på hästen, men det var länge sen nu ..
gör det inte längre, tycker nu i efterhand att det ser väldigt dumt ut ...
men jag röker utanför stall , brevid hage, ridbana osv ...
 
Sv: röka på hästryggen

tror absolut det är bättre att sitta på än att gå brevid med tanke på att hästen inte får röken på sig.
 
Sv: röka på hästryggen

Tycker inte att cigaretter hör hemma i hästvärlden. Sett flera som röker med hästarna bredvid och tycker inte det passar sig. Men det är vad jag tycker.
 
Sv: röka på hästryggen

För min del händer det att jag röker när jag är färdig med min ridning och ska skritta av, jag slappnar av, och då slappnar även min häst av bättre.

I det läget är jag rätt säker på att min häst inte blir skadad utav det eftersom han går med huvudet nere i backen mer eller mindre och jag sitter på hans rygg, och eftersom att röken man blåser ut är varm, stiger den uppåt, långt från hans näsborrar.
 
Sv: röka på hästryggen

Jag har rökt ett par gånger under framskrittning-avskrittning ute. Och man håller väl ändå i ciggaretten?
Tycker att det är bättre när jag sitter på hästen än går bredvid den. Men jag försöker hålla mig.

Och att det ser så illa ut- vad ska jag göra åt det? Icke rökare tycker ALLTID att det ser illa ut när man röker.
 
Sv: röka på hästryggen

jag måste bara kommentera detta med passiv rökare till häst.

om lagen eller något annat som skulle säga att man gör hästen till en passiv rökare så skulle nog ingen göra det tror jag iallafall för ingen vill väl göra sin häst till en varnvårdad häst ( passiv rökare)
det är ju nu så att hästen andas inte in röken när man rider den och visst så röker man och visst kan man råka bränna hästen men lia så så kan du ju skada hästen om man kanske pratar i telefon eller gör ett träningspass eller tävlar inom alla grenar.
jag själv har rökt på min häst i ca 10 år när jag rider ut och jaghar aldrig varit med om att bränna eller göra den till den passiv rökare.
jag älskar min häst och sen då när jag fick en utskällning av en tjej som tyckte lika så och hon sa att jag skadade hästen så blev jag livrädd och jag tog snabbt dit en veterinär så att jag skulle få veta vad som hade hänt med henne men vet sa det att inget var fel och även en passiv rökare finns det även överallt men som sagt du är ju själv en passiv rökare och du har väl inte tagit skada av det eller???
 

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 320
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är inte lätt, att sitta i lugn och ro och få något vettigt gjort på Arcus. Då många av deltagarna helst sitter och snackar med...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Om du är socialkonservativ? Kan en företrädare till KD röka på? Kan en SD gå på swingesclub Om du är emot kaptialet? Kan en...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: Dentaku
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 470
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp