Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag kan inte bestämma mig :crazy: Någon som vill hjälpa?
Mitt stackars hår byter färg så ofta som möjligt... Och nu är det dags igen. Jag vill inte bleka det mer (efter att ha haft bland annat blont, rosa, orange m.fl.) eftersom det inte mår skitbra längre. Slänger jag i mer blekning kommer håret byta bort mig mot avloppet.
Så alla roliga färger går bort :p Kvar finns rött, mörkbrunt, eller svart. Jag har typ ljusbrunt hår nu.
För enkelhetens skull sammanställde jag en liten lista över för- och nackdelar, lägg till om ni vill eller om ni kan krossa nåt minus så får ni gärna göra det! Och hjälp mig välja, snälla :bow:

Rött
+ Skitsnyggt
+ Lätt att hålla snyggt med färginpackningar osv
+ Lite rolig färg
+ Älskar rött hår
- Man måste ha färginpackning
- Svårt att få rätt röd färg

Mörkbrunt
+ Extremt lätt att underhålla
+ Lätt att få ganska rätt färg
+ Tillräckligt nära min naturliga hårfärg så ev. utväxt inte syns så tydligt
- Ganska tråkig färg
- Inte så stor skillnad mot det jag har nu

Svart
+ Snyggt
+ Lätt att få rätt färg
+ Toktrivs i svart hår
- Blir dassigt och tråkigt väldigt fort
- Ser lätt blek ut i svart hår
- Rött i ansiktet blir mer framträdande med svart hår

Någon pliiis. Ge mig tips!
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Rött! :love:
Jag färgar mitt hår knallrött utan att bleka innan och jag har mörkbrunt hår som original färg! :)
Använder schampo/balsam för färgat hår och slänger i en inpackning då och då bara..
Nu sist blev det även blått i "topparna".. :)

Svart är också snyggt, men välj en färg som är mörkmörkbrun
(men som ser svart ut) så blir inte färgen så "platt" och inte lika dassig! :)

Så ser det ut just nu!


Så brukar det se ut..
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Toksnyggt med det blå! :love:
Jag brukar ha en lite mörkare röd, vad använder du för färg? Och det blå, blekte du det innan?
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Eftersom du har dålig hårkvalité just nu så skulle jag köra på mörkbrunt och låtit håret vila ett tag. Det är som du säger lätt att underhålla och du kan enkelt färga utväxt utan att fresta på hela håret.

Svart tycker jag inte du ska ha om du har röd underton i huden. Det passar helt enkelt inte. Samma med det röda. Det blir rött på rött. Om du inte väljer kalla färger, då borde det passa bättre.
Blek hy mot svart hår kan vara snyggt om nyanserna passar ihop.

Men du ska givetvis välja det som du känner dig mest bekväm med :)

Jag önskar jag vågade slänga i en rosa slinga i mitt underhår så den inte tar över hela håret men ändå syns, om någon fattar. Men det är jag för feg för. Kan man ens ha rosa hår som 27-åring utan att det ser ut som en ålderskris..?
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Rent logiskt så är nog brunt det bästa alternativet. Men det är så trååååkigt :crazy:

Jag har inte röd underton utan är jobbigt "neutral" med varken varm eller kall hudton, men jag har en del rött ändå i ansiktet så att säga. Rött passar jag i, som du säger en mer kall röd. Med svart ser jag inte Snövit-blek ut utan vampyr-bke, och det är inte riktigt lika snyggt :p Men svart hår är också så snyggt!

Du kan absolut ha en rosa slinga i underhåret! Klart man kan ha det som 27-åring, jag känner en kvinna runt 45 som har haft både ceriserosa och knallrött hår och bara varit skitsnygg, inte alls sett ålderskrisig ut.
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Tycker det låter som att du är mest inne på rött, så kör på det tycker jag. ;) Dumt att färga nåt annat om det är rött du vill ha.

Jag har själv rött och kall hudton, inga problem alls. Det är snyggt! Som sagt får man ju ta en kall färg bara, men det gäller ju oavsett vilken färg man använder, man ska inte ha en varm brun färg heller om man har kall hudton...
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

E

Jag önskar jag vågade slänga i en rosa slinga i mitt underhår så den inte tar över hela håret men ändå syns, om någon fattar. Men det är jag för feg för. Kan man ens ha rosa hår som 27-åring utan att det ser ut som en ålderskris..?

Jag vill färga mitt hår bubbelgums rosa. :cool: Jag tycker dock inte att det är en ålderskris att färga en slinga rosa när man är 27!
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Då kanske jag skulle våga mig på det, tycker det är så snyggt!
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Hela håret? Det skulle jag aldrig våga :D

Jag tycker blont hår med rosa i är jättefint, vet inte om det är lika snyggt i mörkbrunt hår?
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Jag tycker brunt hår passar med alla sorters rosa :)
Jag har haft ganska mörk brunt med riktig knallrosa, skitsnyggt!
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Jo, de flesta färger kan ju bli bra så länge man har rätt underton osv.

Får jag fråga vad du har för röd färg? :) Eller är du naturlig kall-rödhårig (isåfall är jag grymt avundsjuk!) :p
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Nej, absolut inte naturligt! Har Schwarkopf live color XXL 43 Red Passion och Revlon Nutri Color Creme 500 purple red på det. Färgar direkt på brunt hår och får det här resultatet:

dsc0226kopia2.jpg
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Jag önskar jag vågade slänga i en rosa slinga i mitt underhår så den inte tar över hela håret men ändå syns, om någon fattar. Men det är jag för feg för. Kan man ens ha rosa hår som 27-åring utan att det ser ut som en ålderskris..?

Jag blir 26 och ser ut som ovan i håret ;) hehe DO IT! :D
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Toksnyggt med det blå! :love:
Jag brukar ha en lite mörkare röd, vad använder du för färg? Och det blå, blekte du det innan?

Tack! :)
Färgen på bilden med enbart rött hår är färgat på salong med en färg jag tror heter Crazy red (inte helt 100).
Färgerna på bilden med blått är Direction Blue lagoon och Direction Fire.
Jag blekte inget alls innan jag färgade, så den blåa hade kunna bli mycket
mycket mer "WOW blå" om jag blekt, men jag blev nöjd ändå! :)
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Snyggt!
Jag tror jag brukar använda Revlon Nutri Color Creme Fire Red (600) när jag är rödhårig. Den är visserligen lite varmare men jag tycker den blir mycket "skrikigare" röd, vilket jag gillar :D Funderar på om den går att använda över en kallare röd för ett bra resultat eller om det bara blir tok.
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Blir det så blått av Directions på oblekt hår? :eek: Håller det bra också? Jag har hört att Directions måste färgas om rätt ofta...?

Nu blev jag ju sugen på nån annan spännande färg om Directions fungerar bra på oblekt hår också... :D
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Blir det så blått av Directions på oblekt hår? :eek: Håller det bra också? Jag har hört att Directions måste färgas om rätt ofta...?

Nu blev jag ju sugen på nån annan spännande färg om Directions fungerar bra på oblekt hår också... :D

Det blev så på mitt hår iaf :)
Bara tvättat håret en gång sen jag färgade det, men hittills sitter det bra :)
Aldrig provar directions färger innan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 504
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och...
2
Svar
22
· Visningar
7 217
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp