Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Oj jag älskar ditt hår!
Jag har haft sådär rött fast med mörkare rött underhår, men ja tycker de va så jäkla jobbigt att hålla så rött, jag hade toning så allt med vit krage blev smygrosa :-(
Vad använde du för färg?

Jag använde directions och ungefär varannan vecka fick jag tona om det...
 
Senast ändrad:
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Oj jag älskar ditt hår!
Jag har haft sådär rött fast med mörkare rött underhår, men ja tycker de va så jäkla jobbigt att hålla så rött, jag hade toning så allt med vit krage blev smygrosa :-(
Vad använde du för färg?

Jag använde directions och ungefär varannan vecka fick jag tona om det...

Om du menar mitt hår så svarade jag å här tidigare:
"färgen på bilden med enbart rött hår är färgat på salong med en färg jag tror heter Crazy red (inte helt 100).
Färgerna på bilden med blått är Direction Blue lagoon och Direction Fire.
Jag blekte inget alls innan jag färgade, så den blåa hade kunna bli mycket
mycket mer "WOW blå" om jag blekt, men jag blev nöjd ändå!"

Och senare att jag inte har använt mig av directions färger innan så får väl se hur mycket/ofta det behöver färgas.. :)

Och tack! :) (Om det nu var mitt hår du gillar)!
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

typ kl

Ni med skitsnyggt rött hår, hur gör ni med ögonbrynen? Finns ju typ noll röda ögonbrynspennor, kan man ha lite diskret med läppenna istället (läste det på nån sminkblogg) eller hur gör man för att det ska se bra ut?
Mina ögonbryn är ganska mörka och väldigt, väldigt askbruna.
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Jag har mina bryn naturligt mörkbruna, fyller jag i dem är det med brunt!
Tycker det är en snygg kontrast, men så har jag ju tokrött hår också ;)
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Jo det kostar ju lite men annars tycker jag du kan använda en läppenna. Det är ju ingen som ser skillnad.
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Mörkbrunt tycker jag kan vara snyggt, men mina är så extremt jävla tråkigt askbruna så det ser ut som att jag har två döda maskar som ligger där och ruttnar.
Tokröda ögonbryn vore nog inte så snyggt :D
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Nej, det borde väl gå att få till det ganska naturligt även med läppenna tycker jag... Får väl prova helt enkelt, blir det åt skogen är det ju bara att tvätta bort.
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Mörkbrunt tycker jag kan vara snyggt, men mina är så extremt jävla tråkigt askbruna så det ser ut som att jag har två döda maskar som ligger där och ruttnar.
Tokröda ögonbryn vore nog inte så snyggt :D

Måla i mörkbrunt då!? :) Eller någon rödbrun variant?!
Du får helt enkelt experimentera :idea:
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Skulle jag såklart kunna göra, men jag tänkte att ska jag ändå hålla på och måla i dem varenda dag kanske det är lika bra att satsa på rött.
Men det kanske det inte är :p
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Jag är ju rödhårig och älskar den färgen. Men man måste färga regelbundet om man inte vill se flintskallig ut för att man får utväxt. ;)

Mina bryn har jag bruna för det mesta. Jag har oftast brynpenna som är lite rödbrun. Chanel har flera fina kajaler som drar åt rödbrunt. Jag brukar ha dem som brynpenna. De sitter bra och är lagom mjuka för att det ska fastna på håren och inte bara huden.
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Haha.. Jag hade också en sån idé för ett tag sen. Men det skulle fasen inte bli snyggt på mig.
Sen vet jag inte om det känns helt ok när man snart fyller 33 år?
Men ja.. Du vet ju hur himla mogen och normal jag är.:angel:
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Chanel är en bit över min budget känner jag, men det kanske går att hitta nåt billigare alternativ som fortfarande har en okej rödbrun färg. De flesta läppennorna är väl på tok för röda (eller rosa...) för att bli bra som ögonbrynspenna kanske.

Undrar om de i affären tycker jag är helt störd om jag provar kajal och läppenna som ögonbrynspenna :rofl:
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Jag tror jag hade någon från Maybelline förut. Den var rödbrun och satt bra.
Letade efter den någon gång då jag akut behövde efter att ha glömt sminket när jag var på resande fot några dagar.
Men då var det så utplockat just där jag var att den iaf då inte fanns.

Har för mig att det var en sån man inte vässar utan bara trycker fram, om det underlättar letandet ngt.

Haha.. Som rödtott senaste 15 åren har jag snokat runt bland många brynpennor och skuggor. Till slut gav jag upp och körde kajal. Funkar fint bara man vet vilken sort man ska ha.
Den får inte vara för oljig eller tunn i konsistensen. Men heller inte för torr/hård. Så en som är mjuk utan att ha för mkt olja i sig funkar bäst.
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Haha.. Jag hade också en sån idé för ett tag sen. Men det skulle fasen inte bli snyggt på mig.
Sen vet jag inte om det känns helt ok när man snart fyller 33 år?
Men ja.. Du vet ju hur himla mogen och normal jag är.:angel:

Du är skitsnygg i rött, så det tycker jag att du ska behålla! Har ingen aning om det skulle vara snyggt på mig, men i värsta fall är det ju bara att färga över igen. Jag har ju haft både blått och orange hår innan. Jag ska ringa en frisör imorgon och fråga om hon vill ta sig an projektet att förvandla ett svart hår bubbelgums rosa! :laugh: Om det nu ens är möjligt. :p
 
Sv: Rött, mörkbrunt eller svart hår?

Jag tror också att en typ rödbrun kajal/brynpenna fungerar fint för att få till bra ögonbryn. Själv körde jag på kajalpenna när jag var rödhårig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 504
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och...
2
Svar
22
· Visningar
7 217
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp