Roliga djurnamn??

Sv: Roliga djurnamn??

När vi upptäckte att våran kanin "Moa" var en kille så viste vi att han skulle heta nått på m , men vi komm inte på nåt bra, så att så länge kallades han "Mr M":) :bump:
 
Sv: Roliga djurnamn??

hahaha.. jag hade ett marsvin som fick ungar och då döpte jag dom till piff och puff, sen visade det sig att de var tjejer då blev det piffan och puffan! :p :bump:
 
Sv: Roliga djurnamn??

Har 8 kaniner! Mamman heter Nellie, pappan heter smulan-för vi trodde att det var en tjej, fram tills Nellie fick 6 ungar för 3,5 dygn sen! Ungarna ska heta(beroende på kön):
Svart: Dixie el. Pepsi :bump:
Grå: Bubblan el. Sudden :rofl:
Vit/Svart: Embla el. Yatsy :p
Vit/Brun/Svart: Nova el. Muffin el Filur :)
Vit/Ljusbrun: Dumlan el. Dumle el. Nougat ;)
Vit/Ljusbrun: Indra el. Chrisp :D
 
Sv: Roliga djurnamn??

Kanske inte så jätte roliga eller ovanliga namn, men mina kaniner heter lufzen för han Lufsar fram och den andra heter Frazze, just för att när jag såg han såg det ut som om han hette det! :D

När jag var liten hade vi två undulater som hette Rom och cola

Hade även en kanin som hette bamse, men när vi skulle para honom med en hona en gång så satt dem bara i varsin ände av buren. och när dem kollade könet på bamse så kontaterade dem att det var en hona så han/hon fick heta Bamselina istället!
 
Sv: Roliga djurnamn??

Jag och min lillasyster hade en varsin kanin när vi var små, 2 systrar av rasen blå wiener. De hette Zombie och Bimbo. :D
 
Sv: Roliga djurnamn??

nisse hult, pelle-lina (ja, pelle fick kaninungar:love: ), aladin, miraa, charlie chapline, lady, snuffe, bussis, nanna, jansson, drutten.
kommer inte på dom andra. :angel: sen om dom är speciellt roliga vet jag inte.
 
Sv: Roliga djurnamn??

Våran förra honkatt kallades Ragnarsson, varför vet jag inte.
Min kanin jag hade när jag var liten var grå och hette Belsebub....
 
Sv: Roliga djurnamn??

Hamstrar: Svea och Osten
Kanin: Påsen (efter Påsen i trasdockorna :love: )

Min dagmamma hade en katt som hette Karlsson :D
 
Sv: Roliga djurnamn??

-mina hästar heter samantha och puffi ( kanske inga roliga namn )
-mina råttor heter Håkan och gert
-mina katter heter ronny och matilda

djur som jag haft:
Elvis - hamster - blev uppäten ( av våra katter som lyckades få ner buren och öppna den en natt )
vackra klara - parakit - flög iväg
rune - underlat - försvann ( kanske uppäten)
bettan - underlat - dog av nån konstig sjukdom
hollywood - kattunge - skänktes bort
fox - kattunge - skänktes bort
casper - katt - blev påkörd
kurre- katt - blev påkörd
misse - katt - blev påkörd
gumman - katt blev påkörd
alva - katt - skänktes bort
fjollan - katt - påkörd
ragge - katt ( ronnys bror)- min mormor fick honom
zeke - katt - påkörd
tara - katt - sprang bort
flax - parakit - dog av samma sjukdom som bettan
har haft fler djur men orkar inte rabbla upp alla namn :P
 
Sv: Roliga djurnamn??

Vi har lite udda namn på våra djur...:angel:
Dom flesta djuren är döpta efter filmer...:D

Kaninerna: Doris, Maggie och Nanni
Katterna: Dumbo, Tiger, Zorro och Sigge som vi fått..
Grisen: Babe
Hönerna: Blir oftast pönnerna eller hönan... FAst vi har namn på en höna som heter Korsnäbb(hennes näbb är korsad)
Tupparna: Bruce, sen kommer jag inte ihåg vad vi döpte dom två andra till:angel:
Fiskarna: Sune, Håkan, Blunder(fast han dog för ett litet tag sen), samma med Hugo... Sen har vi Kalle och Kajsa, sen fisarna och de är då neontetrena... Sen min fisk som Kalle och Kajsa fick heter Mini.. Eftersom den är så liten:angel:

Sen har vi även haft följande namn: Pepsi(kanin), Bosse(gris), Bäbis(Katt) Tösen(katt)

Nu tror jag inte vi har några fler djur:D
 
Sv: Roliga djurnamn??

Katter vi haft/har:
Sussie
Sivan
Nisse
Snuten/Morris
Pussigull
Tuss (katt vi "ärvde")
Findus
Stumpen


Hundar:
Sally
Kim
Zenta
Lille John/Jonte
Kim
Bullen
(visserligen farfars förrförra hund men han ingick i familjen)

Kanin:
Moppe (belgisk jätte)

Ankorna:
Sir Väs/ Gubben
Lillan
Kajsa
Bodil
Kalle
Kompani
Fruarna Mingon


Kacklande fjäderfän:
Kapten Morgan (RIR)
Ricko (RIR)
Göran (Holländsk dvärg)
Agne (Holländsk dvärg)
Gertrud
Gärda
Agneta
Lillasyster (New Hampsire)
Morsan ( -"- )
Huggormarna (RIR-tonåringar)
 
Sv: Roliga djurnamn??

Ett marsvin fick heta MUMS, eller egentligen PAPPA MUMS, men det förkortades till Mums.

Nymfparakiten hette Ruben, och undulaten Albin.....

En av katterna fick namnet Bus, och det var väldigt passande. Hans syster hette Pegrin, och det är en variant av Peregrin, som jag tycker är en väldigt fin häst.
 
Sv: Roliga djurnamn??

Jag hade en takråtta en gång (vit med röda ögon) som hette Pia-Eva:D
 
Sv: Roliga djurnamn??

Jag har en svart kanin vid namn Ozzy efter Ozzy Osbourne! Min medryttar häst heter Mr. Superstar, rätt coolt för en låt med Marilyn Manson (min favorit:love: ) heter så!! Haha!! Jag red en häst som hetter Pernilla förut, grann katten heter Texas och grann hunden heter Cherie (betyder älskling på franska) En annan grann katt heter Briko för dom är skid freakar och briko är en skid valla:d :D

Mina katter heter Cornetto(kotten) och Magnum(Musse) Orkar aldrig säga Magnum och Cornetto så! haha!!

Hade en katt som hette Gustaf förrut.

De finns roliga djurnamn man kan typ döpa dom till vad som helst, vi har gjort misstagen att kalla våra katter för missen så de är nu de enda dom lyssnarpå :o :crazy: haha
 
Sv: Roliga djurnamn??

*knaplån*

Marsvinet: Vässlan
Kaninen: Våfflan
Hönsen: Gullan, Gulan, Sparky, Thelma, Eulalia, Augusta och Konrad
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 337
Senast: Amha
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 570
Senast: skogaliten
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 134
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 108
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp