Bukefalos 28 år!

Roliga djurnamn??

Sv: Roliga djurnamn??

* Min kompis kanin heter Egon fast det blev en tjej
* Min klasskompis råttor heter Bill och Hannes fast de visste att de var honor :confused:
* jag hade Undulater när jag var liten, därav namnen: Gojje, Pulpul, Freddy/Freddie, Tottie
 
Sv: Roliga djurnamn??

många döper sina djur till väldigt roliga saker och nu undrar jag om ni har träffat några djur med roliga namn. Nyfiken på vad det var för djur också! Jag kan börja:

Jag hade en kanin som jag döpte till Hoppsan när jag var liten

villket sammanträffande det hette min också. Skulle hetat tjofsan ( efter nils karlsson pyssling råttan) men kunde inte säga det :D
 
Sv: Roliga djurnamn??

Katter
Den som amma ville ha ihjäl( den blev såld först och lever ett fint liv hos sin matte):rofl:
tufts
jamjam
melker( efter fabror melker i saltkråkan)
lilleman
Skrutten
Snille ( i dag Asterix min egen katt) :love:
Aragon
loppan
kaffe
gög( tillsammans blev det kaffegög när man ropade på dem ):cool:
snutte
Ja det var väl de flesta med ovanliga namn.
Detta var en jätte rolig tråd tycker jag :banana:
 
Sv: Roliga djurnamn??

*kl*

Min kanin hette Pepito, fast ingen kom ihåg det så de kalla honom Pip.
 
Sv: Roliga djurnamn??

Kände ett par en gång som hade en pytteliten chihuahua som hette Rambo. Likaså en kille som hade en jättestor Grand Danois som hette Mini.
 
Sv: Roliga djurnamn??

Vår kampfisk heter Lucifer, också kallad "fiskjäveln"..
Vi hade en rödstjärt också en gång i tiden vid namn Göran Persson..:angel:
 
Sv: Roliga djurnamn??

Min fisk heter något så elegant som Esmeralda :):)
 
Sv: Roliga djurnamn??

Har haft en kanin som hette HEMULEN. Som i Mumintrollen. ;)
 
Sv: Roliga djurnamn??

En kompis till min syster har en harmynt katt som heter geten.
När vi fick kattungar döptes dem till Ragnar, Gunilla, Egon och tror det var Lisa efter figurer i Björn Rosenströms låtar. Mamman till katterna heter Busan men kallas för snuffs :P Min kusin har en hankatt som heter My.
 
Sv: Roliga djurnamn??

många döper sina djur till väldigt roliga saker och nu undrar jag om ni har träffat några djur med roliga namn. Nyfiken på vad det var för djur också! Jag kan börja:

Jag hade en kanin som jag döpte till Hoppsan när jag var liten

Jag har en kaninsom Heter ZoeTigerlilja DeVito xD En annan kanin som heter Harry Potter och katterna Leo och Foppa :P
 
Sv: Roliga djurnamn??

Hade en katt för några år sedan som min mamma döpte till Errol Flynn, min gammal kise heter Jenna jameson som en viss skådis och hon ficl bebisar Med Rocko en skådis inom smma branch! ;)
Dom fick Zeus och Hades (en vit och en svart bebis) fast hades heter numera Bilbo.


Och min valp heter Twilliefax, vet inte vart jag fick det ifrån!? Men han passa i det :bump:
 
Sv: Roliga djurnamn??

Har numera en rödörad vattensköldpadda med som heter Lucifer för han väste och högg efter oss det första han gjorde :)
 
Sv: Roliga djurnamn??

När jag var i 3-årsåldern fick jag mina första djur: Fyra höns. De hette något så vackert som:

Blomma
Träd
Elefant
Asta


Blir fortfarande retad för det...
 
Sv: Roliga djurnamn??

Mina marsvin har hetat/heter:
Rocky
Joker
Kisen
Hermie(Herman)

Och hamstern heter: Hamster (fantasifullt?)
 
Sv: Roliga djurnamn??

Vi har många djur, men dom som har "knäppaste" namnen är nog ändå våran katt som heter greger, och våran kanin som heter pelle-pung (inte jag som döpt honom dock, och jag säger aldrig hans namn utan han kallas kalle) sen har vi två marsvin som heter mollie och nellie och en häst som kallas prinskorv.
 
Sv: Roliga djurnamn??

*kl

mina 5 marsvin heter:
Lilla Bus
Tröjan (har teckning som en polotröja på ena sidan)
Trick or Treat (mamma heter bus, pappa heter candy)
Angel
Bombón (betyder konfektbit på spanska)
 
Sv: Roliga djurnamn??

Min ena kanin heter Bibbi :D Den lille fick heta Alexx tillslut, innan det hette han Sparven,Svarten m.m. :p
 
Sv: Roliga djurnamn??

*KL*

Haft massor med djur men får skriva de konstigaste

2 kaniner som hette Kokoskorven (efter en bok)
Marsvinen Gunnar, Östen,Britt-Marie, Sigrid & Ingebord och Alma

Råttan :Ian

Katter: Swinto,Proppen, Olle Persson och Hedwig

Är illervakt ikväll varav den ena heter Greta ;)
 
Sv: Roliga djurnamn??

Katt 1: Lilla katten
Katt 2: Mindre katten
Ödlan (hjälmbasilisk): Binky
Hund 1: Gosen
Hund 2: Valpisen

Idé torka ?
 
Sv: Roliga djurnamn??

jag har en hamster som heter Särla (toapapper) i förnamn och Svinto (stålull) i mellannamn:banana:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 008
Senast: Amha
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 720
Senast: skogaliten
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 973
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 447
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp